بازار طلا آخرین خبرها طلا و ارز تحلیل‌ها حاکی از رسیدن بیت‌کوین به کف هستند
تحلیل‌ها حاکی از رسیدن بیت‌کوین به کف هستند
چکیده این مطلب : انتشار : 1401/04/08 - 11:55 0 نظر

گلدمگ: داده‌های آن‌چین و اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال نشان می‌دهند که قیمت بیت‌کوین احتمالا به پایین‌ترین حد خود رسیده باشد، ولی معامله‌گران هم‌چنان نگران‌اند.

به گزارش سایت بازار طلا، با وخیم‌تر شدن شرایط اقتصاد جهانی و در بحبوحه‌ی افزایش تورم و نرخ‌های بهره، بازار کریپتو نیز در حال حاضر دوره‌ای از نوسان‌ها و بی‌ثباتی‌های شدیدی را پشت سر می‌گذارد.

از آن‌جا که وجود بادهای مخالف در برابر بازارهای مالی جهانی، تمام امید معامله‌گران را به شروع روند صعودی از بین می‌برد، بسیاری از سرمایه‌گذاران کریپتو با نگرانی پیش‌بینی می‌کنند که قیمت بیت‌کوین (BTC) - قبل از رسیدن به کف بازار - ممکن است تا 10000 دلار نیز کاهش یابد.

با این‌که برخی از معامله‌گران این ایده را که بیت کوین به سقف قیمتِ سال 2017 کاهش می‌یابد، به سخره می‌گیرند، کاهش اخیر قیمت بیت کوین به 17600 دلار نشان می‌دهد، این بازار نزولی ممکن است با بازارهای قبلی متفاوت باشد.

در این مطلب به چند تحلیل در خصوص احتمال سقوط بیت کوین به 10000 دلار در چند هفته‌ی آینده اشاره می‌کنیم.

 

پولبک‌های تاریخی به کف قیمت 10350 دلار اشاره دارند

با نگاهی به عملکرد قیمت بیت کوین در طول دوره‌های نزولی بازار در سال‌های 2013 و 2017، در خصوص عملکرد کوتاه‌مدت این ارز دیجیتال می‌توان بینش مناسبی را به دست آورد. حداکثر کاهش ارزش بیت کوین در سال 2013، هشتاد و پنج درصد بود که در یک دوره‌ی 407 روزه رخ داد. حداکثر کاهش قیمت بیت کوین در سال 2017 نیز هشتاد و چهار درصد بود، و این کاهش قیمت در یک دوره 364 روزه اتفاق افتاد.

طبق گزارش اخیر شرکت آرکین ریسرچ، روند نزولی کنونی به مدت 229 روز ادامه داشته است و تاکنون شاهد حداکثر کاهش 73 درصدی در قیمت بیت کوین بوده‌ایم.

بر اساس این گزارش، «اگر بیت کوین بخواهد از چرخه‌های گذشته‌ی خود پیروی کند، احتمالا در اواخر سه ماهه‌ی چهارم سال 2022 به قیمت 10350 دلار خواهد رسید.»

با این‌که همیشه احتمال پولبک 85 درصدی قیمت بیت کوین وجود داشته است، گزارش شرکت آرکین خاطرنشان می‌کند، «وضعیت بیت کوین اکنون در شرایط پیچیده‌ای قرار دارد؛ سیاست‌های فدرال رزرو، انتخابات آینده‌ی ایالات متحده، مقررات جدید ارزهای دیجیتال و شرایط بازار سهام بر عملکرد این دارایی تاثیر مستقیم می‌گذارند.»

شرکت تحقیقاتی ارزهای دیجیتال دلفی دیجیتال نیز شواهد بیش‌تری را از احتمال افت قیمت بیت کوین به محدوده‌ی 10000 دلار نشان داده است؛ این شرکت با انتشار نمودار زیر به این نکته اشاره کرده است که «از نظر ساختار بازار در بازه‌ی زمانی بلندمدت، مقصد بعدی قیمت بیت کوین که باید در انتظار آن باشیم، محدوده‌ی 10000 تا 12000 دلار خواهد بود.»

با این حال، سایر تحلیلگران پیش‌بینی کاهش قیمت بیت کوین را به 10000 قبول ندارند. به عنوان مثال، ویل کلمنت از شرکت بلاک‌ور سلوشنز معتقد است، محدوده‌ی فعلی قیمت بیت کوین نقطه‌ی بسیار مناسبی برای خرید و انباشت است.

داده‌های دیگر از گلسنود نشان می‌دهند، میانگین متحرک 200 هفته‌ای بیت‌کوین در مدل کف بازار نزولی با معیار 0.6 مایر مالتیپل مطابقت دارد.

به گزارش گلسنود، «تنها 13 روز از 4360 روز معاملاتی (0.2 درصد) شرایط مشابهی را تجربه کرده‌اند - ژانویه 2015 و مارس 2020. این نقاط با رنگ سبز در نمودار مشخص شده‌اند.»

بر اساس معیار قیمت دلتا، که هنوز دست نخورده باقی مانده است، کف بالقوه‌ی بیت کوین حدود 15750 دلار خواهد بود.

جان بولینجر، خالق اندیکاتور محبوب معاملاتی باندهای بولینجر نیز معتقد است قیمت بیت کوین احتمالا به پایین‌ترین سطح خود رسیده باشد.

منبع : tgju

نظرات

captcha

کاربر گرامی، در صورت مشاهده هرگونه خطا در این صفحه، روی دکمه گزارش خطا کلیک کنید تا در اولین فرصت مشکل را برطرف کنیم

گزارش خطا
پشتیبانی

پشتیبانی

در حال تلاش جهت برقراری ارتباط با سرور
  • جهت گفتگو با پشتیبانی، اطلاعات زیر را تکمیل کنید

00:00