بازار طلا آخرین خبرها اقتصادی شرایط اقتصادی دنیا در کسادترین وضعیت دو سال گذشته است
شرایط اقتصادی دنیا در کسادترین وضعیت دو سال گذشته است
چکیده این مطلب : انتشار : 1400/12/17 - 12:27 0 نظر

گلدمگ: وال استریت بار دیگر آشفته به نظر می‌رسید و سهام اصلی در طول روز در حال سقوط بودند. بازار اوراق قرضه نشانگر این است که افزایش فشار تورم در پیش است.

به گزارش سایت بازار طلا، در پایان روز دوشنبه، وال استریت بار دیگر آشفته به نظر می‌رسید و سهام اصلی در طول روز در حال سقوط بودند. اکثر رسانه‌های خبری نشان می‌دهند که مسبب این وضعیت نابسمان جنگ روسیه و اوکراین است و گزارش ها نشان می‌دهند این بدترین وضعیت اقتصادی در دنیا از سال 2020 و شروع پاندمی کرونا است. در همین حال، بازار اوراق قرضه روز دوشنبه نشانگر این بود که افزایش فشار تورم در پیش رو خواهد بود.

معامله گران دوشنبه، روز خوبی را پشت سر نگذاشتند و سهام S&P 500، نزدک، NYSE، دو جونز و تعداد زیاد دیگری از سهام وال استریت افت قیمت داشتند. افت قیمت و شرایط نامطلوب اقتصادی، دیگر منجر به ملامت کووید نمی‌شود و اینک جنگ روسیه و اوکراین توجه‌ها را به خود جلب کرده است.
در حالی که گزارش‌ها حاکی از این هستند که جنگ نظامی خشن در اوکراین جریان است، تحریم‌های اقتصادی در نظر گرفته شده برای روسیه نیز بسیار تاثیر گذارند. همچنین اقتصاد دانان متوجه تاثیرات این تحریم‌ها در تمام دنیا و بر روی قیمت‌ها شده‌اند. این آخر هفته صندوق پول جهانی هشدار داد که عواقب اقتصادی بسیار جدی‌اند. این سازمان اعلام کرد:" افزایش بی رویه قیمت غذا و انرژی باعث کساد شدید وضعیت اقتصادی شده است. همچنین حذف روسیه از اقتصاد باعث مشکلات نقدینگی شده است."
IMF نیز شرایط را به دلیل جنگ و تحریم‌ها بسیار نامطمئن می‌بیند و نتیجه آن را افزایش فشار تورم، قطع چرخه تولید و تلاطم قیمت‌ها می‌پندارد. رویترز نیز گزارش داد که وضعیت اقتصادی، در نامطمئن‌ترین حالت خود در دو سال گذشته است.
آخرین اتفاق مهم که باعث بحران در بازارهای جهانی شد 11 مارچ 2020 به وقوع پیوست که معروف به پنجشنبه سیاه شد. رنه آلبرکت، استراتژیست بانک DZ توضیح داد که اگر تورم افزایش یابد و اگر بانک‌های مرکزی دستورات خود را جدی بگیرند، وضعیت به مراتب بدتری در اقتصاد دنیا مشاهده خواهیم کرد.
روز 6 مارچ بیتکوین نیوز گزارشی در رابطه با اینکه نمودار بازدهی خزانه داری آمریکا نشانگر رکود است منتشر کرد. بازارهای اوراق قرضه همچنان نشان دهنده‌ی وضعیت سخت اقتصادی و افزایش 2.79 درصدی تورم در دهه‌ی بعد هستند.
استفن کوکولاس در توییتی نوشت:" عملکرد غیر منطقی قیمت‌ها در بازارهای مالی همیشه استرس آور است. ما هم اکنون شاهد این واقعه در سراسر دنیا هستیم به خصوص در بازار کالا و اوراق قرضه."
بازار های اوراق قرضه در چند هفته گذشته شاهد نوسانات زیادی بودند که همین امر سبب نارضایتی سرمایه گذاران شده است. روز دوم مارچ تراویس کلینگ، مسئول بخش سرمایه گذاری شرکت ایکیگای گفت:" آخرین باری که نوسانات بازار به این شدت بود، دولت نرخ ها را یک درصد پایین آورد و 3 تریلیون دلار در 6 هفته وارد بازار کرد."
روز 7 مارچ متئو لوتزتی و بانک داچ ترس خود از تورمی طولانی و اثرات منفی آن روی بانک مرکزی آمریکا را ابراز کردند و گفتند:" با توجه به تغییرات قیمت انرژی در نتیجه جنگ در اوکراین تورم در بلند مدت می‌تواند به مقادیر ناخوشایندی  برسد."
در حالیکه سهام در چند وقت اخیر قیمت پایینی داشتند، اقتصاد رمزارزها نیز شرایط نامطمئن و سخت اقتصادی را احساس می‌کند. ارزش اقتصاد رمزارزها دیروز به 1.78 تریلیون دلار سقوط کرد که معادل 2.8% در 24 ساعت است.طلا اما دیروز یه 2000 دلار برای هر اونس رسید و نفت نیز افزایش قیمت داشت و هر بشکه نفت خام به مبلغ 120.33 دلار معامله شد.

منبع : بیتکوین نیوز

نظرات

captcha

کاربر گرامی، در صورت مشاهده هرگونه خطا در این صفحه، روی دکمه گزارش خطا کلیک کنید تا در اولین فرصت مشکل را برطرف کنیم

گزارش خطا
پشتیبانی

پشتیبانی

در حال تلاش جهت برقراری ارتباط با سرور
  • جهت گفتگو با پشتیبانی، اطلاعات زیر را تکمیل کنید

00:00