بازار طلا دانستنیها چگونه انگشتر را از انگشت متورم بیرون بیاوریم؟
چگونه انگشتر را از انگشت متورم بیرون بیاوریم؟
چکیده این مطلب : انتشار : 1401/05/04 - 12:40 0 نظر

گاهی اتفاق می افتد که انگشتان ما آسیب می بیند و باعث تورم و درد شدید می شود و یا زمانی که از حلقه ای استفاده میکنیم که بسیار کوچک است. در این شرایط چگونه انگشتر را از انگشت متورم بیرون بیاوریم ؟ در این مقاله به بررسی نکات و راهکارهایی برای بهبود تورم انگشت و درآوردن انگشتر یا حلقه از آن می کنیم. تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

 

 یک حلقه گیر کرده به سادگی می تواند نتیجه پوشیدن حلقه ای باشد که خیلی کوچک است. همچنین می تواند ناشی از آرتریت مفاصل باشد، که می تواند با تغییر بدن در طول سالها اتفاق بیفتد. این اتفاق می تواند باعث تورم مفاصل و یا بافت شود که از برداشتن حلقه جلوگیری می کند.

چرا انگشترها در انگشت گیر می کنند؟

چگونه انگشتر را از انگشت متورم بیرون بیاوریم ؟ دلایل مختلفی وجود دارد که ممکن است انگشتر روی انگشت گیر کند. حلقه می‌تواند خیلی کوچک باشد، آرتریت در مفاصل می‌تواند باعث تورم شود، احتباس مایعات نیز می‌تواند باعث ایجاد تورم شود، یا هوای گرم می‌تواند از عوامل موثر باشد. یک آسیب تروماتیک مانند شکستگی، یا هر آسیبی در بازو یا دست، اغلب می تواند باعث تورم در دست یا انگشتان شود.

اگر انگشت شما به دلیل آسیب دیدگی انگشت متورم شده است، بهتر است قبل از انجام این تکنیک ها، یک متخصص پزشکی وضعیت شما را ارزیابی کند. تلاش برای برداشتن حلقه در این شرایط به طور بالقوه می‌تواند باعث آسیب بیشتر شود.

چرا انگشترها در انگشت گیر می کنند

چگونه انگشتر را از انگشت متورم بیرون بیاوریم ؟ | دلایل ورم انگشت چیست؟

انگشتان دست به دلایل مختلفی می‌توانند متورم شوند که بسیاری از آنها بی‌ضرر هستند اما گاهی هم می‌تواند خطرناک باشد و نیاز به مراجعه به پزشک باشد. از جمله دلایل ورم انگشت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • داروها

برخی داروها باعث تورم در دست‌ها می‌شوند که از آن جمله می‌توان به داروهای فشار خون، داروهای دیابت، استروئیدها و داروهای ضد بارداری اشاره کرد.

 

  • ورزش

هنگام ورزش دست ها ممکن است متورم شوند؛ زیرا رگ‌های خونی در بدن ما به افزایش تقاضا برای انرژی در ماهیچه ها واکنش می‌دهند. طی ورزش، بدن تولید گرما می‌کند. دستگاه عروقی اجازه می‌دهد مایع بیشتری وارد انگشتان دست و پا شود تا از این طریق دمای بدن کاهش یابد.

 

  • گرمای زیاد هوا

گرما باعث انبساط رگ‌های خونی عبوری از پوست می‌شود. با گشاد شدن رگ‌های خونی مقداری از مایع موجود در آنها می‌تواند به بافت‌های اطراف نشت کند و موجب تورم شود. این نوع از تورم معمولاً با فعالیت منظم از بین می‌رود.

 

چگونه انگشتر را از انگشت متورم بیرون بیاوریم؟

  • پره‌اکلامپسی

این نوع تورم برای زنان باردار پیش می‌آید و فشار خون بالا از مشخصه های آن است. علامت این عارضه تورم در دست و صورت است؛ به ویژه اگر فشار با انگشت، موجب تورفتگی مشهود روی پوست شود.

 

  • مشکلات کلیه

اگر کلیه در دفع مایعات اضافه موفق نباشد، بدن آن را در خود نگه می‌دارد که موجب تورم می‌شود.

 

  • استفاده بیش از حد از نمک

بدن به حفظ تعادل بین نمک و آب تمایل دارد و مصرف زیاد نمک باعث احتباس آب در بدن و تورم می‌شود. به طور معمول تورم ناشی از مصرف زیاد غذای شور، طی یک روز خود به خود از بین می‌رود.

