بازار طلا آخرین خبرها اقتصادی شوک سیاسی به بازار مسکن؟ /بازار خودرو سردرگم شد
شوک سیاسی به بازار مسکن؟ /بازار خودرو سردرگم شد
چکیده این مطلب : انتشار : 1401/01/21 - 12:39 0 نظر

گلدمگ: خریداران در بازارها با طولانی شدن مذاکرات احیای برجام فروشندگان را به عقب میرانند.

به گزارش سایت بازار طلا، معامله گران بازارها همچنان به مذاکرات وین حساسند اما بررسی ها نشان از فعالتر شدن خریداران دارد.

بازار طلا، ارز و سکه | خریداران دلار فعلا فعالند

در بازار ارز و سکه، سکه یک گام به جلو گذاشت و به 12.9 میلیون تومان رسید. اونس طلای جهانی در همان محدوده 1947 دلار قرار گرفت و فعلا بازارهای جهانی تعطیل است. دلار هم در کانال 26 تا 27 هزار تومان در جریان است. رد و بدل پیام های ایران و امریکا به واسطه اروپا در روزهای اخیر همچنان انتظارات مربوط به نتایج مذاکرات در حال انجام احیای برجام را قوی نگه داشته است. تهران دیروز روی حق مسلم خود تاکید کرد و آمریکا همچنان نسبت به برخی تصمیمات سیاسی مردد است. باید منتظر ماند که بازار چه اثری از رویدادهای مربوط به این حوزه می پذیرد. هر چه هست خریداران در بازار فعلا فعالتر شده اند.

بازار سهام | الگوی احتمالی بورس در روز یکشنبه

در بازار سهام، شاخص سازها عقب نشینی کردند اما نمادهای کوچک همچنان در تب و تابند و با تداوم رنگ سبز اجازه پس گیری قله های فتح شده به فروشندگان را ندادند. این در حالی است که در بازار، حقیقی ها همچنان فعالند. با تداوم تردیدها، خروجی پول ها هم روی کاهش شدت حرکت روبه جلوی شاخص ها اثرگذاشته است. با این وصف شاخص در محدوده کانالی 1.45 میلیون واحد دنبال می شود و ممکن است در معاملات امروز همان الگوی محدود نوسانی روز شنبه را تکرار کند. 

بازار خودرو | تداوم سردرگمی ها در خودرو

در بازار خودرو، قیمت ها متاثر از الگوی رفتاری دلار، دوباره با افزایش همراه بود. هم محصول های ایران خودرو و هم محصول های سایپا اگرچه با افزایش قیمت خودرو روبه رو بودند اما آنچه فعالان بازار خودرو از بازار روایت می کنند، نشان دهنده این است که معاملات به پایین ترین سطح ممکن در شرایط سردرگمی موجود در بازار رسیده است. توجه و حساسیت جدی فعالان بازار خودرو به نتایج مذاکرات در حال انجام احیای برجام باعث شده هنوز دورنمای روشنی از بازار در دست نباشد.

بازار مسکن | فعالان مسکن در انتظار شوک بیرونی

در بازار مسکن اگرچه تغییرات جدی در انتظار نیست اما حساسیت ها در بازار رکودی مسکن به مذاکرات وین بیشتر شده است. بسیاری با توجه به افزایش هزینه تمام شده ساخت مسکن، معتقدند خریداران روزهای آخر سال نسبت به شرایط فعلی در وضعیت بهتری هستند. بازار اگرچه تکانه های مثبت قیمت را در روزهای آخر سال گذشته را ادامه داد اما دو ماه ابتدایی بازار فعلا امکان تغییرات قابل توجه ممکن نیست. شوک بیرونی به بازار همچون مذاکرات احیای برجام می تواند مسیر بازار را تغییر دهد یا اینکه اندکی از تعمیق رکود بکاهد.

بازار ارز دیجیتال | اصلاحات بیت کوین موقتی است

در بازار ارز دیجیتال قیمت رمز ارزها با سیگنال مثبت در محدوده های قبلی تغییر زیادی نداشتند. بیت کوین در محدوده کانالی 42.7 هزار واحد دنبال می شود. سایر رمز ارزها هم تغییرات مثبت را تجربه کردند. با این وصف برخی از تحلیلگران اصلاحات قیمتی بیت کوین را موقتی می دانند.از دید آنان، قیمت بیت کوین در روزهای آینده در همان کانال 42 هزار دلار به سمت سقف های 45، 46 و 47 هزار دلار حرکت می کند. اگرچه هنوز برخی گزارش ها هم نشان دهنده شدت گرفتن وضعیت بی اعتمادی در بازار است.  

منبع : اقتصادنیوز

نظرات

captcha

کاربر گرامی، در صورت مشاهده هرگونه خطا در این صفحه، روی دکمه گزارش خطا کلیک کنید تا در اولین فرصت مشکل را برطرف کنیم

گزارش خطا
پشتیبانی

پشتیبانی

در حال تلاش جهت برقراری ارتباط با سرور
  • جهت گفتگو با پشتیبانی، اطلاعات زیر را تکمیل کنید

00:00