بازار طلا آخرین خبرها طلا و ارز تصمیم مهمی که به نفع طلا تمام خواهد شد
تصمیم مهمی که به نفع طلا تمام خواهد شد
چکیده این مطلب : انتشار : 1401/07/12 - 13:48 0 نظر

گلدمگ: سرمایه‌گذاران شرایط قیمت پایین طلا در ماه سپتامبر را تجربه کرده‌اند و حالا زمان بهره‌گیری از این فرصت است، مخصوصاً برای آن‌هایی که سرمایه‌گذاری طولانی‌مدت در فلزات گرانبها ندارند و آن را در زمان پایین بودن قیمت می‌خرند و با بالا رفتن قیمت می‌فروشند.

به گزارش سایت بازار طلا، قیمت طلا بیش‌از 2 درصد در روز دوشنبه به‌خاطر پایین آمدن ارزش دلار آمریکا و همچنین کاهش نرخ سود اوراق قرضه‌ خزانه‌داری این کشور افزایش یافت. نقره هم بیشترین افزایش قیمت را از اواخر 2008 تجربه کرد.

بهای هر اونس طلا در لحظه تنظیم این گزارش با 46 دلار افزایش به 1710 دلار رسید.

سرمایه‌گذاران شرایط قیمت پایین طلا در ماه سپتامبر را تجربه کرده‌اند و حالا زمان بهره‌گیری از این فرصت است، مخصوصاً برای آن‌هایی که سرمایه‌گذاری طولانی‌مدت در فلزات گرانبها ندارند و آن را در زمان پایین بودن قیمت می‌خرند و با بالا رفتن قیمت می‌فروشند.

 

بر اساس این گزارش ،شاخص بازدهی خزانه داری 10 ساله ایالات‌متحده نزدیک به پایین‌ترین سطح 1.5 هفته‌ای خود در روز گذشته(دوشنبه) بود.

فعالیت‌های تولیدی ایالات‌متحده در ماه سپتامبر با کاهش سفارش‌های جدید در بحبوحه افزایش نرخ بهره تهاجمی از سوی فدرال رزرو برای کاهش تقاضا و کاهش تورم، با کندترین سرعت خود در تقریباً 2.5 سال اخیر رشد کرد.

جان ویلیامز، رئیس فدرال رزرو نیویورک گفت: در حالی که نشانه‌هایی از کاهش تورم وجود دارد، فشارهای اساسی قیمت‌ها همچنان بالاست و این بدان معناست که بانک مرکزی ایالات‌متحده باید برای کنترل تورم اقداماتی انجام دهد.

اگر چه طلا به عنوان پوششی در برابر تورم تلقی می‌شود اما نرخ‌های بهره بالاتر هزینه فرصت نگهداری شمش بدون بهره را افزایش می‌دهد.

بر اساس گزارش رویترز، دارایی‌های اس‌پی‌دی آر گلد تراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان، با افزایش 0.34 درصد از 939.7 تن در روز جمعه به 942.89 تن در روز دوشنبه رسید.

برخی تحلیلگران عقیده دارند فدرال‌رزرو آمریکا احتمالاً روند افزایش نرخ بهره را آرام‌تر خواهد کرد که به نفع طلا خواهد بود. بالا بردن نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا جهت مهار تورم تقاضا برای کالاها را پایین آورده و باعث کند شدن روند رشد تولید کارخانه‌ای در آمریکا شده‌است. به‌این‌ترتیب تقاضا برای طلا به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری ایمن بالا رفته‌است.

منبع : اقتصادآنلاین

نظرات

captcha

کاربر گرامی، در صورت مشاهده هرگونه خطا در این صفحه، روی دکمه گزارش خطا کلیک کنید تا در اولین فرصت مشکل را برطرف کنیم

گزارش خطا
پشتیبانی

پشتیبانی

در حال تلاش جهت برقراری ارتباط با سرور
  • جهت گفتگو با پشتیبانی، اطلاعات زیر را تکمیل کنید

00:00