قابل توجه کاربران گرامی: سایت بازار طلا از تاریخ 28 اسفند لغایت 13 فروردین هیچ گونه فعالیتی ندارد. کلیه درخواست ها به بعد از تاریخ مذکور موکول خواهد شد. حراج 5 درصدی روی تمامی مصنوعات طلا و جواهر از 29 اسفند الی 13 فروردین اعمال خواهد شد.

بازار طلا آخرین خبرها بورس توصیه مهم درباره بورس/ سهامداران احتیاط کنند
توصیه مهم درباره بورس/ سهامداران احتیاط کنند
چکیده این مطلب : انتشار : 1401/01/17 - 14:18 0 نظر

گلدمگ: سهامداران حقیقی در روزهایی که بازار سرمایه در حال یک اصلاح قیمتی است، باید بیشتر مراقب معاملات خود باشند تا ضرر کمتری متحمل شوند.

به گزارش سایت بازار طلا، بازار سرمایه در روزهایی که تقریبا همه شاخص‌های عملکردی خود را سبزپوش می‌بیند، با تغییر روندی که در نیمه معاملات روز دوشنبه داشت، به نظر می‌رسد وارد فاز اصلاح کوتاه مدت، به صورت اصلاح ریزموج قیمتی شده است.

بورس تحت تاثیر عوامل بنیادین و ارزندگی، مجددا از اسفند ماه مورد توجه قرار گرفت و بازده خوبی را به همراه داشته است. از جمله نکات مثبت بورس در روزهای گذشته می‌توان به افزایش ارزش معاملات خرد، تمایل بیشتر سرمایه ‌گذاران حقیقی به خرید سهام که نشانه آن در ورود پول به سهام توسط حقیقی ‌ها و خروج پول از صندوق‌ های درآمد ثابت بوده است، اشاره کرد. به عبارت دیگر، جریان ورود پول سهامداران حقیقی نیز در روزهای گذشته تائید کننده همین مساله است.

عواملی از جمله افزایش درآمد شرکت‌ها، برگزاری مجامع عادی در ماه های آینده، رشد قیمت‌‌های جهانی، افزایش نرخ ارز و فضای آرام سیاسی که دولت سیزدهم به وجود اورده است، شرایط را برای حضور سرمایه‌‌گذاران در بازار سهام در این مقطع زمانی مهیا کرده است.

* سهامداران احتیاط کنند

اصلاح قیمتی که از روز دوشنبه در بازار سرمایه رخ داده است، باعث شده است، شاخص کل در روز سه شنبه نیز قرمزپوش شده و بورس یک تغییر روند برای بازگشت به حمایت قوی در نیمه کانال 1.4 میلیون واحدی را ایجاد کرده است.

بسیاری از کارشناسان معتقدند سهامداران در شرایط فعلی باید بیشتر مراقب معاملات خود باشند تا دوباره ضرر و زیان بیشتری متحمل نشوند.

این اصلاح قیمتی به دلیل اینکه برای کل بازار رخ نداده است، تنها باعث کم شدن سرعت روند صعودی بازار خواهد شد. در هفته دوم فروردین ماه بازار بازدهی بالای 1.5 درصد در هر روز به ثبت می رساند، اما در دوره اصلاح قیمتی برای برخی سهم‌ها، رشد بازار محدود شده و کمتر از پنج هزار واحد رشد خواهد کرد.

به عبارت دیگر، کارشناسان بازار سرمایه به سرمایه‌گذاران توصیه می‌کنند باتوجه به رشدهای صورت گرفته در بازار سرمایه در برخی نمادها مخصوصا سهم های بزرگ و شاخص ساز، باید با احتیاط بیشتری به خرید و فروش اقدام کنند.

* هدف بازار سرمایه در میان مدت

بازار سرمایه در وضعیت فعلی درگیر چندین مقاومت برای رشد است. به عبارت دیگر، محدوده فعلی از منظر نموداری بسیار مهم و حیاتی است و در صورت گذر از نیمه دوم کانال 1.4 میلیون واحدی، می ‌توان هدف 1.5 میلیون واحدی برای شاخص در میان مدت متصور شد. بنابراین به سرمایه ‌گذاران توصیه می شود با توجه به رشد سریع بازار در روزهای اخیر با احتیاط به سهام جدید ورود پیدا کنند.

بسیاری از کارشناسان بازار سرمایه معتقدند، در روزهای آتی همچنان بازار سبز رنگ باشد و صنایع فلزات اساسی، سیمان، خودرویی و صندوق ‌های سهامی از استقبال خوبی برخوردار شوند.

دلیل این موضوع نیز به انتشار گزارشات ماهانه فروش 12 ماهه سال 1400 بر می‌گردد که بسیاری از شرکت ‌ها عملکرد خوبی در این دوره داشته اند. عملکرد گروه فلزات اساسی به دلیل رشد قیمت های جهانی در سال گذشته بسیار مناسب بوده است.

کارشناسان معتقدند، در مجموع روند بازار مثبت ارزیابی می ‌شود، اما با توجه به رشد اخیر و رسیدن قیمت ‌ها به سطوح مقاومت احتمال تشدید عرضه وجود دارد که این موضوع را می توان از نیمه دوم بازار در روز دوشنبه مشاهده کرد.

منبع : فارس

نظرات

captcha

کاربر گرامی، در صورت مشاهده هرگونه خطا در این صفحه، روی دکمه گزارش خطا کلیک کنید تا در اولین فرصت مشکل را برطرف کنیم

گزارش خطا
پشتیبانی

پشتیبانی

در حال تلاش جهت برقراری ارتباط با سرور
  • جهت گفتگو با پشتیبانی، اطلاعات زیر را تکمیل کنید

00:00