قابل توجه کاربران گرامی: سایت بازار طلا از تاریخ 28 اسفند لغایت 13 فروردین هیچ گونه فعالیتی ندارد. کلیه درخواست ها به بعد از تاریخ مذکور موکول خواهد شد. حراج 5 درصدی روی تمامی مصنوعات طلا و جواهر از 29 اسفند الی 13 فروردین اعمال خواهد شد.

بازار طلا آخرین خبرها طلا و ارز طلا در شکار لحظه‌ها
طلا در شکار لحظه‌ها
چکیده این مطلب : انتشار : 1401/04/16 - 13:07 0 نظر

گلدمگ: بعد از کاهش دو درصدی جلسه قبل، برخی سرمایه‌گذاران به شکار معامله روی آوردند که امروز منجر به بهبود نسبی قیمت طلا شد.

به گزارش سایت بازار طلا، به نقل از رویترز، قیمت طلا در روز چهارشنبه اندکی بهبود یافت، زیرا برخی از سرمایه‌گذاران پس از کاهش بیش از 2 درصدی در جلسه قبل، به شکار لحظه‌ای معامله روی آوردند، در حالی که تمرکز روی دقایقی از آخرین نشست سیاست پولی فدرال رزرو آمریکا نیز بود.

هر اونس طلا تا ساعت 0836 به وقت گرینویچ با 0.2 درصد افزایش به 1768 دلار و 19 سنت رسید، پس از اینکه به 1762 دلار و 45 سنت کاهش یافت که پایین‌ترین میزان از اواسط دسامبر بود. قیمت طلای آمریکا با 0.3 درصد افزایش به 1768.50 دلار رسید.

شاخص دلار نزدیک به بالاترین سطح خود از سال 2002 تاکنون بود.

رونا اوکانل، تحلیلگر StoneX، گفت: «قیمت طلا شاهد اصلاحی ناشی از شرایط فروش اشباع است و اضافه کرد که نشانه‌هایی از شکار معامله زیر 1800 دلار وجود دارد، اما ممکن است در کوتاه‌مدت برای بهبود در مشکل داشته باشد، مگر اینکه شتاب دلار از بین برود.

شمش با گرمای افزایش نرخ‌های بهره جهانی و بازدهی خزانه‌داری مواجه شده است که هزینه فرصت نگهداری شمش بدون بازده را افزایش می‌دهد و در عین حال دلار را تقویت می‌کند. 

دلار قوی‌تر باعث می‌شود شمش با قیمت دلار در بین خریداران خارجی جذابیت کمتری داشته باشد. 

سرمایه‌گذاران اکنون منتظر ساعت 2 بعدازظهر هستند. ET (1800 GMT) گزارش صورتجلسه 14 تا 15 ژوئن بانک مرکزی ایالات متحده و داده‌های حقوق و دستمزد ایالات متحده در روز جمعه برای نشانه‌هایی در مورد سلامت اقتصاد منتشر شد.

O'Connell افزود، در حالی که دیدگاه‌های جنگ‌طلب FOMC در حال حاضر وارد بازار شده‌اند، بررسی داده‌های مشاغل و اجزای فرعی آن جالب است.

محاسبات رویترز نشان داد که بانک‌های مرکزی بزرگ در ژوئن بیش از هر ماه دیگری برای حداقل دو دهه، نرخ‌ها را افزایش دادند و با توجه به تورم در بالاترین سطح چند دهه اخیر، بعید است سیاست‌های سخت‌گیرانه در سال جاری متوقف شود.

در همین حال، چین، مصرف‌کننده اصلی طلا، شاهد شیوع کووید-19 در سراسر کشور بود.

مایکل مک کارتی، مدیر ارشد استراتژی Tiger Brokers استرالیا گفت: پس از کاهش حمایتی در حدود 1790 تا 1800 دلار در روز سه‌شنبه، طلا در میان‌مدت ممکن است کاهش یابد.

هر اونس پلاتین نقطه‌ای با 0.2 درصد کاهش به 863.68 دلار رسید، در حالی که پالادیوم 0.3 درصد افزایش یافت و به 1938.86 دلار رسید.

نقره با 0.5 درصد افزایش به 19.28 دلار رسید.

منبع : tgju

نظرات

captcha

کاربر گرامی، در صورت مشاهده هرگونه خطا در این صفحه، روی دکمه گزارش خطا کلیک کنید تا در اولین فرصت مشکل را برطرف کنیم

گزارش خطا
پشتیبانی

پشتیبانی

در حال تلاش جهت برقراری ارتباط با سرور
  • جهت گفتگو با پشتیبانی، اطلاعات زیر را تکمیل کنید

00:00