قابل توجه کاربران گرامی: سایت بازار طلا از تاریخ 28 اسفند لغایت 13 فروردین هیچ گونه فعالیتی ندارد. کلیه درخواست ها به بعد از تاریخ مذکور موکول خواهد شد. حراج 5 درصدی روی تمامی مصنوعات طلا و جواهر از 29 اسفند الی 13 فروردین اعمال خواهد شد.

بازار طلا آخرین خبرها بورس پرداخت مالیات برای اداره یک حکومت یک امر مهم و ضروری
پرداخت مالیات برای اداره یک حکومت یک امر مهم و ضروری
چکیده این مطلب : انتشار : 1401/05/22 - 12:59 0 نظر

گلدمگ: عضو کمیسیون اصل 90 مجلس گفت: پرداخت مالیات برای اداره یک حکومت یک امر مهم و ضروری است و در همه کشور‌های دنیا به این مهم واقف هستند و کسی اهمیت و نقش مالیات را در توسعه و آبادانی کشور کتمان نمی‌کند.

به گزارش سایت بازار طلا، سید سلمان ذاکر، عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی درباره اتصال دستگاه‌های کارتخوان و درگاه‌های پرداخت به سامانه مالیات اظهار کرد: پرداخت مالیات برای اداره یک حکومت یک امر مهم و ضروری است و در همه کشور‌های دنیا به این مهم واقف هستند و کسی اهمیت و نقش مالیات را در توسعه و آبادانی کشور کتمان نمی‌کند.

وی افزود: آن‌هایی که به فعالیت‌های اقتصادی یا تجاری مشغول هستند، طبیعی است باید حقوق دولت را که در حقیقت حقوق ملت و خودشان است، پرداخت کنند. دستگاه‌های کارتخوان و درگاه‌‎های پرداخت یکی از راه‌های نظام پرداخت در کشور محسوب می‌شوند و روزانه حجم انبوهی از تراکنشات بانکی از سوی این دستگاه‌ها انجام می‌شود که متأسفانه تا چند ماه گذشته به حال خود رها شده بودند و یکی از اقدامات مثبت دولت سیزدهم این است که به این دستگاه‌ها و این نوع نظام پرداخت سروسامان بخشیده و تمام دستگاه‌های کارتخوان به سامانه مالیاتی متصل شدند تا هیچ‌گونه فرار مالیاتی، عدم شفافیت مالی یا پولشویی صورت نگیرد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: البته بعضی از دارندگان دستگاه‌های کارتخوان از سازمان امور مالیاتی می‌خواهند که اصلاحاتی در تصمیمات مالیاتی انجام شود، مثلاً بعضی از دارندگان، از دستگاه‌های کارتخوان برای پرداخت قبض، خرید شارژ یا انتقال وجه استفاده می‌کنند که اگر این موارد هم جزء مالیات محسوب شود، در اصل دیگر نمی‌توانند چنین خدماتی را ارائه دهند و فقط برای خرید از آن استفاده می‌کنند، لذا بهتر است سازمان امور مالیاتی میان این خدمات تفکیک قائل شود.

ذاکر با بیان اینکه نفس تصمیم اخیر بانک مرکزی و سازمان امور مالیاتی در اتصال تمام دستگاه‌های کارتخوان به سامانه مالیات خوب است، گفت: همکاری بانک مرکزی و سازمان امور مالیاتی و نیز وزارت صمت و وزارت اقتصاد می‌تواند به تکامل و رفع نقایص آن کمک کند. به هر حال باید دستگاه‌های کارتخوان نظام‌مند می‌شدند و دیر یا زود این تصمیم باید اتخاذ می‌شد.

وی تأکید کرد: فرار‌های مالیاتی و نبود شفافیت در تراکنشات دستگاه‌های کارتخوان سبب شده بود بخش قابل توجهی از درآمد‌های مالیاتی دولت کم شود که با این تصمیم علاوه بر افزایش شفافیت، درآمد‌های مالیاتی دولت افزایش پیدا کرده، کسری بودجه دولت از طریق مالیات‌هایی که قبلاً دریافت نمی‌شد نیز جبران می‌شود و ضمن اینکه فرار‌های مالیاتی به کمترین میزان کاهش پیدا خواهد کرد.

منبع : tgju

نظرات

captcha

کاربر گرامی، در صورت مشاهده هرگونه خطا در این صفحه، روی دکمه گزارش خطا کلیک کنید تا در اولین فرصت مشکل را برطرف کنیم

گزارش خطا
پشتیبانی

پشتیبانی

در حال تلاش جهت برقراری ارتباط با سرور
  • جهت گفتگو با پشتیبانی، اطلاعات زیر را تکمیل کنید

00:00