قابل توجه کاربران گرامی: سایت بازار طلا از تاریخ 28 اسفند لغایت 13 فروردین هیچ گونه فعالیتی ندارد. کلیه درخواست ها به بعد از تاریخ مذکور موکول خواهد شد. حراج 5 درصدی روی تمامی مصنوعات طلا و جواهر از 29 اسفند الی 13 فروردین اعمال خواهد شد.

بازار طلا آخرین خبرها بورس بورس در دو راهی برجامی / بازگشت ارزش معاملات خرد به بالای 3هزار میلیارد تومان
بورس در دو راهی برجامی / بازگشت ارزش معاملات خرد به بالای 3هزار میلیارد تومان
چکیده این مطلب : انتشار : 1401/05/23 - 14:29 0 نظر

گلدمگ: پس از رشد خیرکننده در بازار دیروز، شاخص کل امروز با افت بیش از سه هزار واحدی همراه شد؛ فلزات اساسی و کانه های فلزی بیش ترین نقش را در افت امروز شاخص داشتند. از سوی دیگر نمادهای برجامی برخلاف دیروز، با فشار عرضه همراه شدند. یکی از نکات جذاب بازار امروز بازگشت ارزش معاملات خرد به سطح بالای سه هزار میلیارد تومان بود.

به گزارش سایت بازار طلا، معاملات روز شنبه بورس تحت تاثیر هیجانات اخبار مثبت برجامی با صعود خیره کننده بیش از 18٬636 واحدی شاخص کل همراه شد و بسیاری از نمادهای خودرویی و بانکی با صف خرید همراه شدند.‌ امروز هم شاخص کل در ابتدای معاملات بازهم تحت تاثیر نمادهای خودرویی و بانکی افزایش بیش از 3 هزار واحدی را تجربه کرد. با این وجود در ادامه شاهد فشار فروش در این نمادها بودیم؛ در نهایت نیز معاملات منفی گروه فلزات اساسی و کانه های فلزی منجر شد که شاخص کل امروز رو را با کاهش حدود 3٬447 واحدی به پایان ببرد و تا ارتفاع یک میلیون و 463 هزار واحدی عقب نشینی کرد.

فملی با 741، نوری با 645، فولاد با 561 و فارس با 518 واحد بیش‌ترین نقش را در کاهش امروز شاخص کل داشتند. در نقطه مقابل شاراک با 439، خساپا با 424 و وبانک با 403 واحد از افت بیش تر شاخص جلوگیری کردند.

شاخص هم وزن هم با کاهش بیش از 437 واحدی همراه شد.

به نظر می رسید که با نزدیک شدن به پایان ضرب العجل اروپا برای پاسخ به متن نهایی توافق و عدم اظهار نظر رسمی از سوی ایران، تردید در خصوص نهایی شدن برجام را در این دور از مذاکرات افزایش داده است. موضوعی که در گزارش روز گذشته نیز بدان اشاره شده بود.

امروز بازهم ارزش معاملات خرد بهبود پیدا کرد و به بیش از سه هزار میلیارد تومان رسید و با رقم سه هزار و 111 میلیارد تومان، بیش‌ترین میزان طی 21 روز معاملاتی گذشته ثبت شد.

امروز برخلاف دیروز شاهد خروج 217 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار بودیم؛ تفارس با 24 میلیارد تومان بیش‌ترین خروج پول حقیقی را ثبت کرد و آریان با 23 و شستا با 22 میلیارد تومان در رتبه های بعدی خروج پول حقیقی قرار گرفتند.

در نقطه مقابل ورنا با 18 میلیارد تومان بیش‌ترین ورود پول حقیقی را ثبت کرد و پس از آن وبانک با 12 و فولاد با 10 میلیارد تومان قرار داشتند.

به طور کلی در بازار امروز بیش از 63 درصد نمادها خروج پول حقیقی را ثبت کردند و تنها 20 درصد نمادها شاهد ورود پول حقیقی بودند.

منبع : tgju

نظرات

captcha

کاربر گرامی، در صورت مشاهده هرگونه خطا در این صفحه، روی دکمه گزارش خطا کلیک کنید تا در اولین فرصت مشکل را برطرف کنیم

گزارش خطا
پشتیبانی

پشتیبانی

در حال تلاش جهت برقراری ارتباط با سرور
  • جهت گفتگو با پشتیبانی، اطلاعات زیر را تکمیل کنید

00:00