قابل توجه کاربران گرامی: سایت بازار طلا از تاریخ 28 اسفند لغایت 13 فروردین هیچ گونه فعالیتی ندارد. کلیه درخواست ها به بعد از تاریخ مذکور موکول خواهد شد. حراج 5 درصدی روی تمامی مصنوعات طلا و جواهر از 29 اسفند الی 13 فروردین اعمال خواهد شد.

بازار طلا آخرین خبرها سیاسی سرخط خبری مهم‌ترین رخدادهای جهان سه شنبه 19 شهریور 1401
سرخط خبری مهم‌ترین رخدادهای جهان سه شنبه 19 شهریور 1401
چکیده این مطلب : انتشار : 1401/07/19 - 09:26 0 نظر

گلدمگ: اعلام تحریم های جدید انگلیس علیه ایران/ احضار سفیر انگلیس به وزارت خارجه/ حملات گسترده سایبری به فرودگاه های آمریکا/ گزارش جدید آژانس از برنامه هسته ای ایران

به گزارش سایت بازار طلا، اعلام تحریم های جدید انگلیس علیه ایران، احضار سفیر انگلیس به وزارت خارجه، حملات گسترده سایبری به فرودگاه های آمریکا، گزارش جدید آژانس از برنامه هسته ای ایران و لایحه قانونگذاران آمریکایی برای توقف فروش تسلیحاتی به عربستان از مهم ترین خبرها و رویدادهای منطقه ای و بین المللی در 24 ساعت گذشته بوده اند.

علام تحریم های جدید انگلیس علیه ایران

در ادامه مواضع مداخله‌جویانه کشورهای غربی و حمایت از اغتشاشگران، دولت انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد تحریم‌های جدیدی را علیه «پلیس امنیت اخلاقی و مقامات ارشد امنیتی و سیاسی ایران» اعمال کرده است.

در این بیانیه ضمن طرح اتهامات علیه پلیس امنیت اخلاقی ایران، آمده «بریتانیا امروز پلیس امنیت اخلاقی ایران را به طور کامل و همچنین رئیس آن محمد رستمی چشمه‌گچی و حاج احمد میرزایی رئیس بخش تهران (رئیس پلیس امنیت اخلاقی تهران) را تحریم کرد».

در ادامه این بیانیه ادعایی ذکر شده «بریتانیا همچنین امروز تحریم‌هایی را علیه پنج مقام سیاسی و امنیتی مهم در ایران به دلیل ارتکاب نقض جدی حقوق بشر اعمال می‌کند» که شامل این افراد است «غلامرضا سلیمانی، رئیس نیروی بسیج (مستضعفین) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مسئول امنیت داخلی ایران؛ حسن کرمی، فرمانده واحد یگان ویژه نیروی انتظامی ناجا؛ حسین اشتری، فرمانده کل نیروی انتظامی ایران».

علام تحریم های جدید انگلیس علیه ایران

طبق بیانیه دولت انگلیس، این فهرست همچنین شامل «لیلا واثقی، فرماندار سابق شهر قدس و حسن شاهوارپور، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استان خوزستان و جانشین قرارگاه کربلا» می‌شود.

لندن در این بیانیه مداخله‌جویانه درباره اغتشاشات اخیر، به نام مردم ایران و در حمایت از اغتشاشگران ادعا کرده «نیروی بسیج، یگان ویژه ناجا و پلیس ایران در سطح وسیع‌تر نقش محوری در سرکوب اعتراضات در سراسر ایران در هفته‌های اخیر و همچنین اعتراضات مربوط به سوخت در سال 2019 ایفا کرده‌اند».

در این بیانیه ادعایی، جیمز کلورلی وزیر خارجه انگلیس با گرفتن ژست دلسوزانه مدعی شد: بریتانیا در کنار مردم ایران که شجاعانه خواستار پاسخگویی از سوی دولتشان و رعایت حقوق انسانی خود هستند، می‌ایستد». وی در ادامه طرح اتهامات بی‌اساس خود، ادعا کرده «تحریم‌ها حاوی این پیام به مقامات ایران است که لندن آن‌ها را مسئول سرکوب و خشونت علیه مردم می‌داند».

به نوشته این بیانیه، این تحریم‌ها به این معناست که افراد مذکور نمی‌توانند به بریتانیا سفر کنند و هر دارایی که در بریتانیا دارند یا توسط افراد بریتانیایی در هر کجای این کشور نگهداری می‌شود، مسدود خواهد شد.

