بازار طلا آخرین خبرها سیاسی اعلام همبستگی بلینکن با الکاظمی در پی حمله سپاه به مواضع رژیم صهیونیستی
اعلام همبستگی بلینکن با الکاظمی در پی حمله سپاه به مواضع رژیم صهیونیستی
چکیده این مطلب : انتشار : 1400/12/24 - 12:06 0 نظر

گلدمگ: وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد وزیرامور خارجه این کشور و نخست وزیر عراق درباره حمله موشکی سپاه به مواضعی از رژیم صهیونیستی در اربیل گفت‌وگو کرده‌اند.

به گزارش سایت بازار طلا، وبگاه وزارت امور خارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای نوشت: آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا روز گذشته با مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق گفت‌وگو کرد.

در این بیانیه آمده است که وزیر خارجه بلینکن حملات موشکی ایران به نزدیکی اربیل را که به ادعای آن‌ها استقلال عراق را نقض کرده ، محکوم و با ملت عراق ابراز همبستگی کرده است.
بر اساس این بیانیه وزیر امور خارجه آمریکا و نخست وزیر عراق این حمله را نشانگر لزوم اتحاد عراق و فوریت تشکیل دولتی پاسخگوی ملت عراق است که از تمامیت ارضی عراق حفاظت کند، داسته‌اند.

همچنین وزیر امور خارجه آمریکا تعهد کشورش  نسبت به دولت عراق و دیگر کشورها را در منطقه در زمینه پاسخگو دانستن ایران، به نخست‌وزیر ابراز کرد.
به گزارش ایسنا، گفت‌وگوی بلینکن و الکاظمی در پی این مطرح می‌شود که روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی چند روز پیش در بیانیه‌ای اعلام کرد: در پی جنایات اخیر رژیم جعلی صهیونیستی و اعلان قبلی مبنی بر بی پاسخ نگذاردن جنایت ها و شرارت های این رژیم منحوس؛ شب گذشته "مرکز راهبردی توطئه و شرارت صهیونیست‌ها" مورد هدف موشک های قدرتمند و نقطه زن "سپاه پاسداران انقلاب اسلامی" قرار گرفت. 
این بیانیه می‌افزاید: بار دیگر به رژیم جنایتکار صهیونیستی هشدار می‌دهیم، تکرار هر گونه شرارت با پاسخ های سخت، قاطع و ویرانگر مواجه خواهد شد.
علاوه بر این، ایرج مسجدی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق در یک سخنرانی در این باره گفت: حمله موشکی سپاه در اربیل حاکمیت عراق را هدف نگرفت بلکه پایگاه جاسوسی موساد در آنجا را هدف قرار داد.

وی تاکید کرد: آمریکایی ها پایگاهی برای صهیونیست ها در اقلیم کردستان عراق تاسیس کردند تا از آن به عنوان مقری برای انجام عملیات علیه امنیت جمهوری اسلامی ایران استفاده کنند. ایران به هیچ وجه بر سر امنیت خود معامله نمی کند و ما پیش از این بارها به مسئولان اقلیم کردستان هشدار داده بودیم اما متاسفانه این پایگاه عملیاتی علیه امنیت ما انجام داد بنابراین جمهوری اسلامی ایران به این اقدام پاسخ داد.

مسجدی خاطرنشان کرد: این اقدام نه حاکمیت عراق را هدف قرار داد و نه اهانت به دولت و ملت این کشور بود، ما از همین ابتدا از شما می خواهیم که برای تحرکات شرورانه رژیم صهیونیستی در منطقه حد ومرز قرار دهید و از تکرار چنین اقداماتی جلوگیری کنید.

سفیر کشورمان در بغداد همچنین گفت: حمله موشکی سپاه به اربیل آمریکایی ها را نیز مورد هدف قرار نداد، ایران و آمریکا 40 سال است که با یکدیگر درگیری دارند اما این عملیات هیچ ارتباطی با آمریکایی ها و سفارت و کنسولگری آن ها در عراق ندارد.

منبع : ایسنا

نظرات

captcha

کاربر گرامی، در صورت مشاهده هرگونه خطا در این صفحه، روی دکمه گزارش خطا کلیک کنید تا در اولین فرصت مشکل را برطرف کنیم

گزارش خطا
پشتیبانی

پشتیبانی

در حال تلاش جهت برقراری ارتباط با سرور
  • جهت گفتگو با پشتیبانی، اطلاعات زیر را تکمیل کنید

00:00