بازار طلا آخرین خبرها طلا و ارز طلا تحت فشار تورم
طلا تحت فشار تورم

فهرست مطالب

چکیده این مطلب : انتشار : 1401/04/09 - 13:49 0 نظر

گلدمگ: به دلیل فشارهای نزولی ناشی از ریسک‌پذیری معامله‌گران، طلا امروز در کمترین سطح خود یعنی 1815 دلار کاهش یافت.

به گزارش سایت بازار طلا، به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز، قیمت طلا (XAU/USD) در حالی که معامله‌گران منتظر اطلاعات کلیدی ایالات متحده در اوایل صبح پنج‌شنبه در اروپا هستند، روی کمترین سطح خود یعنی 1815 دلار در روز کاهش یافت. با این حال، خلق و خوی ریسک، فشار نزولی بر شمش وارد می‌کند.

تردید این فلز برای کاهش بیشتر می‌تواند با عقب‌نشینی دلار آمریکا از بالاترین سطح در دو هفته گذشته مرتبط باشد. با این حال، شاخص دلار آمریکا (DXY) به 104.99 عقب‌نشینی می‌کند در حالی که طی دو هفته به بالاترین سطح دو روزه بازگشت.

به نظر می‌رسد زیان دلار با افزایش جدید بازدهی خزانه‌داری ایالات متحده مرتبط باشد. بازدهی 10 ساله خزانه‌داری ایالات متحده یک روند نزولی دو روزه را تجربه کرد زیرا کوپن‌های اوراق قرضه کلیدی از پایین‌ترین سطح هفتگی به 3.10 درصد بازگشتند.

با این حال، باید توجه داشت که به نظر می‌رسد کاهش قیمت‌های آتی سهام ایالات متحده و ترس از طولانی‌ترشدن مشکلات تورمی، که به نوبه خود می‌تواند موجب رکود شود، فشار نزولی بر قیمت طلا وارد می‌کند.

اخیراً، اولین بانک بزرگ ایالات متحده که رکود را اعلام کرد، یعنی دویچه بانک، نشان داد که تورم ایالات متحده می‌تواند فدرال رزرو را ناامید کند.

در روز چهارشنبه، آمادگی بانک‌های مرکزی اصلی برای مبارزه با تورم، حتی به قیمت رکود اقتصادی کوتاه‌مدت، احساسات بازار و XAU/USD را خفه کرد.

از جمله، جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، آخرین وعده خود را برای مبارزه با تورم با آمادگی برای اعلام افزایش 0.75 درصدی دیگر در صورت نیاز تکرار کرد. رئیس فدرال رزرو همچنین از قدرت اقتصادی ایالات متحده تمجید کرد و به دلار آمریکا کمک کرد که ثابت بماند. شایان ذکر است که اظهارات پاول مبنی بر چالش‌هایی برای داده‌های شغلی ایالات متحده در طول نبرد با تورم به نظر می‌رسد که اخیراً بر مشخصات ریسک تأثیر گذاشته است.

با نگاهی به آینده، شاخص قیمت اصلی هزینه مصرف شخصی (PCE) ایالات متحده، که انتظار می‌رود 0.4% در مقایسه با 0.3% قبل باشد، کاتالیزور مهمی برای پیگیری جهت‌های کوتاه‌مدت خواهد بود.

تحلیل تکنیکال

قیمت طلا عقب‌نشینی از 61.8% اصلاح فیبوناچی (فیبو.) در 16 می تا 12 ژوئن را در میان سیگنال‌های MACD کند و خط RSI نزولی، نه اشباع فروش، افزایش می‌دهد.

گفته می‌شود، فروشندگان فلزات گرانبها در حال حاضر با یک خط حمایتی شش هفته‌ای نزدیک به 1814 دلار و چشم به کف ماهانه حدود 1805 دلار می‌پردازند.

پس از آن، رقم گرد 1800 دلار و پایین‌ترین سطح سالانه 1786 دلار می‌تواند خرس‌های XAU/USD را جذب کند.

در مقابل، شکست صعودی فیبو 61.8٪. سطح 1822 دلار می‌تواند عقب‌نشینی اصلاحی را به سمت همگرایی سطح اصلاحی فیبوناچی 50 درصد و خط مقاومت دو هفته‌ای نزدیک به 1833 دلار تشدید کند.

همچنین به عنوان یک مانع صعودی، 200-SMA و اوج ماهانه اواسط ماه، به ترتیب نزدیک به 1840 دلار و 1858 دلار است.

طلا: نمودار چهار ساعته

منبع : tgju

نظرات

captcha

کاربر گرامی، در صورت مشاهده هرگونه خطا در این صفحه، روی دکمه گزارش خطا کلیک کنید تا در اولین فرصت مشکل را برطرف کنیم

گزارش خطا
پشتیبانی

پشتیبانی

در حال تلاش جهت برقراری ارتباط با سرور
  • جهت گفتگو با پشتیبانی، اطلاعات زیر را تکمیل کنید

00:00