بازار طلا آخرین خبرها اقتصادی موافقت آمریکا با فروش 300 سامانه‌های موشکی پاتریوت به عربستان/ تمدید آتش بس میان یمن و عربستان برای سومین بار/ گزارش رافائل گروسی از پیشرفت بسیار سریع برنامه هسته‌ای ایران/ پرواز بالون جاسوسی آمریکا بر فراز سوریه
موافقت آمریکا با فروش 300 سامانه‌های موشکی پاتریوت به عربستان/ تمدید آتش بس میان یمن و عربستان برای سومین بار/ گزارش رافائل گروسی از پیشرفت بسیار سریع برنامه هسته‌ای ایران/ پرواز بالون جاسوسی آمریکا بر فراز سوریه
چکیده این مطلب : انتشار : 1401/05/12 - 13:27 0 نظر

گلدمگ: موافقت آمریکا با فروش 300 سامانه‌های موشکی پاتریوت به عربستان، تمدید آتش بس میان یمن و عربستان برای سومین بار، گزارش رافائل گروسی از پیشرفت بسیار سریع برنامه هسته‌ای ایران، پرواز بالون جاسوسی آمریکا بر فراز سوریه و ادامه اتهامات بی پایه آمریکا علیه ایران، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در 24 ساعت گذشته بوده اند.

به گزارش سایت بازار طلا، موافقت آمریکا با فروش 300 سامانه‌های موشکی پاتریوت به عربستان، تمدید آتش بس میان یمن و عربستان برای سومین بار، گزارش رافائل گروسی از پیشرفت بسیار سریع برنامه هسته‌ای ایران، پرواز بالون جاسوسی آمریکا بر فراز سوریه و ادامه اتهامات بی پایه آمریکا علیه ایران، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در 24 ساعت گذشته بوده اند.

وافقت آمریکا با فروش 300 سامانه‌های موشکی پاتریوت به عربستان،

موافقت آمریکا با فروش 300 سامانه های موشکی پاتریوت به عربستان

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد که وزارت خارجه این کشور با قرارداد فروش موشک‌های پاتریوت و تجهیزات مربوط به آن به عربستان به ارزش 3.05 میلیارد دلار موافقت کرده است.

به گزارش رویترز، پنتاگون در بیانیه‌ای اعلام کرد که وزارت خارجه آمریکا، سه شنبه با فروش احتمالی 300 موشک پاتریوت به عربستان موافقت کرد.

واشنگتن در رابطه با قرارداد موشکی گفت: توافق مورد انتظار با عربستان جهت بهبود امنیت مشترک و هدف از توافق موشکی پاتریوت محافظت از عربستان و منطقه در برابر تهدیدات است.

وافقت آمریکا با فروش 300 سامانه های موشکی پاتریوت به عربستان  وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد که وزارت خارجه این کشور با قرارداد فروش موشک‌های پاتریوت و تجهیزات مربوط به آن به عربستان به ارزش 3.05 میلیارد دلار موافقت کرده است.  به گزارش رویترز، پنتاگون در بیانیه‌ای اعلام کرد که وزارت خارجه آمریکا، سه شنبه با فروش احتمالی 300 موشک پاتریوت به عربستان موافقت کرد.  واشنگتن در رابطه با قرارداد موشکی گفت: توافق مورد انتظار با عربستان جهت بهبود امنیت مشترک و هدف از توافق موشکی پاتریوت محافظت از عربستان و منطقه در برابر تهدیدات است.

همچنین واشنگتن خاطرنشان کرد: این معامله شامل پشتیبانی فنی و مهندسی و خدمات لجستیکی و همچنین سیستم‌های تست، قطعات یدکی، حمل و نقل و برنامه‌های آموزشی است.

وزارت خارجه آمریکا همچنین از تصویب قرارداد تسلیحاتی برای امارات از جمله سامانه موشکی تاد و تجهیزات مربوطه به ارزش تخمینی 2.25 میلیارد دلار خبر داد و تاکید کرد که امارات شریک حیاتی برای ثبات سیاسی و اقتصادی خاورمیانه است.

