قابل توجه کاربران گرامی: سایت بازار طلا از تاریخ 28 اسفند لغایت 13 فروردین هیچ گونه فعالیتی ندارد. کلیه درخواست ها به بعد از تاریخ مذکور موکول خواهد شد. حراج 5 درصدی روی تمامی مصنوعات طلا و جواهر از 29 اسفند الی 13 فروردین اعمال خواهد شد.

بازار طلا آخرین خبرها بورس اتفاق بد در بورس
اتفاق بد در بورس
چکیده این مطلب : انتشار : 1401/06/20 - 09:16 0 نظر

گلدمگ: حمایت مهم شاخص کل بورس سرانجام شکسته شد و اگر شاخص زیر این حمایت تثبیت شود، تا مدت ها باید فکر رشد بورس را از سر بیرون کرد.

به گزارش سایت بازار طلا، دیروز برای بازار سهام روز خوبی نبود. شاخص کل بورس با از دست دادن حمایت مهم یک میلیون و 400 الی یک میلیون و 420 هزار واحد، وارد کانال 1.3 میلیون واحدی شد.

البته این شکست حمایت در صورتی قطعی است که شاخص در این محدوده و محدوده های پایین تر، تثبیت شود.

 

اما فعلا با وقوع این رویداد با اهمیت، به طور موقت هم که شده امید بورسی ها برای بهبود وضعیت بازار سهام کم رنگ تر می شود و خریداران با احتیاط بیشتری دست به معامله خواهند زد.

همزمان با شکسته شدن حمایت شاخص، ارزش معاملات نیز نسبت به چهارشنبه هفته گذشته افت زیادی داشت و از سطح 3 هزار میلیارد تومان به سطح 2550 میلیارد تومان رسید.
سهام ارزان می شود اما باز هم خریدار نیست

این کاهش ارزش معاملات از نگاه بورسی ها یک معنا دارد؛ اینکه با وجود پایین آمدن قیمت سهام، همچنان خریداران دست نگه داشته اند و انتظار افت بیشتر قیمت سهام را می کشند. این یکی از اتفاقات بد در بورس است؛ کاهش ارزش معاملات همزمان با کاهش قیمت سهام.

 

در حال حاضر ارزش معاملات خرد نسبت به تابستان 99 چیزی حدود 80 الی 90 درصد افت کرده که این سقوط وحشتناک ارزش معاملات، رابطه مستقیم با کاهش قیمت سهام و افت شاخص ها دارد.

دیروز حدود 400 میلیارد تومان هم نقدینگی از بازار سهام خارج شد و سهامداران حقیقی پول زیادی از بازار خارج کردند. هرچه خروج پول حقیقی ها شدت بیشتری بگیرد، نشان می دهد امیدها نسبت به آینده بورس کم رنگ تر شده است. فعلا برای 11 روز متوالی خروج پول خرد از بازار ثبت شده که آمار خوبی نیست.

بورس تهران
انتقال فشار فروش دیروز به معاملات امروز

همچنین شاخص قدرت خریداران حقیقی نیز دوباره به کمتر از عدد یک رسیده که نشان می دهد خریداران حقیقی قدرت کمتری نسبت به فروشندگان حقیقی پیدا کرده اند. البته عدد 0.93 که در معاملات دیروز به ثبت رسید، رقم خیلی پایینی نیست اما درصورتی که افت شاخص ها ادامه پیدا کند، این عدد نیز کوچک تر خواهد شد و فروشندگان جسورتر خواهند شد.

امروز احتمال بازگشایی منفی شاخص ها بسیار بیشتر از احتمال بازگشایی مثبت آن هاست. یکی از مهم ترین دلایل برای این موضوع، منفی بودن بیش از 500 نماد در دقایق پایانی معاملات روز گذشته است. حدود 150 نماد هم مثبت بودند که تعداد سه برابری نمادهای منفی در مقابل مثبت ها، فشار فروشی را به ابتدای معاملات امروز منتقل خواهد کرد. اما امروز احتمال اینکه شدت فروش ها نسبت به دیروز کمتر شود وجود دارد.

منبع : tgju

نظرات

captcha

کاربر گرامی، در صورت مشاهده هرگونه خطا در این صفحه، روی دکمه گزارش خطا کلیک کنید تا در اولین فرصت مشکل را برطرف کنیم

گزارش خطا
پشتیبانی

پشتیبانی

در حال تلاش جهت برقراری ارتباط با سرور
  • جهت گفتگو با پشتیبانی، اطلاعات زیر را تکمیل کنید

00:00