بازار طلا آخرین خبرها طلا و ارز سرقت 2 میلیارد دلار کریپتو از طریق هک بریج در 2022
سرقت 2 میلیارد دلار کریپتو از طریق هک بریج در 2022
چکیده این مطلب : انتشار : 1401/05/13 - 13:56 0 نظر

گلدمگ: سرقت 190 میلیون دلاری از بریج شرکت نوماد تنها یکی از 13 مورد هک و سرقت ارزهای دیجیتال از طریق هک بریج کراس چین در سال 2022 بوده است.

به گزارش سایت بازار طلا، بر اساس داده‌های جدید، هک کراس چین بریج (یا پل‌های میان زنجیره‌ای) حدود 69 درصد از کل میزان ارزهای دیجیتال به سرقت رفته در سال 2022 را به خود اختصاص داده است؛ میزان ارزهای دیجیتال به سرقت رفته از طریق هک بریج در سال 2022 بالغ بر 2 میلیارد دلار بوده است. کراس چین بریج - که ترجمه‌ی فارسی آن پل میان‌زنجیره‌ای است - سیستمی است که از طریق آن می‌توان توکن‌ها را از شبکه‌ای به شبکه‌ی دیگر تبدیل کرد.

این گزارش در روز سه‌شنبه از سوی شرکت تحلیل بلاک چین چین‌آنالیسیس ارائه شده است. بر اساس این گزارش، در سال جاری 13 عملیات هک بریج اتفاق افتاده که آخرین آن‌ها سرقت 190 میلیون دلاری از بریج شرکت نوماد، یک شرکت کریپتوی آمریکایی - بوده است.

در سه ماهه‌ی اول سال 2022 شاهد بیش‌ترین میزان سرقت ارزهای دیجیتال از سال 2021 تاکنون بوده‌ایم؛ برجسته‌ترین مورد نیز هک بریج شرکت رونین در اواخر ماه مارس بود که در نتیجه‌ی آن معادل 624 میلیون دلار اتریوم (ETH) و یو‌اس‌دی کوین (USDC) به سرقت رفت.

بریج‌های کراس‌چین (یا بریج‌های بلاک چین یا پل‌های میان‌زنجیره‌ای) برای انتقال ارزهای دیجیتال از یک شبکه‌ی بلاک چین به شبکه‌ی دیگر طراحی شده‌اند.

نحوه‌ی طراحی بریج‌ها با هم متفاوت است، ولی کارکرد همه‌ی آن‌ها معمولا این‌گونه است که کاربران توکن‌های خود را از یک بلاک چین به پروتکل بریج واریز می‌کنند؛ این توکن‌ها توسط یک قرارداد هوشمند قفل می‌شوند. سپس معادل این توکن‌ها در بلاک چین دیگر به کاربران تحویل داده می‌شود.

بر اساس گزارش چین‌آنالیسیس، بریج‌ها اغلب به این دلیل مورد هدف هکرها قرار می‌گیرند «که دارای یک نقطه‌ی ذخیره‌ی مرکزی برای توکن‌ها هستند؛ این نقطه‌ی ذخیره‌ی مرکزی از دارایی‌های بریج شده - انتقال یافته از یک بلاک چین به بلاک چین دیگر - محافظت می‌کند. فارغ از این‌که این توکن‌ها چگونه ذخیره می‌شوند - از طریق یک قرارداد هوشمند یا توسط یک متولی متمرکز - همین نقطه‌ی ذخیره‌سازی مرکزی به هدف بسیار مناسبی برای هکرها تبدیل شده است.»

منبع : tgju

نظرات

captcha

کاربر گرامی، در صورت مشاهده هرگونه خطا در این صفحه، روی دکمه گزارش خطا کلیک کنید تا در اولین فرصت مشکل را برطرف کنیم

گزارش خطا
پشتیبانی

پشتیبانی

در حال تلاش جهت برقراری ارتباط با سرور
  • جهت گفتگو با پشتیبانی، اطلاعات زیر را تکمیل کنید

00:00