قابل توجه کاربران گرامی: سایت بازار طلا از تاریخ 28 اسفند لغایت 13 فروردین هیچ گونه فعالیتی ندارد. کلیه درخواست ها به بعد از تاریخ مذکور موکول خواهد شد. حراج 5 درصدی روی تمامی مصنوعات طلا و جواهر از 29 اسفند الی 13 فروردین اعمال خواهد شد.

بازار طلا آخرین خبرها بورس هشدار به بورس بازان درباره خرید سهام پروژه ای /بازی دلار پشت دست طلا
هشدار به بورس بازان درباره خرید سهام پروژه ای /بازی دلار پشت دست طلا
چکیده این مطلب : انتشار : 1401/06/19 - 09:10 0 نظر

گلدمگ: بازار سهام در هفته قبل بر خلاف بازار ارز و سکه حرکت کرد، بازارسهام در برخورد با حمایت خود قدرت بالا رفتن نداشت به همین خاطر به عقب برگشت و در محدوده یک‌میلیون و 412 هزار تومانی قرارگرفت .

به گزارش سایت بازار طلا، در هفته ای که گذشت دلار تهران فقط یک روز در کانال 30 هزار تومانی معامله نشد و دلار هرات نتوانست به پایین نیمه کانال 29 هزار تومانی نفوذ کند، دلار سلیمانیه مقاومت نیمه کانال 30 هزار تومانی را پیش رو دارد و درهم امارات در پایان هفته در تلاش برای تثبیت در پله جدید قیمتی بود‌.

بررسی روند قیمتی دلار توسط اکوایران نشان می دهد که روند نزولی نرخ این ارز که از نیمه دوم مرداد ماه آغاز شده فعلا متوقف شده و بازار ارز در حال بازپس گیری محدوده های قیمتی قبلی خود است.

با افزایش ارزش اونس در روز جمعه،درصورتی که دلار عقب نشینی نکند این انتظار وجود دارد سکه امامی در هفته پیش رو در کانال 14 میلیون تومانی معامله شود.

بازار سهام در هفته قبل بر خلاف بازار ارز و سکه حرکت کرد، بازارسهام در برخورد با حمایت خود قدرت بالا رفتن نداشت به همین خاطر به عقب برگشت.

اکوایران در دیدبان هر روز صبح به مرور رویدادهای بازارهای معاملاتی می پردازد، عملکرد گذشته بازار سرمایه و معاملات بازار سکه و ارز را بررسی می کند. در دیده بان اخبار موثر بر بازارها مدنظر قرار می گیرد و هدف توصیف عوامل اثر گذار بر سمت و سوی بازارها است.

سناریوی تکراری بازار ارز

درهفته ای که گذشت دلار تهران فقط یک روز در کانال 30 هزار تومانی معامله نشد و دلار هرات نتوانست به پایین نیمه کانال 29 هزار تومانی نفوذ کند، دلار سلیمانیه مقاومت نیمه کانال 30 هزار تومانی را پیش رو دارد و درهم امارات در پایان هفته در تلاش برای تثبیت در پله جدید قیمتی بود‌. بررسی روند قیمتی دلار نشان می دهد که روند نزولی نرخ دلار که از نیمه دوم مرداد ماه آغاز شده فعلا متوقف شده و بازار ارز در حال بازپس گیری محدوده های قیمتی قبلی خود است.

مهم ترین خبری که در این هفته تکلیف برجام را به عنوان موثرترین عامل نوسانات دلار در کوتاه مدت روشن کرد اظهار نظر جوزف بورل مسؤل سیاست خارجه اتحادیه اروپا در میانه هفته بود که اعلام کرد امیدواری ها نسبت به حصول توافق کاهش یافته است، پس از انتشار سخنان بورل نیز اظهار نظرات منفی نسبت به توافق هسته ای افزایش یافت و همین مسئله باعث شد دلار در کانال 30 هزار تومانی راحت تر باشد.

بورل پیش از این اعلام کرده بود که اگر توافق تا پایان تابستان انجام نشود شرایط پس از آن تغییر خواهد کرد و اکنون این فصل با وجود افزایش اختلافات تا پایان خودش فاصله چندانی ندارد، به نظر می رسد که اروپا با حمایت آمریکا به دنبال همراه کردن مشتریان انرژی روسیه برای تعیین سقف محصولات انرژی این کشور است، گزینه ای که زمان بررسی ها و رایزنی های آن کمی زمانبر خواهد بود و احتمالا آمریکا نیز می تواند تا انتخابات ماه نوامبر برای خود زمان بخرد، تحلیلگران بین المللی در بلومبرگ و رویترز پیش از این بارها اعلام کرده بودند که آمریکا احتمالاً تا انتخابات ماه نوامبر (آبان) از دستیابی به توافق هسته ای با ایران طفره خواهد رفت و پس از اظهار نظر بورل نیز دوباره این پیش بینی ها جان گرفته است.

