بازار طلا مد و برندشناسی معرفی برند (H.Stern)استرن
معرفی برند (H.Stern)استرن
چکیده این مطلب : انتشار : 1401/04/13 - 14:27 0 نظر

اچ استرن”H Stern” به خاطر مردی که این شرکت را تأسیس کرد، هانس استرن “Hans Stern” نامگذاری شده است. استرن در آلمان متولد شد، اما در جوانی به برزیل نقل مکان کرد. در پایان جنگ جهانی دوم، در سن 22 سالگی، او یک تجارت کوچک گرانبها و جواهرات و الماس را در دومین شهر بزرگ کشور، ریودوژانیرو تأسیس کرد. در این مقاله شما را با برند استرن (H.Stern) آشنا می کنیم.

تأسیس برند استرن (H.Stern)

در کمتر از یک دهه، و در سن 22 سالگی، استرن یک شرکت تولید جواهرات را در اسکله شهر “ریودوژانیرو” تأسیس کرد، جایی که برای گردشگران دریایی از سفری اقیانوسی می آمدند و از کشتی پیاده می شدند. تنها یک دهه پس از آن، مجله تایم، استرن را “پادشاه الماس ها و جواهرات رنگی، که می تواند شخصیت نهفته در هر سنگ قیمتی را آشکار کند” نامید. این شرکت از آن زمان تاکنون 160 فروشگاه تأسیس کرده و در مجموع در ده ها کشور از جمله ایالات متحده، فرانسه، آلمان و اسرائیل شعبه داشته است. در این مرحله، این شرکت کاملاً برند خود را تثبیت کرده است و جواهرات آن اغلب در مجلات مد ظاهر می شود که بدن افراد مشهور را تزئین می کند.

چه کسی برند استرن را تاسیس کرد؟

یکی از معتبرترین و محبوب ترین برندهای جواهرات در شرایط غیرعادی متولد شد. بسیاری از برندهای برجسته الماس امروزی یا در اروپا یا ایالات متحده شکل گرفتند. حتی پس از آن، آنها در یکی از معدود شهرها، پاریس، لندن یا شهر نیویورک تأسیس شدند. اما برند استرن توسط یک مهاجر یهودی در برزیل تشکیل شد که در نوجوانی از آلمان نازی، درست قبل از جنگ جهانی دوم، فرار کرد. هانس استرن در سال 1922 در اسن آلمان متولد شد، در دورانی که آلمان به دنبال جنگ جهانی اول، ویرانی مالی داشت. حدود ده سال بعد، حزب نازی به قدرت رسید و یهودی ستیزی به حالتی گسترده تبدیل شد. به مجموعه ای از قوانین که با خلع یهودیان از شغل خود، سوزاندن آنها و اخراج آنها از مدارس شروع شد و به آزار و اذیت فعال ادامه داد که منجر به مرگ میلیون ها نفر شد. خانواده استرن متوجه شدند که کشورشان چه مسیری را در پیش گرفته است و تصمیم گرفتند با شروع جنگ جهانی دوم از آلمان فرار کنند. در سال 1937، خانواده بدون هیچ دارایی و هیچ چشم‌ اندازی به سواحل آمریکای جنوبی رسیدند. هانس که در آن زمان فقط 17 سال داشت، برزیل را به عنوان وطن جدید خود پذیرفت.او کار خود را در صنعت جواهر در Cristab، یک شرکت مستقر در ریودوژانیرو که سنگ‌های قیمتی و مواد معدنی را از برزیل صادر می‌کند، آغاز کرد. استرن در اوایل کار خود در این شرکت به ایالت “میناس گرایس” برزیل رفت. هنگام سفر با اسب، با مردم آشنا شد، معدنچیان محلی را شناخت و از طریق آنها با مواد معدنی مختلف استخراج شده در ایالت، از جمله سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی زیادی که در این منطقه استخراج می شد، از جمله توپاز، تورمالین و آمتیست آشنا شد. پس از اتمام منابع الماس هند و قبل از کشف آنها در آفریقای جنوبی، الماس در برزیل، عمدتاً در Minas Gerais کشف شد. همه این آفریده های طبیعی زیبا، منتظر بودند تا کسی آنها را بسازد تا زیبایی آنها بیشتر بدرخشد.

