قابل توجه کاربران گرامی: سایت بازار طلا از تاریخ 28 اسفند لغایت 13 فروردین هیچ گونه فعالیتی ندارد. کلیه درخواست ها به بعد از تاریخ مذکور موکول خواهد شد. حراج 5 درصدی روی تمامی مصنوعات طلا و جواهر از 29 اسفند الی 13 فروردین اعمال خواهد شد.

بازار طلا آخرین خبرها طلا و ارز ریزش قیمت طلا ، دلار و سکه /سیگنال برجامی به بازارها
ریزش قیمت طلا ، دلار و سکه /سیگنال برجامی به بازارها
چکیده این مطلب : انتشار : 1401/05/12 - 14:13 0 نظر

گلدمگ: بازار ارز و طلا امروز چهارشنبه 12 مرداد 1401 شاهد ریزش قیمت دلار ، قیمت سکه و قیمت طلا بود.

به گزارش سایت بازار طلا، در بازار ارز امروز چهارشنبه 12 مرداد 1401 قیمت دلار ریزش کرد. نرخ دلار در تهران  با 500 تومان کاهش از نیمه کانال پایین آمد و حتی  از اولین مرز مقاومتی کانال هم عقب نشینی کرد . 

فرمان عقب نشینی به دلار صادر شد 

عده ای از معامله گران معتقد بودند که فرمان عقب نشینی از بازارهای همسایه صادر شده بود. نرخ دلار در سلیمانیه و هرات امروز نزولی بود . قیمت دلار هرات امروز بیشتر از تهران و سلیمانیه ارزان شد. 

اسکناس آمریکایی در بازار هرات امروز با کاهش 600 تومانی یک کانال عقب نشینی کرد. در سلیمانیه هم نرخ دلار 380 تومان ارزان تر از دیروز معامله شد. نرخ حواله درهم نیز امروز بر مدار نزول قرار گرفت. 

خبر خوب از مذاکرات برجام

بازار ارز تهران امروز شاهد یک خبر جدید از مذاکرات وین بود. جواد کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: به احتمال زیاد دور جدید مذاکرات هسته‌ای بعد از تاسوعا و عاشورا آغاز خواهد شد. این خبر درحالی است که جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در تازه ترین اظهارات خود درباره برجام گفته جوبایدن حاضر نیست به عنوان بخشی از مذاکرات برجام ، سپاه را  از فهرست سازمان های تروریستی خارج کنند.

عده ای از معامله گران می گفتند که از  سیگنال های ضد و نقیض بازیگران سیاسی برجام  به نظر می رسد که که این نشست احتمالی، حتی در صورت برگزاری نمی‌تواند به نتیجه مطلوب برسد؛ چراکه شدت اختلاف‌ نظر بین تهران و  آمریکا به‌حدی است که باز شدن قفل برجام به این زودی ها دور از انتظار است. 

رشد قیمت دلار در بازار رسمی 

در بازار رسمی اما قیمت دلار اندکی بالاتر از نرخ دیروز معامله شد. نرخ دلار در صرافی ملی امروز در محدوده 27 هزار و 919 هزار تومان معامله شد که نسبت به روز سه شنبه 25 تومان رشد کرده بود . در بازار متشکل ارزی هم قیمت دلار  امروز  با 27 هزار و 781 تومان به فروش رسید که در مقایسه با دیروز 26 تومان بالاتر بود . 

ریزش در بازار طلا و سکه 

قیمت اونس طلا  ظهر امروز تقریبا 9 دلار ریزش کرد. این فلز گران بهای جهانی امروز در محدوده 1767  دلار معامله شد. در بازار داخلی ایران هم قیمت طلا 18 عیار ظهر امروز 1 میلیون و 354 هزار تومان بود که نسبت به دیروز 16 هزار تومان ارزان شده بود . 

بازار سکه هم امروز با وجود ریزش قیمت دلار  تقریبا 50 هزار تومان کاهش را ثبت کرد. قیمت هر قطعه سکه امامی ظهر امروز در محدوده 14 میلیون و 850 هزار تومان معامله شد.

ارزش ذاتی سکه امروز  12 میلیون و 996 هزار تومان بود که نسبت به قیمت نقدی بیش از 1میلیون و 850 هزار تومان فاصله را نشان می دهد . حباب سکه هم امروز بالاتر از دیروز بود و در محدوده 14 درصد قرار گرفت.

منبع : اقتصاد نیوز

نظرات

captcha

کاربر گرامی، در صورت مشاهده هرگونه خطا در این صفحه، روی دکمه گزارش خطا کلیک کنید تا در اولین فرصت مشکل را برطرف کنیم

گزارش خطا
پشتیبانی

پشتیبانی

در حال تلاش جهت برقراری ارتباط با سرور
  • جهت گفتگو با پشتیبانی، اطلاعات زیر را تکمیل کنید

00:00