بازار طلا آخرین خبرها سیاسی آماده شدن ترکیه برای تهاجم نظامی به خاک سوریه/ آزمایش موشک بالستیک آمریکا با قابلیت حمل کلاهک هسته ای/ هشدار هشیار زیباری نسبت به احتمال وقوع جنگ داخلی در عراق/ حمله هوایی ترکیه به مواضع ارتش سوریه
آماده شدن ترکیه برای تهاجم نظامی به خاک سوریه/ آزمایش موشک بالستیک آمریکا با قابلیت حمل کلاهک هسته ای/ هشدار هشیار زیباری نسبت به احتمال وقوع جنگ داخلی در عراق/ حمله هوایی ترکیه به مواضع ارتش سوریه
چکیده این مطلب : انتشار : 1401/05/26 - 09:29 0 نظر

گلدمگ: آماده شدن ترکیه برای تهاجم نظامی به خاک سوریه، آزمایش موشک بالستیک آمریکا با قابلیت حمل کلاهک هسته ای، هشدار هشیار زیباری نسبت به احتمال وقوع جنگ داخلی در عراق، حمله هوایی ترکیه به مواضع ارتش سوریه و غارت 100 تانکر نفت سوریه توسط آمریکا، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در 24 ساعت گذشته بوده اند.

به گزارش سایت بازار طلا، آماده شدن ترکیه برای تهاجم نظامی به خاک سوریه

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، بامداد چهارشنبه گزارش داد که نیروهای ترکیه برای آغاز عملیات جدید در خاک سوریه آماده می شوند.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، نیروهای ترکیه‌ای از طریق بلندگوها در مساجد شهرهای مرزی اطراف شهر جرابلس در ریف حلب به شهروندان هشدار دادند و از آنها خواستند در راستای آماده سازی برای آغاز حمله ترکیه به اراضی سوریه، در منازل خود بمانند.

 آماده شدن ترکیه برای تهاجم نظامی به خاک سوریه

منابع محلی به خبرنگاران سانا در الحسکه و الرقه گفتند که این هشدار ارتش ترکیه، همزمان با پرواز گسترده پهپادهای ترکیه‌ای در حریم هوایی شهرهای مرزی و همچنین بسیج گسترده نیروهای ترکیه‌ای در اکثر مناطق مرزی شهرهای الحسکه، الرقه و حلب بوده است.

بر اساس این گزارش، ارتش ترکیه در روزهای اخیر حملات خود به شهرهای مرزی سوریه در حومه حلب، الرقه و الحسکه را افزایش داده است.

پیشتر یک منبع نظامی سوری از حمله هوایی ترکیه به مواضع ارتش سوریه خبر داده بود.

این منبع گفته بود که بر اثر حمله هوایی ترکیه به روستای تل جارقلی غربی در شهر عین العرب در ریف حلب شمالی سه نظامی سوری جان خود را از دست دادند و شش تن دیگر زخمی شدند.

آزمایش موشک بالستیک آمریکا با قابلیت حمل کلاهک هسته ای

ارتش آمریکا روز سه شنبه (به وقت محلی) موشک بالستیک با قابلیت حمل کلاهک اتمی "مینوت من 3" را به عنوان بخشی از آمادگی نیروهای هسته‌ای این کشور آزمایش کرد.

به گزارش "ای بی‌سی" در میان افزایش تنش‌ها میان آمریکا و چین بر سر مساله تایوان، واشنگتن آزمایش این موشک را به تاخیر انداخته بود.

موشک مینوت من 3 که توسط شرکت بوئینگ ساخته شده است، یک سلاح مهم در ارتش آمریکا به شمار می رود.

آزمایش موشک بالستیک آمریکا با قابلیت حمل کلاهک هسته ای

این موشک از پایگاه نیروی فضایی وندنبرگ در کالیفرنیا پرتاب شد و حدود 6 هزار و 760 کیلومتر را طی کرد.

برد این موشک بیش از 9 هزار و 660 کیلومتر است و می‌تواند با سرعت تقریبی 24 هزار کیلومتر در ساعت حرکت کند.

نیروی هوایی آمریکا اعلام کرد که پرتاب این موشک بالستیک به رویدادهای جاری در جهان مرتبط نیست.

ارتش آمریکا در ماه آوریل و در میان تنش‌ها با روسیه نیز بر سر مساله اوکراین آزمایش این موشک را به تاخیر انداخته بود.

هشدار هشیار زیباری نسبت به احتمال وقوع جنگ داخلی در عراق

یکی از رهبران حزب دموکرات کردستان عراق در سخنانی نسبت به احتمال شکل‌گیری جنگ داخلی در این کشور در نتیجه ادامه بحران سیاسی هشدار داد.