 

  • استئوآرتریت یا آرتریت روماتوئید

همان ورم انگشتان هنگام صبح است و یک بیماری خود ایمنی محسوب می‌شود که به بافت پوششی مفاصل حمله می‌کند. این می‌تواند برای هر فردی در هر سنی اتفاق بیفتد و باعث تورم در مچ ها و مفاصل می‌شود.

 

  • انسداد احتمالی در سیستم لنفاوی

«لنفدوم» بیماری تورم اندامی است که به دلیل تخلیه‌ی ناکافی مایع لنف به وجود می‌آید و باعث تورم تورم کل دست و پا می‌شود. در موارد نادر این بیماری می‌تواند موجب تورم غیرعادی دستگاه لنفاوی شود.

چگونه انگشتر را از انگشت متورم بیرون بیاوریم ؟ | دلایل ورم انگشت چیست

نکاتی برای برداشتن ایمن حلقه | چگونه انگشتر را از انگشت متورم بیرون بیاوریم ؟

انجمن جراحی دست آمریکا و دیگر متخصصان طب اورژانس این روش ها را برای اینکه چگونه انگشتر را از انگشت متورم بیرون بیاوریم پیشنهاد می کنند.

 

  • کاهش تورم

ابتدا سعی کنید تورم را کاهش دهید. یخ را در اطراف حلقه و انگشت قرار دهید و دست را به مدت 5 تا 10 دقیقه بالای سر قرار دهید. سرما باعث انقباض عروق خونی و کاهش تورم می شود. ارتفاع به گرانش کمک می کند و مقداری از جریان خون را از انگشت خارج می کند. این استراتژی به تنهایی ممکن است برای کاهش تورم کافی باشد تا امکان برداشتن ایمن حلقه از انگشت را فراهم کند.

 

  •  از روان کننده استفاده کنید

چگونه انگشتر را از انگشت متورم بیرون بیاوریم؟ از روان کننده هایی مانند آب و صابون، روغن یا Windex استفاده کنید. بله Windex! سورفکتانت ها به کاهش کشش سطحی بین حلقه و پوست کمک می کنند و مانور دادن حلقه را از انگشت آسان تر می کنند. همچنین، Windex مانند سایر روان کننده ها مانند روغن یا لوسیون، انگشتر شما را لثه نمی کند.

بعضی از انواع پاک کننده ها ممکن است حاوی آمونیاک بوده و به برخی از فلزات و سنگ های سنگین آسیب برساند. قبل از استفاده محتویات محلول را بررسی کنید!

 

برخی از بهترین چرب کننده های پوست عبارتند از:

  1. وازلین
  2. روغن بچه
  3. آب و صابون
  4. لوسیون دست
  5. کره در صورت امکان
  6. نرم کننده مو یا شامپو
  7. کره بادام زمینی نرم شده
  8. ژل پترولیوم یا پماد آنتی بیوتیک
  9. اسپری پخت و پز، کره نرم یا روغن پخت و پز
  10. شیشه پاک کن یا سایر پاک کننده های پنجره

 

  • نخ دندان

در زیر دستورالعمل های ASSH در مورد نحوه استفاده از نخ دندان یا طناب الاستیک نازک برای فشرده کردن انگشت متورم برای برداشتن ایمن آورده شده است.

1. نخ یا طناب الاستیک نازک را در زیر حلقه چسبانده شده با قسمت عمده آن به سمت نوک انگشت بلغزانید. می توانید از نخ برای کشیدن نخ زیر حلقه استفاده کنید. برای عبور کش نازک از زیر حلقه نیز می توان از موچین نازک استفاده کرد.

2. از بالای حلقه شروع کنید، انگشت را چندین بار با نخ/نخ دندان محکم بپیچید تا انگشت را فشرده کنید. این کار را تا جایی ادامه دهید که به سمت بالا و بالای بند انگشت قرار بگیرید.

3. با انتهایی که زیر حلقه بود، با کشیدن به سمت نوک انگشت، شروع به باز کردن نخ یا نخ دندان با حلقه کنید. این به حلقه اجازه می دهد تا در حالی که به باز شدن ادامه می دهد، روی بند انگشت بلغزد.

نکاتی برای برداشتن ایمن حلقه

نظرات

captcha

کاربر گرامی، در صورت مشاهده هرگونه خطا در این صفحه، روی دکمه گزارش خطا کلیک کنید تا در اولین فرصت مشکل را برطرف کنیم

گزارش خطا
پشتیبانی

پشتیبانی

در حال تلاش جهت برقراری ارتباط با سرور
  • جهت گفتگو با پشتیبانی، اطلاعات زیر را تکمیل کنید

00:00