بازار طلا دانستنیها دانش تجارت طلا
دانش تجارت طلا
چکیده این مطلب : انتشار : 1399/08/21 - 13:21 0 نظر

برخی اطلاعات ساده در مورد تجارت طلا
 

قیمت طلا


طلا یک فلز کم یاب است که اغلب به عنوان پول از ان استفاده می شود. بنابراین ، تجارت طلا در طول تاریخ بسیار محبوب است. معامله در طلا معمولاً به عنوان یک پرچین یا بندر در برابر بحران ارزهای اقتصادی ، سیاسی یا اجتماعی تلقی می شود ، مانند کاهش بازار سرمایه گذاری ، شکست ارز ،تورم ،  جنگ و ناآرامی های اجتماعی. امروزه ، بیشتر و بیشتر سرمایه گذاران شروع به توجه یا درگیر شدن در معاملات طلا می کنند. به عنوان یک کار اموز ، اول از همه باید دانش ساده ای در مورد تجارت طلا درک کنیم.


 

نوع تجارت طلا:


معاملات نقطه ای ، گزینه های باینری ، صندوق های قابل معامله در بورس طلا (ETF های طلا) ، معاملات آتی و گزینه های طلا ، خرید شمش طلا ، جمع آوری سکه های طلا ، حساب های طلا ، گواهی طلا و خرید سهام شرکت معدن وجود دارد.


 

بازار تجارت طلا:


مبادله طلا معمولاً در مراکز مختلف مالی بین المللی انجام می شود. در حال حاضر ، مهمترین بازارهای تجارت طلا در سراسر جهان در هنگ کنگ ، لندن ، نیویورک ، سیدنی ، توکیو و زوریخ است. با این حال ، بازار شمش لندن تأثیر بیشتری در بازارهای تجارت جهانی طلا دارد.


 

هنگام اصلاح قیمت طلا:


 

قیمت طلا روز به روز ، دقیقه به دقیقه تغییر می کند. به طور کلی ، قیمت طلا دو بار در هر روز کاری در ساعت 10:30 صبح و 3 بعدازظهر ، به وقت لندن ، توسط Gold Market Market Fixing Ltd از طریق تماس کنفرانسی تعیین می شود.


 

عوامل موثر بر قیمت طلا:

امروزه قیمت طلا توسط عرضه و تقاضا و همچنین حدس و گمان پیش می رود. مهمترین عوامل تأثیرگذار در قیمت طلا عبارتند از: بانکهای مرکزی و صندوق بین المللی پول ، پوشش اقتصادی در برابر فشارهای مالی ، طلا و جواهر و تقاضای صنعتی ، فروش کوتاه ، بازیافت جواهرات طلا ، جنگ ، حمله و شرایط اضطراری ملی.


 

شرایط قیمت طلا:
شرایط قیمت طلا معمولاً قیمت پیشنهادی ، قیمت لحظه ای و قیمت ثابت است. اگرچه قیمت های فوق همه ارزش طلا را نشان می دهد ، اما تفاوت زیادی بین آنها وجود دارد.

قیمت پیشنهادی بالاترین قیمتی است که در آن می توانید بفروشید.

قیمت درخواست، مخالف قیمت پیشنهاد است ، یعنی پایین ترین قیمت فعلی که می توانید خریداری کنید.

قیمت لحظه ای براساس جدیدترین قیمت متوسط ​​پیشنهادی که توسط بازرگانان حرفه ای در سراسر جهان ارائه می شود محاسبه می شود.

قیمت تثبیت طلا توسط The Gold Gold Market Fixing Ltd تعیین شده است ، از آن به عنوان معیاری برای قیمت گذاری عمده محصولات جهانی طلا و مشتقات استفاده می شود.

طلا به عنوان پول مشهور است و همچنین به عنوان "پناهگاه" نیز شناخته می شود. به طور کلی به عنوان یک دارایی با ارزش محسوب میشود

نظرات

captcha

کاربر گرامی، در صورت مشاهده هرگونه خطا در این صفحه، روی دکمه گزارش خطا کلیک کنید تا در اولین فرصت مشکل را برطرف کنیم

گزارش خطا
پشتیبانی

پشتیبانی

در حال تلاش جهت برقراری ارتباط با سرور
  • جهت گفتگو با پشتیبانی، اطلاعات زیر را تکمیل کنید

00:00