قابل توجه کاربران گرامی: سایت بازار طلا از تاریخ 28 اسفند لغایت 13 فروردین هیچ گونه فعالیتی ندارد. کلیه درخواست ها به بعد از تاریخ مذکور موکول خواهد شد. حراج 5 درصدی روی تمامی مصنوعات طلا و جواهر از 29 اسفند الی 13 فروردین اعمال خواهد شد.

بازار طلا آخرین خبرها اقتصادی افزایش قیمت پالادیوم در تحریم های نوریلسک منجر به رالی طلا و پلاتین شد در حالی که ناتو به دنبال گسترش آن است.
افزایش قیمت پالادیوم در تحریم های نوریلسک منجر به رالی طلا و پلاتین شد در حالی که ناتو به دنبال گسترش آن است.
چکیده این مطلب : انتشار : 1401/04/11 - 13:54 0 نظر

گلدمگ: قیمت فلزات گرانبها روز چهارشنبه در لندن افزایش یافت که منجر به جهش پالادیوم پس از تمدید تحریم‌های دولت بریتانیا علیه روسیه ،به دلیل حمله به اوکراین برای هدف قرار دادن ولادیمیر پوتین، رئیس معدن‌  فلز PGM، نوریلسک شد.

به گزارش سایت بازار طلا، در بیانیه مطبوعاتی دولت بوریس جانسون که با استفاده از همان توصیف روی عکس پوتین انتشار یافت و مدعی شد که اقدامات اخیرش به دایره داخلی پوتین ضربه می زند، گفت: «انگلیس دومین مرد ثروتمند روسیه را تحریم کرد».
 
شمش طلا در برابر افزایش ارزش دلار آمریکا 1.1 درصد افزایش یافت و پس از جهش قیمت پالادیوم به 100 دلار در هر اونس که به بالای 2000 دلار در هر اونس رسید، که ضرر قبلی این هفته را از بین برد.
 
قیمت پالادیوم بر حسب پوند انگلیس و یورو سریعتر افزایش یافت و به ترتیب به بالاترین حد خود در یک ماه گذشته بالای 1660 پوند و 1920 یورو در هر اونس رسید.
 
قیمت طلای بریتانیا به پوند در هر اونس به بالای 1500 پوند بازگشت، در حالی که طلا در یورو به 1740 یورو رسید - 1.5 درصد نسبت به پایین ترین سطح سه هفته اخیردر روز  دوشنبه - زیرا داده های جدید تأیید می کند که اعتماد مصرف کننده در منطقه ارزی 19 کشور در این ماه به قیمت کاهش یافته است. بدترین رکورد خارج از بحران کووید در بهار 2020 و فروپاشی مالی جهانی در اواخر سال 2008.
 
به گفته ال پایس، نرخ تورم اسپانیا که بار دیگر با افزایش قیمت انرژی در میان جریان‌های محدود از روسیه هدایت می‌شود، اکنون به بالای 10 درصد رسیده است که بدترین نرخ از سال 1985 بر اساس داده‌های INE است.
 
Destatis گفت که تورم قیمت مصرف کننده در آلمان به لطف کاهش اضطراری مالیات بر سوخت و تخفیف کرایه قطار، از رکورد 4 دهه ماه می به 8.2 درصد در سال کاهش یافت.
با توجه به اینکه پالادیوم بیش از 4/5 تقاضای مصرف نهایی سالانه خود را از اتوکاتالیست ها برای کاهش آلاینده های مضر موتورهای بنزینی پیدا می کند، پیش بینی می شود فروش خودروهای سواری جدید در اروپای غربی در سال جاری به زیر 10 میلیون دستگاه کاهش یابد که 1/3 نسبت به سال 2019 کاهش خواهد یافت. به لطف جنگ در اوکراین و اختلال در زنجیره تامین جهانی پس از کووید.
 
با نگاهی به افزایش قیمت پالادیوم در روز چهارشنبه، رونا اوکانل، متخصص بازار شمش در کارگزاری StoneX، خاطرنشان می‌کند: «تولید خودرو در بریتانیا در سال گذشته، با کمی کمتر از 800000 خودرو، تنها 1.1 درصد از کل جهانی بود.
 
بنابراین، جهش نزدیک به 6 درصدی قیمت پالادیوم در پاسخ به اعلامیه [امروزه بریتانیا] ممکن است تا حدی کاهش یابد، اگرچه احساسات محتاطانه ممکن است برخی از حمایت ها را افزایش دهد.
 
 
 
پلاتین فلز خواهر پالادیوم - که اکنون کمتر از 2/5 تقاضای خود را از خودروهای موتور دیزلی دریافت می کند - امروز به 940 دلار رسید که 4.5 درصد نسبت به تست پایین 6 ماهه این هفته، قبل از کاهش 15 دلاری در هر اونس افزایش یافت.
 
نقره کم هیجان‌ترین فلز گرانبها بود که برای مدت کوتاهی 30 سنت اضافه کرد و به 21 دلار در هر اونس رسید، اما به پایین‌تر از قیمت 20.86 دلاری هفته گذشته لندن بازگشت - خود فقط 2 سنت بالاتر از پایین‌ترین قیمت روز جمعه از جولای 2020.
 
رهبران ائتلاف نظامی کشورهای غربی ناتو با محکوم کردن "جنگ تجاوزکارانه" روسیه علیه اوکراین، امروز از همسایگان روسیه فنلاند و سوئد دعوت کردند تا به اعضای جدید تبدیل شوند.
 
در بیانیه مشترک ناتو با استقبال گرمی از درخواست‌های زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین برای کمک‌های نظامی بیشتر - و با اشاره به مشارکت «شریک‌های» آسیا-اقیانوسیه در نشست‌های ائتلاف ترانس آتلانتیک - اعضای آن با «رقابت سیستمی از سوی آن‌ها از جمله جمهوری خلق چین روبرو هستند». که منافع، امنیت و ارزش های ما را به چالش می کشد و به دنبال تضعیف نظم بین المللی مبتنی بر قوانین هستند."

منبع : بازارطلا

نظرات

captcha

کاربر گرامی، در صورت مشاهده هرگونه خطا در این صفحه، روی دکمه گزارش خطا کلیک کنید تا در اولین فرصت مشکل را برطرف کنیم

گزارش خطا
پشتیبانی

پشتیبانی

در حال تلاش جهت برقراری ارتباط با سرور
  • جهت گفتگو با پشتیبانی، اطلاعات زیر را تکمیل کنید

00:00