پیش‌تر همچنین وزارت خارجه انگلیس کاردار سفارت ایران را به دلیل آنچه «سرکوب خشونت‌آمیز اعتراضات» خواند، فراخواند.

احضار سفیر انگلیس به وزارت خارجه

پیرو اعلام تحریم‌های خودسرانه و بی اساس لندن علیه چند مقام و واحدی از یک نهاد جمهوری اسلامی ایران، سفیر انگلیس ساعتی قبل از سوی مدیرکل غرب اروپا به وزارت امور خارجه احضار شد.

 در این ملاقات مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران به انگلیس به دلیل مداخله در امور داخلی جمهوری اسلامی ایران به سفیر اعلام و اقدام مداخله جویانه این کشور قویا محکوم شد.

احضار سفیر انگلیس به وزارت خارجه

مقام وزارت خارجه کشورمان تاکید کرد هم مبانی و هم اصل تحریم‌های خودسرانه اعلام شده توسط انگلیس، هر دو مخدوش و برای جمهوری اسلامی ایران فاقد ارزش است.

به سفیر اعلام شد جمهوری اسلامی ایران حق خود را برای اقدام متقابل محفوظ می دارد. سفیر اظهار داشت مراتب را بلافاصله به لندن منعکس خواهد کرد.

حملات گسترده سایبری به فرودگاه های آمریکا

رسانه‌ها غروب دوشنبه به وقت تهران از حملات سایبری به برخی از فرودگاه‌های بزرگ آمریکا خبر دادند.

به گزارش وبگاه شبکه خبری «ای بی سی نیوز» یک مقام ارشد آمریکایی تایید کرد که برخی از بزرگترین فرودگاه‌های این کشور هدف حملات سایبری قرار گرفته‌اند. این مقام آمریکایی که به هویت وی اشاره‌ای نشده، مدعی شد که این حملت از داخل روسیه صورت گرفت.

این مقام آمریکایی توضیح داد که در این حملات سایبری بخش کنترل تردد هوایی، ارتباطات و هماهنگی خطوط هوایی داخلی یا امنیت حمل و نقل هدف قرار نگرفتند بلکه حمله به دامنه‌های وبگاه‌ها که زمان انتظار و ازدحام فرودگاه را گزارش می‌کنند، صورت گرفت.

حملات گسترده سایبری به فرودگاه های آمریکا

این حملات برای اولین باردر فرودگاه «لاگاردیا» در نیویورک صورت گرفت، اما فرودگاه‌های دیگر نیز بلافاصله اعلام کردند که هدف قرار حمله سایبری قرار گرفتند. وبگاه‌های «فرودگاه بین‌المللی دی موین» در آیووا، «فرودگاه بین‌المللی لس‌آنجلس» و «فرودگاه بین‌المللی شیکاگو» صبح دوشنبه به وقت محلی هدف این دور از حملات سایبری قرار گرفتند.

این منبع خبری از تلاش مهندسان و برنامه نویسان در حل مشکلات پیش آمده در برخی فرودگاه‌های آمریکا خبر داد.

هیچکدام از مقام‌های روسیه تاکنون واکنشی به ادعای تازه آمریکا در زمینه این حملات سایبری نشان نداده‌اند.

وبگاه شبکه خبری «بلومبرگ» نیز نوشت، یک گروه هکری طرفدار روسیه مدعی مختل کردن وبگاه‌های برخی فرودگاه‌های آمریکا شده است.

این گروه که «کیلنت» نام دارد، در ماه‌های اخیر یک سری حملات سایبری علیه اهداف غربی انجام داد و به طور موقت برخی از وبگاه‌های دولتی آمریکا را هک کرد.

چندی قبل نیز هکرها یک حمله سایبری علیه 150 سازمان دولتی، اندیشکده و غیره انجام دادند. به دنبال این حمله شرکت معروف «مایکروسافت» در بیانیه‌ای اعلام کرد که از سوی گروه نوبلیوم انجام گرفت و نهادهای دولتی، اندیشکده‌ها، مراکز مشاوره و سازمان‌های غیردولتی هدف قرار گرفتند.

