قابل توجه کاربران گرامی: سایت بازار طلا از تاریخ 28 اسفند لغایت 13 فروردین هیچ گونه فعالیتی ندارد. کلیه درخواست ها به بعد از تاریخ مذکور موکول خواهد شد. حراج 5 درصدی روی تمامی مصنوعات طلا و جواهر از 29 اسفند الی 13 فروردین اعمال خواهد شد.

بازار طلا آخرین خبرها بورس وزیر اقتصاد علت رکود بورس را اعلام کرد: وضعیت جهانی و نا آرامی های اخیر !
وزیر اقتصاد علت رکود بورس را اعلام کرد: وضعیت جهانی و نا آرامی های اخیر !
چکیده این مطلب : انتشار : 1401/07/11 - 13:24 1 نظر

گلدمگ: وزیر اقتصاد با ادعای کاهش تورم تولید و بهبود وضعییت صنایع بزرگ، علت رکود بورس را وضعیت جهانی و نا آرامی های اخیر اعلام کرد !

به گزارش سایت بازار طلا، احسان خاندوزی با اشاره به اینکه با هدف استقراض کمتر و کنترل هزینه‌ها، کمتر از 10 هزار میلیارد تومان از تنخواه استفاده شده در نشست خبری اعلام کرد: عملکرد 6 ماهه اول سال دولت نشان می‌دهد حدود 75 درصد از درآمدهای بودجه محقق شد.سهم همه وزارتخانه‌هایی که باید در کسب درآمد دولت نقش داشته باشند در 6 ماه دوم سال مشخص شده و قرار است با مجموع دارایی‌های در اختیار دولت از طریق مولدسازی و یا واگذاری دارایی‌ها به بخش خصوصی، کسری بودجه جبران شود.

ادعای کاهش تورم تولید و بهبود وضعیت صنایع بزرگ

به دلیل سیاست‌های دولت، تورم ماهانه و نقطه‌ای به ویژه در حوزه تولیدکننده وضعیت بهتری دارد و نرخ تورم تولیدکننده از 73 درصد در بهار سال گذشته به 49 درصد در بهار سال جاری کاهش یافت. همچنین با هدف انضباط مالی دولت، انتشار اوراق از 104 هزار میلیارد تومان در 6 ماهه اول سال گذشته به 63 هزار میلیارد تومان در 6 ماهه اول سال جاری کاهش یافت و دولت تاکنون 70 هزار میلیارد تومان اوراق بدهی دولت گذشته را بازپرداخت کرده است.

طی ماه های اخیر روند نامناسب رشد تولید صنایع بزرگ بهتر شده و به مثبت 6.7 درصد رسیده است. بیشترین افزایش تولید هم مربوط به صنعت خودرو و قطعات بود. از دلایل رشد تولید ماشین آلات، بهبود سرمایه گذاری اقتصاد است. کاهش قطعی برق هم به رشد تولید در صنایع بزرگ کمک کرد.

رشد اقتصادی در بهار با و بدون فت به 3.8 و 4.3 درصد رسید و تورم تولیدکننده نیز از 73 به 49 درصد رسیده اما هنوز رضایت‌بخش نیست. در این میان توافقاتی با چین برای فروش نفت شده که پس‌ از تحقق به مردم گزارش می شود. دولت مصمم به ادامه تعامل با شرکای راهبردی همانند چین است.

علت رکورد بورس : وضعیت جهانی و ناآرامی های اخیر !

ثبات و چشم انداز بورس برای دولت همواره مهم بود اما متاسفانه از خرداد اتفاقی رخ داد که علاوه بر کل جهان بر ایران اثر گذاشت و ناآرامی ‌های اخیر هم چشم انداز منفی را بیشتر کرده است. 

متاسفانه نا آرامى هاى اخیر بر اقتصاد و محیط کسب و کارها اثر منفى داشته اما دولت اهتمام دارد شرایط را هرچه سریع تر رو به بهبود کند. وزارت اقتصاد هم آمادگى دارد از مشوق هاى مالیاتى استفاده کند تا کسب و کار هاى آسیب دیده، ترمیم شوند.

بانک ملى از نمونه های موفق دولت در بهبود ترازنامه بانک ها است که طی آن ترازنامه بانک ملی از 6.7 هزار میلیارد تومان زیان سال 99 به 25 هزار میلیارد زیان در سال جاری رسیده است.

سیاست دولت آسیب شناسی روند معیوب گذشته بوده اما نمی‌توان برای مسیر جدیدی، ریل‌گذاری کرد. به عنوان نتیجه عملی این آسیب‌شناسی‌ها قانون خصوصی‌سازی اصل 44 مورد بازبینی قرار گرفته که پس از 14 سال گام مهمی بشمار می‌آید. به طور مثال بخش اعظمی از سهام پتروشیمی کرمانشاه فروخته شده بود و هیات داوری حکم به بازگشت 20 درصد داده بود.

وعده جدید تخصیص کالابرگ تا قبل از پایان سال جاری

طرح تخصیص کالابرگ به جای یارانه نقدی، لغو نشده و همچنان در دستورکار قرار دارد و گزارش عملکرد دوره آزمایشی به دولت ارائه شد. مسئولان اجرایی و فنی در حوزه وزارت کار که متولی کالابرگ هستند، پیشنهاد دادند در این ماه بار دیگر طرحی آزمایشی پس از تعمیم به کل ایران، اجرا شود. به همین دلیل به تاخیر افتاد تا وزارت کار بتواند مرحله جدید آزمایشی را انجام دهد. بنابراین انتظار می رود قبل از پایان سال عملی شود.

منبع : tgju

نظرات

captcha
ا
۱۴۰۱/۰۷/۱۷۰۰
پاسخیقه سفیدان را چه به نگهداری اموال مردم و بیت المال

کاربر گرامی، در صورت مشاهده هرگونه خطا در این صفحه، روی دکمه گزارش خطا کلیک کنید تا در اولین فرصت مشکل را برطرف کنیم

گزارش خطا
پشتیبانی

پشتیبانی

در حال تلاش جهت برقراری ارتباط با سرور
  • جهت گفتگو با پشتیبانی، اطلاعات زیر را تکمیل کنید

00:00