قابل توجه کاربران گرامی: سایت بازار طلا از تاریخ 28 اسفند لغایت 13 فروردین هیچ گونه فعالیتی ندارد. کلیه درخواست ها به بعد از تاریخ مذکور موکول خواهد شد. حراج 5 درصدی روی تمامی مصنوعات طلا و جواهر از 29 اسفند الی 13 فروردین اعمال خواهد شد.

بازار طلا دانستنیها راهنمای خرید طلای بچه گانه
راهنمای خرید طلای بچه گانه
چکیده این مطلب : انتشار : 1401/07/25 - 13:20 0 نظر

طلا به عنوان وسیله ای با ارزش برای کودکان و بزرگسالان شناخته می شود. به طور کلی افراد می توانند با خرید طلای بچه گانه سرمایه گذاری برای آینده کودک خود کنند. چرا که طلا به عنوان یک وسیله ای است که حتی مرور زمان از ارزش آن نمی کاهد ، ضمن اینکه روز به روز بر ارزش آن اضافه می شود .

خرید طلا را می توان هدیه ای ماندگار و با ارزش دانست که می توانید به عزیزان خود بدهید. خرید طلا برای نوزاد ضمن بر زیبایی و سرمایه گذاری مزایای زیادی دارد که در ادامه بیان می نماییم.

راهنمای خرید طلا برای کودک

چنانچه قصد خرید طلای کودک را دارید می بایست قبل از خرید حتما به نکات مهم آن توجه داشته باشید تا به این صورت انتخاب خوبی داشته باشید. توجه به این نکات می تواند کمک زیادی به انتخاب صحیح طلا برای کودکان نماید. توجه به جنس و مقاومت طلا یکی از مهم‌ترین نکات در خرید طلای بچه‌گانه است. طلاهای دست‌ساز اغلب دارای ظرافت بیشتری می باشد . همان‌طور که در ساخت این نوع طلا استاندارهای کمتری رعایت می گردد،خبری از قالب‌گیری ماشینی نیست و طرح‌ها همگی دارای ظرافت بالایی می باشند.

انتخاب طلای ظریف و ریز برای بزرگترها مشکلی ایجاد نخواهد کرد ولی این موضوع در خصوص کودکان و نوزادان به کلی فرق می کند. علاوه بر اسباب بازی ها، تمام جواهراتی که برای کودک خود می خرید می بایست دارای اندازه بزرگی باشند و قطعات و اجزای ریزی نداشته باشند. چرا که این قطعات به راحتی می توانند توسط کودک خورده شوند و باعث خفگی در کودکان شوند. بهتر است برای کودکانی که کمتر از 3 یا 4 سال سن دارند به هیچ عنوان طلاهای کوچک مثل انگشتر طلا خریداری نشود.

گردنبند و گوشواره بهترین خرید می تواند باشد چرا که کودک دسترسی خیلی کمتری به آن ها خواهد داشت و نمی تواند به راحتی آن ها را از گردن و یا گوش خود جدا کند.ضمن اینکه خرید انگشتر طلا برای کودکان زیر 4 سال کار درستی نخواهد بود و می تواند موجب به وجود آمدن مشکلاتی برای کودکان شود، بنابراین حتما برای خرید طلای کودک از گوشواره و گردنبند استفاده نمایید. البته سنجاق سینه هم گزینه ی مناسبی می باشد زیرا در نزدیکی قلب نوزادان قرار می گیرد و می تواند تاثیرات خوبی در عملکرد قلب آن ها داشته باشد.

مورد بعدی در خرید طلای کودک اندازه و شکل ظاهری آن می باشد. درواقع طرح طلا باید زیبا و معنادار باشد ولی نباید شکل و ظاهر آن به گونه ای باشد که موجب آسیب رساندن به نوزاد و کودک شود، مثلا در صورتی که قصد خرید گوشواره را دارید هرگز از گوشواره های نوک تیز استفاده نکنید زیرا می تواند به گوش کودک آسیب وارد کند و این موضوع به علت ظریف و حساس بودن پوست کودک است، بهترین انتخاب برای گوشواره کودکان، گوشواره های گرد و لبه دار هستند. پس حتما هنگام خرید به شکل ظاهری و نوع طلا دقت کنید تا کودک دچار آسیب نشود.

