بازار طلا آخرین خبرها طلا و ارز هجوم روس ها برای خرید رمزارز!
هجوم روس ها برای خرید رمزارز!
چکیده این مطلب : انتشار : 1401/07/12 - 14:52 0 نظر

گلدمگ: بر اساس تحقیقات شرکت اطلاعاتی بلاکچین TRM Labs، گروه‌های طرفدار روسیه در حال تشکیل کمپین‌های تامین مالی و جمع‌آوری مقدار قابل توجهی از بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال برای فرار از تحریم‌های ایالات متحده و حمایت از عملیات شبه‌نظامی در جنگ اوکراین هستند.

به گزارش سایت بازار طلا، کریس یانچوسکی، رئیس تحقیقات جهانی در آزمایشگاه TRM در مصاحبه ای با CNBC گفت تا هفته گذشته، ما حدود  400 هزار دلار دارایی کریپتویی را شناسایی کردیم که از آغاز تهاجم روسیه به اوکراین در فوریه برای دور زدن تحریم ها جمع آوری شده است.

به گفته یانچفسکی، یکی از این گروه‌ها «گروه ضربت روسیچ» است که توسط دفتر کنترل دارایی‌های خارجی خزانه‌داری آمریکا (OFAC) به عنوان «گروه شبه‌نظامی نئونازی که در نبرد در کنار ارتش روسیه در اوکراین شرکت کرده‌اند» توصیف می‌شود.

«گروه ضربت روسیچ» که متهم به ارتکاب جنایات وحشتناک علیه اوکراینی‌ها است، ماه گذشته به همراه دو تن از رهبران آن و پنج آدرس کریپتویی مرتبط با این گروه، توسط OFAC تحریم شدند.

محققان TRM دریافتند که این گروه به دنبال جمع‌آوری پول برای خرید دستگاه‌های تصویربرداری حرارتی و رادیو، از جمله موارد دیگری برای خرید با کریپتو است.

این تحقیق همچنین نشان داد که این گروه‌ها از برنامه‌های پیام‌ رسان رمزگذاری‌شده مانند تلگرام برای ارائه راه‌هایی برای ارسال ارزهای رمزنگاری شده استفاده می‌کنند که بعداً به فیات تبدیل می‌شوند تا از آموزش‌های رزمی در مکان‌های نزدیک به مرز اوکراین پشتیبانی کنند.

در ماه جولای، شرکت تجزیه و تحلیل بلاکچین Chainalysis گزارش داد که گروه‌های مرتبط با روسیه 2 میلیون دلار ارز دیجیتال جمع‌آوری کرده‌اند که اکثریت قریب به اتفاق وجوه از طریق بیت‌کوین و اتریوم ارسال شده و پس از آن «مقدار قابل‌توجهی» در تتر، لایت‌کوین و دوج‌کوین قرار گرفته‌اند.

منبع : tgju

نظرات

captcha

کاربر گرامی، در صورت مشاهده هرگونه خطا در این صفحه، روی دکمه گزارش خطا کلیک کنید تا در اولین فرصت مشکل را برطرف کنیم

گزارش خطا
پشتیبانی

پشتیبانی

در حال تلاش جهت برقراری ارتباط با سرور
  • جهت گفتگو با پشتیبانی، اطلاعات زیر را تکمیل کنید

00:00