این شرکت بزرگ فناوری آمریکا اعلام که این موج از حملات، تقریباً سه هزار حساب پست الکترونیکی و 150 سازمان مختلف را مورد هدف قرار داد.

گزارش جدید آژانس از برنامه هسته ای ایران

 آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارشی که به رویت رویترز رسیده مدعی شده ایران فرایند غنی‌سازی اورانیوم با سومین آبشار از سانتریفیوژهای پیشرفته نسل ششم که اخیراً در تأسیسات نطنز نصب شده را آغاز کرده است.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پیش از این در گزارش خود در روز نهم شهریورماه، غنی‌سازی در دومین آبشار از سه آبشار سانتریفیوژی نسل ششم را گزارش داده بود. 

گزارش جدید آژانس از برنامه هسته ای ایران

این نهاد بین‌المللی 12 مرداد ماه در گزارشی به اعضای خود اعلام کرده بود که ایران فرایند نصب سه آبشار از سانتریفیوژهای IR-6 در کارخانه غنی‌سازی سوخت نطنز را به اتمام رسانده است.

خبرگزاری رویترز گزارش داده در گزارش جدید آژانس ادعا کرده ایران قصد خود برای نصب سه آبشار جدید از سانتریفیوژهای پیشرفته نسل دوم در سایت نطنز را نیز به اطلاع این نهاد دیده‌بان هسته‌ای سازمان ملل متحد رسانده است.

در این گزارش تصریح شدهاز زمان گزارش فصلی قبلی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در خصوص فعالیت‌های هسته‌ای ایران، فرایند نصب یک آبشار غنی‌سازی با سانتریفیوژهای نسل چهارم و 6 آبشار با سانتریفیوژهای نسل دوم تکمیل شده است.

مطابق این گزارش، ایران از میان سه آبشار سانتریفیوژی نسل دوم دیگری که گفته قصد دارد در نطنز نصب کند فرایند نصب دو آبشار را آغاز کرده است.

لایحه قانونگذاران آمریکایی برای توقف فروش تسلیحاتی به عربستان

قانونگذاران آمریکایی لایحه‌ توقف تامین سلاح به عربستان را در واکنش به تصمیم ریاض برای حمایت از اقدام اوپک پلاس در توقف تولید نفت ارائه کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، "ریچارد بلومنتال" و "رو خانا" سناتورهای دموکرات گفتند: عربستان تصمیم گرفته تا به آمریکا ضربه‌ای شدید وارد کند اما آمریکا نیز واکنش خودش را دارد؛ ما می‌توانیم فروش سلاح و فناوری تسلیحاتی به این کشور را متوقف کنیم.

آنها همچنین گفتند، آنچه واشنگتن به عنوان حمایت عربستان سعودی از روسیه درک می‌کند، نیازمند بازبینی گسترده روابط ایالات متحده و عربستان است.

بلومنتال و رو خانا همچنین تاکید کردند که ریاض به صورت گسترده‌ای به کمک‌های دفاعی آمریکا وابسته است و این مساله مجبورش می‌کند تا اگر واشنگتن دیگر به عربستان سلاح ندهد، این بار با حسن نیت بر سر میز مذاکره برگردد.

این قانونگذاران همچنین گفتند: ما لایحه‌ای را در سنا و مجلس نمایندگان آمریکا ارائه کرده‌ایم که به سرعت فروش تمامی تسلیحات به عربستان را متوقف می‌کند. این توقف باید شامل تدارکات نظامی ایالات متحده از جمله تاسیسات آزمایشی "رد سندز" در عربستان سعودی نیز باشد.

این دو قانونگذار همچنین اعلام کردند، اگر عربستان با ممنوعیت خرید سلاح از سوی آمریکا روبرو شود، برای جایگزینی با مشکلات و چالش‌هایی مواجه می‌شود. البته این وضعیت موقتی است و تا زمانی ادامه دارد که عربستان حمایت از ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه را مورد بازبینی قرار دهد.

منبع : تابناک

نظرات

captcha

کاربر گرامی، در صورت مشاهده هرگونه خطا در این صفحه، روی دکمه گزارش خطا کلیک کنید تا در اولین فرصت مشکل را برطرف کنیم

گزارش خطا
پشتیبانی

پشتیبانی

در حال تلاش جهت برقراری ارتباط با سرور
  • جهت گفتگو با پشتیبانی، اطلاعات زیر را تکمیل کنید

00:00