قابل توجه کاربران گرامی: سایت بازار طلا از تاریخ 28 اسفند لغایت 13 فروردین هیچ گونه فعالیتی ندارد. کلیه درخواست ها به بعد از تاریخ مذکور موکول خواهد شد. حراج 5 درصدی روی تمامی مصنوعات طلا و جواهر از 29 اسفند الی 13 فروردین اعمال خواهد شد.

بازار طلا آخرین خبرها طلا و ارز نقره همچون طلا، اما آسیب‌پذیرتر
نقره همچون طلا، اما آسیب‌پذیرتر
چکیده این مطلب : انتشار : 1401/05/13 - 13:53 0 نظر

گلدمگ: از نگاه کارشناسان طلا در سال 2023 از قیمت‌های فعلی پائین‌تر خواهد بود؛ اما نقره را در برابر کندی رشد اقتصادی، آسیب‌پذیرتر می‌دانند.

به گزارش سایت بازار طلا، نظرسنجی رویترز در روز چهارشنبه نشان داد که طلا در سال 2023 به طور متوسط ​​1745 دلار در هر اونس خواهد بود که اندکی کمتر از قیمت‌های فعلی است، زیرا نرخ‌های بهره بالا و دلار قوی جذابیت آن را کاهش می‌دهد.

قیمت طلا از بالاترین رقم 2069.89 دلار در ماه مارس به حدود 1770 دلار در هر اونس کاهش یافته است زیرا فدرال رزرو آمریکا و سایر بانک‌های مرکزی در تلاش برای مهار تورم نرخ بهره را به سرعت افزایش دادند.

نرخ‌های بالاتر، بازده واقعی اوراق خزانه 10 ساله ایالات متحده را برای اولین بار در دو سال گذشته در آوریل مثبت کرده است و جذابیت طلای بدون بازده را کاهش داده است.

آنها همچنین دلار آمریکا را به بالاترین حد در 20 سال گذشته رسانده‌اند و طلای دلاری را برای خریداران با ارزهای دیگر گرانتر کرده‌اند. دلار قوی‌تر همچنین باعث جذب سرمایه از سوی سرمایه‌گذارانی می‌شود که به دنبال ذخیره‌ی امن ارزشی هستند و در غیر این صورت ممکن است در طلا سرمایه‌گذاری کنند.

میانگین پیش‌بینی‌های حاصل از نظرسنجی از 35 تحلیلگر این بود که طلا در سه ماهه جولای تا سپتامبر به طور متوسط ​​به 1770 دلار در هر اونس، در سه ماهه چهارم به 1750 دلار و در سال 2023 به 1745 دلار برسد.

این کاهش رتبه نسبت به نظرسنجی مشابه در ماه می است که میانگین قیمت‌ها را 1875 دلار در سه ماهه سوم و 1762.50 دلار در سال 2023 پیش‌بینی کرده بود.

 

طلا در سال جاری تاکنون به طور متوسط ​​1854 دلار در هر اونس بوده است.

کارستن منکه، تحلیلگر جولیوس بائر، گفت: تسلط دلار آمریکا و افزایش بازده اوراق قرضه واقعی آمریکا بر روحیه بازار طلا تاثیر گذاشته است.

او گفت که کاهش بیشتر قیمت ممکن است، اما «مورد پایه خواستار تثبیت در اطراف سطوح فعلی است.»

برای نقره، نظرسنجی میانگین قیمت‌ها را 20 دلار در هر اونس در سه ماهه سوم، 20.06 دلار در سه ماهه چهارم و 20.18 دلار در سال 2023 پیش‌بینی کرده است.

قیمت نقره در روز چهارشنبه حدود 20 دلار در هر اونس بود که نسبت به بالاترین رقم 26.94 دلار در ماه مارس، کاهش قابل توجهی بیشتر از طلا داشت. میانگین قیمت نقره تاکنون در سال 2022 به 22.66 دلار رسیده است.

نیتش شاه، تحلیلگر WisdomTree، گفت که نقره نیز مانند طلا، اغلب به عنوان یک دارایی امن تلقی می‌شود، اما در برابر کندی رشد اقتصادی آسیب‌پذیرتر است، زیرا در صنعت نیز استفاده می‌شود.

او گفت: «تقاضای فیزیکی را می‌توان با فعالیت‌های تولیدی ضعیف‌تر مهار کرد.»

منبع : tgju

نظرات

captcha

کاربر گرامی، در صورت مشاهده هرگونه خطا در این صفحه، روی دکمه گزارش خطا کلیک کنید تا در اولین فرصت مشکل را برطرف کنیم

گزارش خطا
پشتیبانی

پشتیبانی

در حال تلاش جهت برقراری ارتباط با سرور
  • جهت گفتگو با پشتیبانی، اطلاعات زیر را تکمیل کنید

00:00