استرن عاشق جواهرات و رنگ های محلی شد و تصمیم گرفت شرکت تجارت جواهرات خود را تشکیل دهد. طبق یک روایت، استرن تصمیم گرفت آنها را در سطح بین المللی تبلیغ کند و مسافران خارجی را هدف قرار دهد. با انجام این کار، او صنعت جدید برزیل را به وجود آورد. او برند استرن را در سال 1945، زمانی که جنگ جهانی دوم رو به پایان بود، تأسیس کرد. این زمان بسیار خوبی برای ورود به یک سرمایه گذاری جدید بود، زیرا جهان در حال آغاز روند بهبودی پس از جنگ بود و مسیر رشد اقتصادی را آغاز کرد که به نفع طبقه متوسط ​​در ایالات متحده، اروپای غربی و بسیاری از شرق آسیا بود.

استرن به پتانسیل جواهرات برزیلی در جواهرات مد جهانی اعتقاد داشت و تلاش کرد تا آنها را عمیق و گسترده معرفی کند. او به عنوان بخشی از تلاش خود، بسیاری از جواهرسازان جوان محلی را آموزش داد و در نهایت تصمیم گرفت شرکت خود را از تجارت به دو فعالیت جدید گسترش دهد: جواهرسازی و خرده فروشی. ثابت شد که این تصمیم عاقلانه ای بود که شرکت او را در مسیری برای تبدیل شدن به یک موفقیت چند ملیتی قرار داد و نام H. Stern به یک نام تجاری معروف تبدیل شد.این شرکت به پیشرفت خود ادامه داد، زیرا به لطف موفقیت در ابتکارات بازاریابی او برای تبلیغ جواهرات برزیل، پایگاه مشتریان رو به رشدی به دست آورد. در میان چندین و به عنوان اولین موردی که استرن به صنعت جواهرات معرفی کرد، گواهی گارانتی جهانی برای جواهراتش بود. این حرکت به او کمک کرد تا کیفیت خلاقیت هایش را بیشتر تثبیت کند. همراه با آموزش هایی که شرکت به جواهرسازان محلی ارائه داد، این امر کمک کرد تا جواهرات برزیلی با بالاترین استانداردهای ساخت، مانند آنچه در اروپای غربی یافت می شود، همتراز شود. پدر استرن، کورت، به پسرش یاد داد که صداقت همیشه باید حرف اول را بزند، حتی اگر منجر به بروز معایب شود. او همچنین به او آموخت که دانستن نحوه برخورد با مردم مهمترین بخش تجارت است. هانس نظریه های تجاری پدرش را پذیرفت. کورت، به عنوان مهندس، با بهبود زیرساخت های شرکت و ایجاد سیستم های کنترل کیفیت که در آن زمان رایج نبود، به پسرش در کسب و کار کمک کرد.

یکی از جایگاه هایی که ایده های تجاری پدر در آن به کار گرفته شد، بازاریابی بود. این شرکت شروع به ارائه تورهایی از کارگاه های خود کرد تا فرآیند خلاقانه و تولید را به مشتریان بالقوه نشان دهد و با انجام این کار صداقت و شفافیت آنها را برجسته کند. تغییر دیگری که استرن در صنعت ایجاد کرد به دنبال بحث با آزمایشگاه های بزرگ گوهرشناسی بود. تا آن زمان، آنها اغلب جواهرات را “نیمه قیمتی” می نامیدند. استرن استدلال کرد که چیزی به نام جواهرات نیمه قیمتی وجود ندارد و گفت: “هیچ سنگ نیمه قیمتی وجود ندارد، همانطور که هیچ زن نیمه باردار یا مرد نیمه صادقی وجود ندارد.” او آزمایشگاه‌ها را متقاعد کرد که عبارتی را که او ابداع کرده بود بپذیرند «سنگ‌های رنگی قیمتی».

