قابل توجه کاربران گرامی: سایت بازار طلا از تاریخ 28 اسفند لغایت 13 فروردین هیچ گونه فعالیتی ندارد. کلیه درخواست ها به بعد از تاریخ مذکور موکول خواهد شد. حراج 5 درصدی روی تمامی مصنوعات طلا و جواهر از 29 اسفند الی 13 فروردین اعمال خواهد شد.

بازار طلا آخرین خبرها بورس حقوقی ها 20 درصد از 560 هزار خانه‌ خالی را در اختیار دارند
حقوقی ها 20 درصد از 560 هزار خانه‌ خالی را در اختیار دارند
چکیده این مطلب : انتشار : 1401/06/01 - 12:40 0 نظر

گلدمگ: معاون وزیر راه گفت: آمار خانه‌های خالی از سکنه به بیش از560 هزار واحد رسید که حدود 20 درصد از واحدهای شناسایی شده متعلق به اشخاص حقوقی است.

به گزارش سایت بازار طلا، محمود محمودزاده درباره تاخیر در مالیات ستانی از مالکان خانه‌های خالی و ورود این درآمدها به صندوق ملی مسکن به ایلنا گفت: طرح مالیات بر خانه‌های خالی به اجرا رسیده و سامانه املاک اسکان واحدهای خالی را شناسایی کرد که حدود 20 درصد از این واحدها متعلق به اشخاص حقوقی است.

وی افزود: سال گذشته 570 هزار خانه خالی شناسایی و به سازمان مالیاتی معرفی شد و 90 هزار مالک هم پس از دریافت پیامک اعتراض و اطلاعات را در سامانه ثبت کردند. پس از آن آمار خانه‌های خالی از سکنه تا بیش از 400 هزار واحد کاهش یافت.

این معاون ادامه داد: دو ماه گذشته با ادامه شناسایی خانه‌های خالی 120 هزار واحد دیگر به مجموع خانه‌های خالی اضافه شد و دوباره آمار خانه‌های خالی به بیش از 560 هزار واحد رسید. برای تمام مالکان این واحدها اظهارنامه مالیاتی ارسال شده‌ و از شهریور اجرایه صادر خواهد شد.

محمودزاده گفت: اخیرا سازمان مالیاتی برای 515 هزار واحد خالی اطلاعیه‌ای مربوط به آخرین مهلت برای اعتراض صادر کرد که تا 10 شهریور فرصت اعتراض بوده و پس از آن اخذ مالیات از مالک اجرا می‌شود. اگر اعتراض ناشی از اطلاعات ثبت شده در سامانه املاک است باید به این سامانه تحت نظارت وزارت راه مراجعه شود اما اگر به درصد مالیات و محاسبات مالیات اعتراض داشته باشند باید به سازمان مالیاتی مراجعه کرد.

منبع : tgju

نظرات

captcha

کاربر گرامی، در صورت مشاهده هرگونه خطا در این صفحه، روی دکمه گزارش خطا کلیک کنید تا در اولین فرصت مشکل را برطرف کنیم

گزارش خطا
پشتیبانی

پشتیبانی

در حال تلاش جهت برقراری ارتباط با سرور
  • جهت گفتگو با پشتیبانی، اطلاعات زیر را تکمیل کنید

00:00