روز پنج شنبه آمریکا طبق روال همیشگی در هنگام توقف مذاکرات هسته ای تحریم های جدیدی علیه ایران وضع کرد که منعکس کننده احتمال توقف مذاکرات هسته‌ای پیش از تابستان است.در این شرایط پیش بینی می شود دلار در سایه نااطمینانی ها آرام و با احتیاط به محدوده های قیمتی قبلی بازگردد.

بازی دلار پشت دست طلا

اکوایران با توجه به قیمت ها در بازارهای ارز و طلا قیمت دلار را در بازارهای مختلف محاسبه میکند:

 قیمت دلار بر اساس قیمت سکه امامی:

(قیمت سکه امامی÷ ارزش اونس جهانی طلا)× 4.163

(14000000÷1708)×4.163=34122

دلار بر اساس قیمت ربع سکه:

(قیمت ربع سکه ÷ ارزش اونس جهانی طلا)×4.163×4

(5000000÷1708)×4.163×4=48747

قیمت دلار بر اساس قیمت درهم:

(قیمت درهم× نرخ برابری درهم به دلار)

8320×3.6725=30555

 قیمت دلار بر اساس طلای گرمی:

( قیمت یک گرم طلا÷ ارزش اونس جهانی طلا)×41.43

(1282000÷1708)×41.43=31096

بررسی‌های اکوایران نشان می‌دهد که نرخ دلار در معاملات هرگرم طلای هیجده عیار در روز پنج شنبه به بالاترین میزان خود از ابتدای هفته رسید و وارد کانال 31 هزار تومانی شد.قیمت دلار بر اساس سکه امامی نیز در بالاترین سطح خود از ابتدای شهریور ماه قرار گرفته است. بررسی قیمت دلار بر اساس قیمت هر گرم طلای هجده عیار و سکه امامی نشان میدهد بازار سکه و طلا زودتر از بازار ارز واکنش نشان داده و رشد کرده است و در صورتی که دلار در این بازارها بر روند صعودی اصرار داشته باشند می تواند بازار ارز را هم با خود همراه کند.

 رشد حباب قیمت سکه

 اونس طلا با قرارگیری در محدوده حمایتی یک سال و نیم گذشته با افزایش تقاضا مواجه شد و رشد کرد، نرخ اونس طلا در پایان هفته تا محدوده 1730 دلاری بالا رفت و با عقب نشینی خریداران در محدوده 1717 دلار قرار گرفت توجه به تقویت نرخ دلار در هفته قبل و قرارگیری سکه امامی در محدوده 14 میلیون تومانی در معاملات روز پنج شنبه، انتظار می رود درصورتی که دلار عقب نشینی نکند سکه امامی در هفته پیش رو در کانال 14 میلیون تومانی معامله شود.

بررسی میزان حباب در معاملات سکه امامی و ربع سکه نشان میدهد که حباب سکه در هفته گذشته روند صعودی داشته است و به پایین محدوده 12 درصدی نرفته است عاملی که تایید کننده میل صعودی معامله گران در بازار ارز و سکه می باشد.

بهشت و جهنم نوسانگیری/سهم ها پروژه می‌شوند

بازار سهام در هفته قبل بر خلاف بازار ارز و سکه حرکت کرد، بازارسهام در برخورد با حمایت خود قدرت بالا رفتن نداشت به همین خاطر به عقب برگشت و در محدوده یک‌میلیون و 412 هزار تومانی قرارگرفت برخی تحلیلگران میگویند که تحرکات این روزهای بازار مهندسی شده است و به قیمت ها در کلیت بازار تغییر چندانی نمیکند زیرا در سال های قبل شاخص کل در شهریورماه ریزش های سنگین تری را تجربه میکرد ولی در مقابل نظر این گروه کارشناسانی هستند که ارزندگی بازار را دلیل عدم ریزش سنگین معرفی کردند.

در هفته ای که گذشت علی رغم بازدهی منفی شاخص کل، معامله گران اعلام می‌کردند که بازار کنونی بهشت نوسانگیران است‌ پول کم موجود در بازار، نبود منفی های سنگین در روند شاخص کل و شاخص هم وزن، افزایش دامنه نوسان و بلا تکلیفی سهامداران برای انتخاب سهام برجامی یا دلاری باعث شده که معامله گران اقدام به نوسان گیری کنند.

البته کارشناسان به سهامداران تازه وارد هشدار می دادند که به سهامی که رشد زیادی کرده اند و به اصطلاح پروژه شده اند وارد نشوند چون با ورود در مقاومت ها ممکن است به یکباره اسیر صف فروش شوند که خروج از سهام را سخت می کند و ممکن است دارایی شان در جهنم نوسانگیری بسوزد.

 

منبع : tgju

نظرات

captcha

کاربر گرامی، در صورت مشاهده هرگونه خطا در این صفحه، روی دکمه گزارش خطا کلیک کنید تا در اولین فرصت مشکل را برطرف کنیم

گزارش خطا
پشتیبانی

پشتیبانی

در حال تلاش جهت برقراری ارتباط با سرور
  • جهت گفتگو با پشتیبانی، اطلاعات زیر را تکمیل کنید

00:00