از سوی دیگر، فرماندهی مرکزی آمریکا خبر از برگزاری رزمایش مشترک با ریاض داد.

فرماندهی مرکزی آمریکا اعلام کرد که مانورها با عربستان با هدف مقابله با هرگونه تهدید منطقه‌ای بالقوه است.

تمدید آتش بس میان یمن و عربستان برای سومین بار

فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن از تمدید دو ماهه دیگر آتش بس در این کشور خبر داد.

به گزارش رویترز، هانس گراندبرگ، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن سه‌شنبه شب اعلام کرد که آتش‌بس در یمن بار دیگر تمدید شده است. او تأکید کرد که تمدید آتش‌بس شامل تعهد دو طرف به مذاکره برای دستیابی به یک توافق گسترده است.

سیزدهم فروردین به مناسبت حلول ماه رمضان، طرف‌های درگیر در یمن با نظارت سازمان ملل بر سر آتش‌بس دوماهه با یکدیگر توافق کردند.

با وجود نقض مکرر آتش‌بس از سوی ائتلاف سعودی، اواسط خردادماه گذشته نماینده سازمان ملل در امور یمن اعلام کرد که دو طرف برای بار دوم بر سر تمدید آتش‌بس به توافق رسیدند.

نقض آتش‌بس در یمن از سوی متجاوزان همچنان ادامه دارد؛ اما اکنون برای بار سومین بار دو طرف توافق کردند که این آتش‌بس دوماهه را تمدید کنند.

گزارش رافائل گروسی از پیشرفت بسیار سریع برنامه هسته ای ایران

رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی ادعا کرد که برنامه هسته ای ایران بسیار سریع پیش می رود.

مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی که برای شرکت در دهمین کنفرانس بازنگری ان پی تی به نیویورک سفر کرده است، روز سه شنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران افزود که برنامه هسته‌ای ایران بسیار سریع پیش می‌رود.

وی افزود: برنامه هسته ای ایران در سال 2022 بسیار متفاوت از برنامه آن در سال 2015 است. برنامه هسته ای ایران بسیار سریع در حال پیشرفت و گسترش است اما به این معنی نیست که ما نمی توانیم آن را تایید کنیم.

وی تصریح کرد که برای تایید این برنامه هسته ای، متناسب با پیشرفت ها به دسترسی نیاز داریم. تایید برنامه هسته ای ایران ناممکن نیست، اما کار بسیار جامع و ضروری است.

گزارش رافائل گروسی از پیشرفت بسیار سریع برنامه هسته ای ایران

مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی همچنین گفت که ایران به ما درباره سانتریفیوژهای جدید اطلاع داده است. بازرسان ما آماده هستند و این امر را به شورای حکام اطلاع رسانی خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه فعالیت ها در ایران تحت نظارت آژانس قرار دارد، مدعی شد برنامه هسته ای ایران بلند پروازانه، گسترده و پیچیده از نظر تکنیکی است.

وی با اشاره به کاهش نظارت آژانس بر برخی تاسیسات هسته ای ایران مدعی شد، در زمینه هسته ای اظهارات خوب کافی نیست، بلکه شفافیت، پایبندی و همکاری با آژانس لازم است. ما آماده همکاری با ایران هستیم و امیدواریم آنها نیز این آمادگی را داشته باشند.

به گزارش ایرنا، بهروز کمالوندی دوشنبه شب در گفت وگوی تلویزیونی تصریح کرد:‌ دستور راه اندازی صدها ماشین جدید سانتریفیوژ عصر امروز داده شد که متشکل از انواع ماشین پیشرفته IR6 و IR1 است.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی افزود: این اقدام در راستای اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ایران و رسیدن به حداقل میزان غنی‌سازی 190 هزار سو انجام شده که کف نیاز کشور است. در این رابطه با آژانس بین المللی انرژی اتمی اطلاع رسانی شده است.

