قابل توجه کاربران گرامی: سایت بازار طلا از تاریخ 28 اسفند لغایت 13 فروردین هیچ گونه فعالیتی ندارد. کلیه درخواست ها به بعد از تاریخ مذکور موکول خواهد شد. حراج 5 درصدی روی تمامی مصنوعات طلا و جواهر از 29 اسفند الی 13 فروردین اعمال خواهد شد.

بازار طلا آخرین خبرها طلا و ارز مقاومت در بازار سکه / پیش بینی قیمت سکه امروز 13 مرداد
مقاومت در بازار سکه / پیش بینی قیمت سکه امروز 13 مرداد
چکیده این مطلب : انتشار : 1401/05/13 - 10:43 0 نظر

گلدمگ: مقاومت سکه بازان در برابر کاهش قیمت موجب شده است که حباب این فلز گران بها افزایش بیشتری پیدا کند. حباب سکه دیشب تا محدوده 14 درصدی افزایش یافت، حال آنکه روز سه شنبه در محدوده 12.7 درصدی قرار داشت

به گزارش سایت بازار طلا، به نقل از اکو ایران, معامله گران فلز گران بهای داخلی سعی می کنند در برابر نیروهای نزولی بازار ارز مقاومت کنند. این مقاومت دیروز موجب شد که سکه نسبت به افت بالای 500 تومان دلار توجه خاصی را نشان ندهد و بتواند خود را در محدوده 14 میلیون و 800 هزار تومان نگه دارد. 

به نظر می رسد که بخشی از سکه بازان به دنبال این هستند که اطمینان حاصل کنند، نوسان قیمت دلار هیجانی نیست. آن ها نمی خواهند سکه های خود را بفروشند و بعد یکباره با رشد دوباره دلار، شوکه شوند. 

مقاومت سکه بازان در برابر کاهش قیمت موجب شده است که حباب این فلز گران بها افزایش بیشتری پیدا کند. حباب سکه دیشب تا محدوده 14 درصدی افزایش یافت، حال آنکه روز سه شنبه در محدوده 12.7 درصدی قرار داشت. 

افزایش حباب، فلز گران بهای داخلی را در موقعیت شکننده ای قرار می دهد. در واقع می توان گفت که با رشد حباب، احتمال افت سکه بیشتر می شود،‌ مخصوصا اگر این افزایش حباب در دورانی اتفاق افتاده باشد که شرایط در بازار ارز به سود صعودی ها رقم نخورده باشد. در واقع پیشتر عموما زمانی حباب سکه بیشتر می شد که دلار در وضعیت افزایشی قرار داشت. در این وضعیت گفته می شد که سکه بازان به اصطلاح در حال پیش خور کردن رشد آتی احتمالی اسکناس آمریکایی هستند. با این حال، به نظر نمی رسد که معامله گران سکه بتوانند حباب این فلز گران بها را در شرایط نزولی برای مدت طولانی در سطح بالایی نگه دارند. طی روزهای آتی یا قیمت سکه امامی افت خواهد کرد یا دلار به مسیر افزایشی برخواهد گشت و سطح حباب محدودتر خواهد شد. 

منبع : اقتصادنیوز

نظرات

captcha

کاربر گرامی، در صورت مشاهده هرگونه خطا در این صفحه، روی دکمه گزارش خطا کلیک کنید تا در اولین فرصت مشکل را برطرف کنیم

گزارش خطا
پشتیبانی

پشتیبانی

در حال تلاش جهت برقراری ارتباط با سرور
  • جهت گفتگو با پشتیبانی، اطلاعات زیر را تکمیل کنید

00:00