بازار طلا آخرین خبرها سیاسی عمار حکیم: امیدواریم مذاکرات وین به توافق نهایی بینجامد
عمار حکیم: امیدواریم مذاکرات وین به توافق نهایی بینجامد
چکیده این مطلب : انتشار : 1401/01/20 - 13:42 0 نظر

گلدمگ: رهبر جریان حکمت ملی عراق در اظهاراتی با بیان اینکه امیدواریم مذاکرات وین به توافق نهایی بیانجامد گفت که "عزیز عراق" موضوع مذاکرات ایران و آمریکا درباره پرونده عراق را مطرح کرد و این مذاکرات در آن زمان اجرا شد.

به گزارش سایت بازار طلا، سید عمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق در مراسم بزرگداشت حجت الاسلام والمسلمین «سید عبدالعزیز حکیم» با بیان اینکه عزیز عراق در چنین روزهایی از میان ما رفت و جای خالی بزرگی در صحنه سیاسی و اجتماعی و ملی در پی گذاشت، اظهار داشت: عزیز عراق رهبری ویژه بود که در شرایطی استثنایی و اوضاعی حساس در تاریخ عراق جدید خصوصیت‌هایی استثنایی را نشان داد و امانتی را که بر دوش داشت ادا کرد و پس از شهادت شهید جاودانه محراب مسئولیت را بر عهده گرفت.

وی در بخشی از سخنرانی خود با اشاره به اینکه عزیز عراق تا بن دندان تابع مرجعیت بود و جمله مشهورش این بود که «مرجعیت آیین دینداری ماست»، گفت: دغدغه ایشان پروژه ملی، اسلامی و منافع عمومی بود و به همه طیف‌ها  و گروه‌ها توجه داشت و اهتمامش صرفا شامل کسانی که به لحاظ سیاسی به وی نزدیک بودند نمی‌شد.

حکیم در ادامه با بیان اینکه عزیز عراق برای تدوین قانون اساسی بر اساس معیارهایی که مرجعیت عالی دینی تعیین کرده بود کوشید، ادامه داد: وی سپس برای پایان دادن به حضور نظامی خارجی در عراق تلاش کرد و شعار پیمان‌های راهبردی میان عراق و کشورهای همسایه و جهان بر اساس منافع مشترک و متقابل ملت‌ها را سرداد.

رهبر جریان حکمت ملی عراق ادامه داد: روش ایشان واقع‌بینی سیاسی بود، همیشه بر توازن در روابط منطقه‌ای و جهانی عراق تأکید می‌کرد، موضوع مذاکرات ایران و آمریکا درباره پرونده عراق را مطرح کرد و این مذاکرات در آن زمان اجرا شد.

رهبر جریان حکمت ملی عراق همچنین اظهار امیدواری کرد که مذاکرات وین به توافق نهایی درباره پرونده هسته‌ای ایران بینجامد و موجب تقویت ثبات در منطقه شود.

حکیم در پایان بر حمایت کامل خود از ملت فلسطین و مطالبات عادلانه آنان تأکید کرد و گفت: مسئله فلسطین باید دغدغه اصلی جهان عرب و اسلام بماند.

منبع : ایسنا

نظرات

captcha

کاربر گرامی، در صورت مشاهده هرگونه خطا در این صفحه، روی دکمه گزارش خطا کلیک کنید تا در اولین فرصت مشکل را برطرف کنیم

گزارش خطا
پشتیبانی

پشتیبانی

در حال تلاش جهت برقراری ارتباط با سرور
  • جهت گفتگو با پشتیبانی، اطلاعات زیر را تکمیل کنید

00:00