مورد سومی که اهمیت دارد خرید از فروشگاه های معتبر برای کودکان است. به این صورت محصول از کیفیت و اصالت برخوردار خواهد بود زیرا پوست کودکان بسیار حساس و آسیب پذیر می باشد؛ یکی از بهترین روش های تهیه طلا، خرید اینترنتی طلا کودک است؛ وقتی که طلا را خریداری کردید حتما آن را با استفاده از دستمال تمیز و الکل ضدعفونی نمایید تا خطری کودکتان را تهدید نکند. یکی از اشتباهات رایج در تمیز کردن طلا، استفاده از آب لیمو می باشد این نکته را در نظر داشته باشید که آب لیمو می تواند در بلندمدت به طلا آسیب جدی وارد کند پس هرگز از آن برای تمیز کردن طلا استفاده نکنید.

دستبند یا النگو؟ به سلیقه ی کودک خود توجه کنید

بعضی از کودکان انواع دستبند با آویزهای جنبان را دوست دارند .دلیل آن ایجاد صدا در اثر برخورد آویز ها به یکدیگر می باشد که همین موضوع باعث شده تا کودک در مرکز توجه اطرافیان قرار گیرد؛ جلب محبت اطرافیان برای کودک بسیار حائز اهمیت و خشنود کننده خواهد بود.از جهتی نیز پوشیدن و درآوردن النگوها برای کودکان بسیار راحت تر خواهد بود.همچنین النگوها در تار و پود لباس گیر نمی کنند و با فعالیت بچه احتمال خرابی یا پارگی النگو وجود نخواهد داشت. در نهایت باید توجه کنید که همه ی موارد گفته شده به انتخاب کودک شما بستگی دارد.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید النگو طلا

دستبند یا النگو؟ به سلیقه ی کودک خود توجه کنید

مراقب باشید خرید طلا برای کودک امنیت او را به مخاطره نیندازد

توجه به امنیت کودک به عنوان یکی از مسائل مهم در زمان خرید طلای کودک می باشد. همیشه افراد سودجویی هستند که در کمین فرصتی برای سوءاستفاده نشسته‌اند. در صورتی که می خواهید به مهمانی شلوغی بروید و یا به او اجازه دهید در کوچه همراه دوستانش بازی کند، قبل از هر کار طلا را از او جدا کنید. آگاه باشید که کودکی که طلای پرزرق ‌و برق همراه دارد بیشتر در خطر سرقت و آزار قرار خواهد داشت.

مراقب باشید خرید طلا برای کودک امنیت او را به مخاطره نیندازد

به نوع قفل یا نحوه بسته شدن طلاها دقت کنید

اگر قطعات طلای نوزادان یا کودکان به صورت قفلی می باشد ، می بایست قفل آن به گونه ای باشد که به هیچ عنوان توسط کودک باز نگردد. گوشواره ها یکی از قطعاتی که دارای قفل می باشند، زمان خرید گوشواره طلا سعی کنید گوشواره هایی بخرید که قفل اهرمی یا عصایی دارند. زیرا نسبت به قفل های دیگر نسبتا محکم تر می باشند. در رابطه با جواهرات بزرگتر همچون دستبند طلا یا گردنبند هم مراقب باشید. چنانچه که قفل این محصولات شل باشد یا به راحتی باز گردد، کودکان حین بازی کردن می توانند آن ها را گم کنند.

جواهرات کودک باید برایش بی خطر باشند

جواهراتی که برای کودکان استفاده می شود باید از نظر شکل و ظاهر برای کودک معنا دار باشد. ولی این کافی نیست، شکل ظاهری جواهرات باید به گونه ای باشد که احتمال آسیب به بچه به حداقل برسد. مثلا در صورتی که گوشواره او نوک تیز باشد احتمال وارد شدن آسیب به او وجود دارد. توصیه می شود محصولاتی را خریداری کنید که زاویه دار، تیز یا لبه دار نباشند، بلکه گرد و بدون لبه باشند.

