بازار طلا آخرین خبرها بورس کاهش ارزش معاملات خرد به زیر سطح دو هزار میلیارد تومان/ گزارش های سه ماهه منجی بورس می‌شود؟
کاهش ارزش معاملات خرد به زیر سطح دو هزار میلیارد تومان/ گزارش های سه ماهه منجی بورس می‌شود؟
چکیده این مطلب : انتشار : 1401/04/28 - 14:32 0 نظر

گلدمگ: هر چند امروز کمی از سرعت کاهش شاخص کل نسبت به روزهای گذشته کاسته شد اما ارزش معاملات خرد به زیر سطح دو هزار میلیارد تومان رسید. البته بخشی از این موضوع ناشی از توقف برخی نمادهای بزرگ بازار برای برگزاری مجامع سالیانه است اما رکود معاملاتی که از تیر ماه به اوج خود رسیده کاملاً مشهود است. میانگین ارزش معاملات روزانه خرد در حالی از ابتدای تیر ماه حدود 3هزار میلیارد تومان بوده که این رقم در سه ماه ابتدایی سال بیش از 5هزار میلیارد تومان بوده است. حالا باید دید که آیا گزارش های سه ماهه می تواند جرقه‌ای برای بازگشت بورس به روند صعودی باشد.

به گزارش سایت بازار طلا، شاخص کل امروز هم در غیاب برخی بزرگان بازار به روند نزولی خود ادامه داد و با کاهش حدود 890 واحدی تا ارتفاع یک میلیون و 468 واحدی پایین آمد. هرچند شاخص در ابتدای معاملات توانست با افزایش همراه شود و حتی تا نزدیکی سطح یک میلیون و 471 هزار واحدی هم صعود کرد اما در ادامه و تحت تاثیر معاملات کگل، فخوز و نوری نزولی شد. کگل 1078 واحد، فخوز 801 واحد و نوری 681 واحد تاثیر منفی بر شاخص کل داشته است. البته باید توجه داشت که اولاً بسیاری از شرکت های بزرگ بازار به دلیل برگزاری مجامع بسته بودند و از سوی دیگر از شدت روند نزولی روزهای گذشته کاسته شده بود.

شاخص هم‌وزن هم امروز کاهش 756 واحدی را ثبت کرد و تا ارتفاع 401 هزار واحدی عقب نشینی کرد.

شاخص فرابورس روند خنثایی داشت و عملاً بدون تغییر همچنان در میانه کانال 19 هزار واحدی قرار دارد. آریا با حدود 20 واحد بیش‌ترین تاثیر مثبت را بر شاخص فرابورس داشت و در نقطه مقابل کگهر با 11 و تجلی با 8 واحد بیش‌ترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشتند.

ارزش معاملات خرد به زیر دو هزار میلیارد تومان رسید

امروز ارزش معاملات خرد حدود یک هزار و 760 میلیارد تومان بود که کم‌ترین میزان از اردیبهشت سال گذشته محسوب می‌شود. البته بخشی از این موضوع به دلیل برگزاری مجامع بوده اما همچنان رکود معاملات به خوبی خود را نشان می‌دهد.

داستان تکراری خروج پول حقیقی ادامه دارد

در روزی که بسیاری از شرکت‌ها برای برگزاری مجامع متوقف بودند و ارزش معاملات خرد کاهش چشم گیری داشت اما بازهم شاهد خروج پول حقیقی بودیم. در جریان معاملات امروز حقیقی‌ها بیش از 310 میلیارد تومان از بازار خارج کردند.

وخاور بیش از 17 میلیارد تومان ورود پول حقیقی را ثبت کرد تا در بازار امروز رکورددار باشد. شپدیس با سه میلیارد و 500 میلیون تومان و شسپا با سه هزار میلیارد تومان در رتبه‌های بعدی ورود پول حقیقی بودند.

در نقطه مقابل آریان با حدود 60 میلیارد تومان بیش‌ترین خروج پول حقیقی را ثبت کرد. نوری با 28 میلیارد و شستا با 16 میلیارد تومان در رتبه های بعدی خروج پول حقیقی قرار داشتند.

گزارش‌های سه ماهه ناجی بازار می‌شوند؟

امروز شتران با ارائه یک گزارش سه ماهه جذاب بازار را امیدوار کرد. پالایش نفت تهران در سه ماهه اول امسال توانسته سود خالص 10 هزار و 177 میلیارد تومانی را ثبت کند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش حدود چهار برابری را نشان می‌دهد. از سوی دیگر گروه محصولات شیمیایی شاهد ورود بیش از 35 میلیارد تومان پول حقیقی بود. بسیاری از کارشناسان معتقد بودند که بسیار از شرکت‌ها در کف قیمتی خود قرار دارند و تنها ترس بازار منجر شده که بازار رکود عمیقی را تجربه کند. حالا باید دید که آیا گزارش های سه ماهه می تواند بر ریسک‌های بازار غلبه کند و شاهد بازگشت ارزش معاملات خرد به سطوح قبل از رکود باشیم. میانگین ارزش معاملات روزانه خرد در حالی از ابتدای تیر ماه حدود 3هزار میلیارد تومان بوده که این رقم در سه ماه ابتدایی سال بیش از 5هزار میلیارد تومان بوده است.شاید روزهای آینده با برگزاری مجامع شرکت‌ها بتواند روند بازار حداقل در کوتاه مدت را مشخص کند.

منبع : tgju

نظرات

captcha

کاربر گرامی، در صورت مشاهده هرگونه خطا در این صفحه، روی دکمه گزارش خطا کلیک کنید تا در اولین فرصت مشکل را برطرف کنیم

گزارش خطا
پشتیبانی

پشتیبانی

در حال تلاش جهت برقراری ارتباط با سرور
  • جهت گفتگو با پشتیبانی، اطلاعات زیر را تکمیل کنید

00:00