او با ایجاد یک خط قابل تشخیص از طرح‌ های آوانگارد جواهرات و الماس، شروع به افتتاح فروشگاه‌ هایی در خارج از برزیل کرد و پیام خود را از طراحی و با جواهرات برزیلی به مخاطبان بیشتری رساند. او اولین فروشگاه ایالات متحده خود را در خیابان پنجم نیویورک در میان برترین برندهای جواهرات در سال 1963 افتتاح کرد. بوتیک های بین المللی بعدی در دهه 1970 در فرانکفورت و لیسبون افتتاح شدند. این حرکات همچنین زمینه را برای شناخت بین المللی همکاران صنعتی او فراهم کرد و طرح های او شروع به کسب جوایز کردند. اولین جایزه بزرگ، جایزه بزرگ ” د لا ویل ژنو ” ، در سال 1970 بود. ده ها جایزه دیگر، از جمله جوایز ” الماس دی بیرز ” و بسیاری جوایز دیگر را به دنبال داشت.

از آن سه فروشگاه بین المللی اول در اروپا و ایالات متحده، استرن یک برنامه توسعه گسترده و بلندپروازانه را دنبال کرد. او شبکه ای از مشارکت ها را در سراسر اروپا، ایالات متحده و خاورمیانه ایجاد کرد و 150 نقطه فروش دیگر را به شبکه اضافه کرد. اینها شامل همکاری با فروشگاه های بزرگ و خرده فروشان تخصصی جواهرات بود. در زمان مرگ او در سال 2007، حرکت گسترده هانس استرن باعث شد که تعداد فروشگاه‌ های متعلق به شرکت، در مغازه‌ ها و دیگر نقاط خرده‌ فروشی به صدها نفر برسد که در حدود 30 کشور، مکان‌ هایی دارند. یک دهه پس از مرگ او، برند استرن در روسیه، اسرائیل، بریتانیا، پرو، مکزیک و بسیاری دیگر فروخته می شود.

در اکتبر 2007، پسری که از آزار و شکنجه در اروپا فرار کرد، فقیر به کشوری جدید رسید، جایی که زبان نمی دانست. مرد جوانی که به تنهایی به مناطق وحشی و دورافتاده جنگل های آمریکای جنوبی سفر کرد، مردی که توجه بین المللی را به جواهرات برزیل جلب کرد، طراحی جواهرات این کشور را توسعه داد و یک برند جواهرات فوق العاده موفق ساخت، در سن 85 و در بیمارستانی در ریودوژانیرو درگذشت. دو تن از پسران او میراث او را در شرکت ادامه می دهند. روبرتو در دهه 1980 به این شرکت پیوست و در نهایت مسئولیت خلاقانه طراحی های شرکت را بر عهده گرفت. امروز او به عنوان رئیس و مدیر خلاق این شرکت خدمت می کند. رونالدو، پسر سوم، به عنوان معاون رئیس شرکت خدمت می کند.

جواهرساز مشهور برزیلی H.Stern یکی از شناخته شده ترین و تحسین شده ترین سازندگان جواهرات خوب در جهان امروز است. H.Stern که به دلیل استفاده نوآورانه از سنگ های قیمتی رنگی بزرگ، آلیاژهای انحصاری طلای عیار بالا و طرح های قدرتمند و زنانه شناخته شده است، مورد توجه کسانی است که خواهان جواهرات مدرن و کلاسیک هستند. مجموعه ای از طرح های متمایز، از جمله سنگ های طلایی پرفروش آنها، مجموعه انحصاری دایان فون فورستنبورگ “Diane von Furstenburg” و آخرین کالکشن آنها، آیریس “Iris”، میل استفاده کننده را برای جواهراتی برآورده می کند که فرم زنانه را مانند پوست دوم، تکمیل می کند.

نظرات

captcha

کاربر گرامی، در صورت مشاهده هرگونه خطا در این صفحه، روی دکمه گزارش خطا کلیک کنید تا در اولین فرصت مشکل را برطرف کنیم

گزارش خطا
پشتیبانی

پشتیبانی

در حال تلاش جهت برقراری ارتباط با سرور
  • جهت گفتگو با پشتیبانی، اطلاعات زیر را تکمیل کنید

00:00