بازار طلا آخرین خبرها اقتصادی رکود، نفت و طلا...
رکود، نفت و طلا...
چکیده این مطلب : انتشار : 1401/01/22 - 13:18 0 نظر

گلدمگ: افزایش قیمت نفت در بحبوحه‌ی نگرانی‌های چین برای کووید و نگرانی‌های رکود جهانی همچنان محدود است اما با توجه به تورم در اقتصاد جهانی، طلا باید حمایت شود.

به گزارش سایت بازار طلا، با توجه به شواهد فزاینده‌ای که فدرال رزرو رویکرد متعهدانه‌تری نسبت به سیاست پولی خود برای مقابله با تورم اتخاذ خواهد کرد، در معاملات روز دوشنبه، سهام نرم هستند.

با این حال، بازارها به طرز شگفت‌آوری انعطاف‌پذیر بوده‌اند، زیرا بحث‌های زیر سطحی بررسی می‌کردند که آیا داده‌های شاخص قیمت مصرف‌کننده ماه مارس ایالات متحده به اوج چرخه تورم اشاره می‌کند و به شانس فدرال رزرو برای مهندسی بهتر فرود نرم کمک می‌کند، هرچند این مسیر ممکن است باریک به نظر برسد.

اما بهتر از همه، می‌تواند برخی از وسواس‌های رکودی بازار را که ناشی از اشتباه سیاست فدرال رزرو است، کاهش دهد.

هنوز سوالات زیادی در مورد اینکه بازار سهام در تصویر بزرگ چه چیزی است مطرح می‌شود. مشکل فوق‌العاده سختی است زیرا سهام با وجود ایجاد بادهای مخالف کلان و ژئوپلیتیکی در چند هفته گذشته هنوز بسیار بالا است. و این هنوز یک بازار بسیار واکنش‌پذیر است که در آن سرمایه‌گذاران به دنبال اخبار مثبت و منفی به‌عنوان نماینده‌ برای جایی که ما در همه این‌ها قرار داریم، هستند. از این رو گفتن گاو نر یا خرس به صورت روزانه چالش‌برانگیز است.

مکرون مقابل لوپن

به نظر می‌رسد دور اول انتخابات ریاست جمهوری فرانسه دور دوم مکرون و لوپن را به نمایش بگذارد. آخرین پیش‌بینی‌ها براساس آرای شمارش‌شده تاکنون به 27.6 درصد برای رئیس‌جمهور مکرون و 24.0 درصد برای لوپن اشاره می‌کند، در حالی که رئیس فعلی در دور اول 2017 با 3.59 درصد بهبود یافته است، بهبودی بزرگ‌تر از افزایش 2.7 درصدی برای رئیس‌جمهور رقیب بوده است.

یورو پس از صعود به 1.0954 به دلیل اینکه مکرون از لوپن جلوتر است، دقیقاً زیر 1.09 است. با این حال، هر گونه تخفیف در یورو و کاهش نرخ OAT/Bund با باز شدن بازارهای اروپایی ممکن است با نظرسنجی ترکیبی (52.4٪) از نامزدهای (لوپن 24٪ + ملانشون 21.4٪ + زمور 7٪) کاهش یابد.

 با این وجود، افزایش عدم قطعیت در مورد این موضوع در دور دوم در 24 آوریل می‌تواند انگیزه موقعیت‌های معنی‌دار در طول مدت یورو و تنگ‌کننده‌های OAT/Bund را در این دوره از بین ببرد. آخرین نظرسنجی موسسه Ifop حاکی از پیروزی 51 تا 49 درصدی مکرون است.

نفت

برنت در روز جمعه برای مدت کوتاهی دوباره به زیر 100 دلار در هر بشکه سقوط کرد زیرا عرضه اضطراری قابل توجه اعلام‌شده توسط آژانس بین‌المللی انرژی همچنان بر قیمت‌ها تاثیر می گذارد.

افزایش قیمت نفت در بحبوحه‌ی نگرانی‌های چین برای کووید و نگرانی‌های رکود جهانی در مواجهه با سیاست‌های تندروانه‌تر بانک مرکزی همچنان محدود است.

با این حال، پس از اینکه الکساندر نواک، معاون نخست‌وزیر روسیه گفت که تولید روسیه می‌تواند در ماه آوریل 4 تا 5 درصد مترمکعب یا حدود 550 کیلوبایت در روز کاهش یابد، کاهش همچنان ادامه دارد. آخرین داده‌ها نشان می‌دهد که تولید در ابتدای ماه به این سطح کاهش یافته است.

مفروضات بازار در مورد اختلال صادرات روسیه بسیار پایین به نظر می رسد. اول، ما قبلاً به پیش‌بینی‌های نواک رسیده‌ایم. دوم، شرکت‌های بیشتری متعهد به «تحریم بخش خصوصی» هستند، از جمله توتال خریدهای خود را تا پایان سال متوقف می‌کند.

با این حال، سیزده میلیون بشکه نفت روسیه هنوز به پالایشگاه‌های هند راه پیدا می‌کند و تحریم‌های نفتی روسیه به بشکه‌های بیشتری را در خاورمیانه در دسترس قرار می‌دهد.

طلا

طلا شروع به معاملات کمی سازنده‌تر کرده است و بازار در حدود سال‌های 1915-1915 بنیانی ایجاد می‌کند. با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از افزایش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو اکنون ظاهراً قیمت‌گذاری شده است، به نظر می‌رسد که زمان به سمت گاو نر است. تا زمانی که تورم در اقتصادهای بزرگ در سراسر جهان 7 درصد سالانه باشد، طلا باید حمایت شود.

منبع : شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز

نظرات

captcha

کاربر گرامی، در صورت مشاهده هرگونه خطا در این صفحه، روی دکمه گزارش خطا کلیک کنید تا در اولین فرصت مشکل را برطرف کنیم

گزارش خطا
پشتیبانی

پشتیبانی

در حال تلاش جهت برقراری ارتباط با سرور
  • جهت گفتگو با پشتیبانی، اطلاعات زیر را تکمیل کنید

00:00