کمالوندی خاطرنشان کرد: این ماشین‌ها را نصب کرده بودیم و شروع عملیات بهره برداری از 500 ماشین IR6 پروسه‌ای 10 تا 15 روزه دارد.

مدیر کل آژانس بین‌المللی اتمی روز گذشته نیز گفت: اگر می‌خواهیم تضمین‌های معتبری ارائه دهیم که برنامه هسته‌ای رو به رشد ایران منحصراً برای اهداف صلح‌آمیز باشد، باید زمینه همکاری و اطمینان از دسترسی بازرسان به برنامه‌های هسته‌ای را فراهم کنیم.

پرواز بالون جاسوسی آمریکا بر فراز سوریه

نظامیان اشغالگر آمریکایی به منظور تأمین امنیت پایگاه‌ها و کاروان‌های نظامی خود که در پی سرقت ثروت سوریه هستند، یک بالون حرارتی را برای جاسوسی به آسمان ریف الحسکه فرستادند.

بنا بر گزارش خبرگزاری سوریه (سانا)، برخی منابع محلی از ریف الیعربیه گفتند که نظامیان اشغالگر آمریکایی یک بالون حرارتی را از منطقه خراب الجیر که پایگاه این اشغالگران در آن واقع شده است، به آسمان الحسکه فرستادند که به صورت دایره‌ای از سمت شمال به غرب به پرواز درآمد و پس از آن به سمت جنوب و فرودگاه نظامی در خراب الجیر بازگشت.

پرواز بالون جاسوسی آمریکا بر فراز سوریه

به گفته این منابع، اقدام اشغالگران آمریکایی برای توسعه عملیات‌ و ادوات جاسوسی خود در پی افزایش حملات موشکی به پایگاه‌های آن‌ها صورت گرفته است.

ادامه اتهامات بی اساس آمریکا علیه ایران

هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید در حالیکه کشورش باعث شکل گیری و تقویت گروه های تروریستی در جهان از جمله منطقه غرب آسیاست، اتهامات بی پایه همیشگی واشنگتن علیه جمهوری اسلامی ایران را تکرار کرد.

جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا، عصر سه شنبه به وقت محلی در راستای سیاست هراس از نفوذ منطقه ای تهران مدعی شد، دولت ایران حامی تروریسم است و از شبکه های تروریستی در منطقه حمایت می کند.

ادامه اتهامات بی اساس آمریکا علیه ایران

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا ادامه داد: رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرده است، حاضر نیست به عنوان بخشی از مذاکرات برجام، سپاه را از فهرست سازمان های تروریستی خارجی خارج کند.

آمریکا، فرانسه و انگلیس همزمان با برگزاری دهمین کنفرانس بازنگری معاهده منع اشاعه سلاح‌های هسته‌ای ( ان پی تی) سازمان ملل ادعاهای خود درباره برنامه هسته ای صلح آمیز ایران و مذاکرات رفع تحریم ها را تکرار کردند.

بر اساس بیانیه ای که وزارت خارجه آمریکا، روز دوشنبه به وقت محلی با عنوان بیانیه مشترک خود، فرانسه و انگلیس منتشر کرد، ادعا شده است: ما بار دیگر تاکید می کنیم که ایران هرگز نباید سلاح هسته ای تولید کند. ما متأسفیم به رغم تلاش‌های دیپلماتیک شدید، ایران هنوز از فرصت موجود برای احیای اجرای کامل برجام استفاده نکرده است.

 

منبع : تابناک

نظرات

captcha

کاربر گرامی، در صورت مشاهده هرگونه خطا در این صفحه، روی دکمه گزارش خطا کلیک کنید تا در اولین فرصت مشکل را برطرف کنیم

گزارش خطا
پشتیبانی

پشتیبانی

در حال تلاش جهت برقراری ارتباط با سرور
  • جهت گفتگو با پشتیبانی، اطلاعات زیر را تکمیل کنید

00:00