قابل توجه کاربران گرامی: سایت بازار طلا از تاریخ 28 اسفند لغایت 13 فروردین هیچ گونه فعالیتی ندارد. کلیه درخواست ها به بعد از تاریخ مذکور موکول خواهد شد. حراج 5 درصدی روی تمامی مصنوعات طلا و جواهر از 29 اسفند الی 13 فروردین اعمال خواهد شد.

بازار طلا آخرین خبرها سیاسی آمریکا می‌گوید حمله موشکی ایران ضربه به پایگاه اسرائیل بود نه ما
آمریکا می‌گوید حمله موشکی ایران ضربه به پایگاه اسرائیل بود نه ما
چکیده این مطلب : انتشار : 1400/12/25 - 10:09 0 نظر

گلدمگ: کیهان بخشی از تحلیل الشرق الاوسط درباره حمله موشکی اخیر سپاه به اربیل را منتشر کرده است.

به گزارش سایت بازار طلا، در این مطلب آمده است: روزنامه سعودی الشرق الاوسط  نوشت: سه تن از فرماندهان نظامی و امنیتی اسرائیل در گفت وگو با مسئولان وزارت دفاع آمریکا نسبت به خودداری واشنگتن از پاسخ دادن به دو حمله اخیر ایران علیه مراکز آمریکایی در سوریه و عراق ابراز نگرانی کردند.
روزنامه چاپ لندن از قول مقامات صهیونیستی می‌افزاید: تهران عدم واکنش واشنگتن به حملاتش را نمایانگر ضعف آمریکا می‌داند که شایسته مقام و جایگاه واشنگتن و هم‌پیمانانش نیست و این امر بر طمع ورزی‌های رژیم ایران برای انجام حملات بیشتر خواهد افزود.
به گزارش روزنامه سعودی، آنچه که بر نگرانی ژنرال‌های اسرائیلی افزوده، این است که آمریکایی‌ها اعلام کردند هدف ایران از حمله یکشنبه به اربیل انتقام گرفتن از حملات اسرائیل بوده و به عبارت دیگر اسرائیل را هدف قرار داده است. آنان توضیح دادند که حمله ایران به اربیل توسط موشک انجام گرفت و با پهپاد شکل نگرفت. این به آن معنا است که فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب ایران سطح عملیات خود را تا سطح اهدافی که پرچم آمریکا بر فراز آنها برافراشته شده، ارتقا بخشیده‌اند.
در همین حال بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر سابق اسرائیل گفت: ادامه مذاکرات هسته‌ای با ایران پس از حمله به اربیل، مسخره است.
به گزارش روزنامه «تایمز اسرائیل»، نتانیاهو به قدرت‌های جهانی که همچنان، حتی پس از شلیک موشک‌های جمهوری اسلامی به کنسولگری ایالات متحده در کردستان عراق، به مذاکره بر سر قرارداد هسته‌ای با ایران ادامه می‌دهند، حمله کرد و طی یک پیام ویدئویی به انگلیسی و عبری گفت: قدرت‌های جهانی نزدیک است توافق هسته‌ای که زرادخانه هسته‌ای به دست آیت‌الله‌ها می‌دهد را امضا کنند. مسخره است که قدرت‌های جهان همچنان در وین به مذاکره با ایران ادامه می‌دهند.نتانیاهو خطاب به آمریکایی‌ها گفت: تلاش اسفبار برای امضای قرارداد ناقص هسته‌ای با ایران، نه تنها مسخره است، بلکه خطرناک نیز هست. ایران چندین موشک به حوالی کنسولگری آمریکا در عراق شلیک کرد، و هنوز ایالات متحده، به همراه دیگر قدرت‌ها دارد راست به سمت امضای یک توافق هسته‌ای می‌رود که زرادخانه‌ای هسته‌ای در اختیار آیت‌الله‌ها قرار خواهد داد و همچنین تحریم‌ها را برخواهد چید و صدها بیلیون دلار به آنها خواهد داد تا به عملیات تروریستی مانند دیروز، که کار هر روزشان در سراسر خاورمیانه و جهان است ادامه دهند.
وی افزود: «این توافق حتی از توافق قبلی نیز بدتر است زیرا در طول سه سال آینده، طبق همین قرارداد، ایران کشور آستانه «هسته‌ای خواهد بود. اورانیوم غنی شده» کافی برای ایجاد دهها و دهها بمب هسته‌ای خواهد داشت و ICBM، موشک بالستیک بین‌المللی خواهد داشت تا هر جای ایالات متحده را که خواست، بزند. ما نمی‌بایست اجازه دهیم رژیم یاغی مهاجم مانند ایران، تسلیحات هسته‌ای در اختیار داشته باشد. یعنی هیچ درسی نگرفته‌ایم؟
در این میان، روزنامه صهیونیستی جروزالم‌پست نوشت: از زمانی که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران 12 موشک علیه تأسیسات ایالات متحده در اربیل عراق شلیک کرد، پاسخ آمریکا در سطح ملموس، سکوتی کر‌کننده بوده است.

منبع : اقتصادنیوز

نظرات

captcha

کاربر گرامی، در صورت مشاهده هرگونه خطا در این صفحه، روی دکمه گزارش خطا کلیک کنید تا در اولین فرصت مشکل را برطرف کنیم

گزارش خطا
پشتیبانی

پشتیبانی

در حال تلاش جهت برقراری ارتباط با سرور
  • جهت گفتگو با پشتیبانی، اطلاعات زیر را تکمیل کنید

00:00