به گزارش شفق نیوز، هشیار زیباری، از رهبران حزب دموکرات کردستان عراق و نامزد سابق پیشنهادی این حزب برای تصدی پست ریاست جمهوری با انتشار توییتی اظهار کرد که تنش و اختلافات سیاسی میان چارچوب هماهنگی شیعیان عراق و جریان صدر به اوج خود رسیده

هشدار هشیار زیباری نسبت به احتمال وقوع جنگ داخلی در عراق

وی همچنین ابراز عقیده کرد که ممکن است یک جنگ داخلی در نتیجه این اختلافات و تداوم بن بست سیاسی در عراق رخ دهد.

وی در این باره گفت: جنگ‌های داخلی با تصمیمات رهبران اتفاق نمی‌افتند، جنگ داخلی کردستان عراق در سال 1994 با تصمیم مسعود بارزانی و جلال طالبانی آغاز نشد، بلکه حوادث مختلف و خشونت فردی رهبران میدانی عامل آن بود.

زیباری افزود: تنش سیاسی کنونی به اوج خود رسیده است و باید جلوی آن گرفته شود و از تاریخ عبرت گرفت.

از حدود ده ماه گذشته یعنی پس از اعلام نتایج انتخابات زودهنگام پارلمانی در عراق، بحران سیاسی در این کشور ادامه دارد و روند تشکیل دولت متوقف شده و شاهد بن بست سیاسی است.

حمله هوایی ترکیه به مواضع ارتش سوریه

گروه «دیده‌بان حقوق بشر سوریه» وابسته به معارضان مدعی حمله هوایی ترکیه به مواضع ارتش سوریه در عین العرب شد.

به گزارش المیادین، گروه «دیده‌بان حقوق بشر سوریه» وابسته به معارضان- که مقر آن در لندن است- عصر امروز سه شنبه ادعا کرد در حمله هوایی ترکیه به یک پایگاه نظامی سوریه در عین العرب، حدود 20 سرباز سوری کشته و یا زخمی شدند.

حمله هوایی ترکیه به مواضع ارتش سوریه

همزمان، خبرنگار شبکه المیادین گزارش داد که جنگنده‌های ترکیه در سه نوبت حملاتی داشتند که در یکی از آنها، مواضع ارتش سوریه در عین العرب (شمال سوریه) را هدف قرار دادند.

خبرنگار المیادین به نقل از منابع محلی تأکید کرد که در حمله هوایی ترکیه به تپه جارقلی در غرب شهر عین العرب (شمال حلب) چند تن از سربازان سوری به شهادت رسیدند؛ هنوز هیچ منبع رسمی سوری صحت این خبر را تأیید و یا تکذیب نکرده است.

غارت 100 تانکر نفت سوریه توسط آمریکا

نیروهای آمریکایی در ادامه غارت اموال و ثروت‌های سوریه، ده‌ها تانکر از نفت سوریه را از حومه حسکه به پایگاه‌های خود در خاک عراق منتقل کردند.

به گزارش روسیا الیوم، نیروهای آمریکایی عملیات غارت و دزدی منابع ملی سوریه و همینطور منتقل کردن آنها به پایگاه‌های خود در خاک عراق را تشدید کردند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد که منابع محلی در حومه الیعربیه اعلام کردند که نیروهای آمریکایی در ساعات اخیر کاروانی متشکل از 100 تانکر حامل نفت سوریه را در حومه حسکه به پایگاه‌های خود در خاک عراق منتقل کردند.

براساس اعلام سانا، این کاراوان از گذرگاه غیرقانونی المحمودیه وارد عراق شد.

این خبرگزاری همچنین افزود که نیروهای آمریکایی یکشنبه شب گذشته نیز کاروانی از تانکرهای حامل نفت سوریه که بالغ بر 89 تانکر بودند را از گذرگاه المحمودیه وارد عراق کرده بودند.

ماه گذشته ارتش آمریکا ده‌ها تانکر پر از نفت سوریه و خودروهای بارگیری شده با تجهیزات نظامی و لجستیکی را از طریق گذرگاه‌های غیرقانونی المحمودیه و الولید را به سمت خاک عراق خارج کرد.

منبع : تابناک

نظرات

captcha

کاربر گرامی، در صورت مشاهده هرگونه خطا در این صفحه، روی دکمه گزارش خطا کلیک کنید تا در اولین فرصت مشکل را برطرف کنیم

گزارش خطا
پشتیبانی

پشتیبانی

در حال تلاش جهت برقراری ارتباط با سرور
  • جهت گفتگو با پشتیبانی، اطلاعات زیر را تکمیل کنید

00:00