چه مدلی برای طلای کودک مناسب می باشد

خرید طلا دقیقا با توجه به علاقه فرد خریدار انجام می گیرد. با توجه به اینکه امروزه انواع مختلفی از طلا در بازار و فروشگاه آنلاین طلا و جواهرات خرید و فروش می رود، شاید کمی خرید بهترین نوع طلا برای کودکان سخت به نظر برسد؛ ولی با این اوصاف توصیه می شود که قبل از خرید طلا حتما به سلیقه خودتان توجه کنید و ببینید که دوست دارید چه چیزی را برای کودک خود بخرید؟دوم اینکه بهترین نوع طلا برای کودکان آن است که بتواند سلامتی و امنیت کودکان را تضمین کند. لذا، حتما به فکر این موضوع باشید و بدانید که زمانی می توانید در خرید هدیه موفق باشید که بتوانید همه جوانب را در نظر بگیرید.

بیشتر بخوانید: خرید طلای بچه گانه شیک با چند ترفند ساده

چه مدلی برای طلای کودک مناسب می باشد

طلای مناسب سن کودک

سن مناسب یکی از موارد مهم در خرید آویز طلا کودک می باشد که در زمان خرید با آن مواجه خواهید شد. لازم است بدانید که سن مناسب کودکان برای استفاده از زیورآلات چه زمانی می باشد؟ به طور کلی نوزادان نباید از هیچ گونه زیورآلات و طلایی استفاده کنند بجز سنجاق سینه که بیشتر طرح وان یکاد آن کاربردی می باشد.

همانطور که می دانید ناخالصی هایی در فلز طلا وجود دارد که این ناخالصی‌ ها در بدو تولد نوزاد می تواند برای آن ها زیان آور باشد و منجر به آن شود که آن ها دچار حساسیت و آلرژی های پوستی شوند. به طور کلی می توان برای جلوگیری از این امر سفارشی از گالری طلا و جواهر مناسب به نوزاد خود را خریداری کنید. تنها مسئله جنس استفاده شده در زیور طلا نیست، بلکه نوزادان تحمل به دست کردن النگو و به گردن پوشیدن آویز را ندارند و حتی ممکن است این زیورآلات به بافت نرم بدن آن ها به خاطر سفتی که دارند، آسیب برساند.

پس ما به شما توصیه می کنیم که به هیچ عنوان از زیور های طلا نظیر گردنبند، النگو، دستبند، آویز، پابند و غیره برای نوزاد خود استفاده نکنید. به جای این موارد می توانید از پلاک های مخصوص نوزادان همراه با سنجاق های سینه طلایی استفاده نمایید.کودکان پس از سن دو سالگی می توانند از آویز طلا و دستبند استفاده کنند و از همان سن نسبت به زیورآلات طلا واکنش خوبی نشان می دهند. بعد از چهار سالگی استفاده محدود از انگشتر بلا مانع می باشد.

طلای مناسب سن کودک

سخن پایانی

شاید به نظرتان خرید طلای کودک به راهنمای خاصی نیاز نداشته باشد و همین که طلاهای سایز کوچک با طرح‌های کودکانه بخرید برایشان کافی باشد. ولی موضوع این نیست. اغلب ما وقتی صحبت از خرید طلا و جواهرات می ‌شود ذهن‌مان به سمت خانم‌هایی می‌ رود که به طلا علاقه زیادی دارند اما باید بدانید که کودکان نیز با تقلید از بزرگسالان اطراف خود از طرفدارهای ویژه‌ی طلا و جواهرات هستند.انواع دستبند طلای نوزادی دختر، گردنبند و گوشواره وجود دارد که برای دختر بچه‌ها مناسب است. بعضی از انواع آویزها به شکل عروسک یا کیتی نیز وجود دارد که مختص دختر بچه ها است. به طور کلی خرید طلای کودک اگر چه می تواند طبق سلیقه صورت گیرد اما نیاز است در خرید آن به نکات توجه بیشتری شود.

نظرات

captcha

کاربر گرامی، در صورت مشاهده هرگونه خطا در این صفحه، روی دکمه گزارش خطا کلیک کنید تا در اولین فرصت مشکل را برطرف کنیم

گزارش خطا
پشتیبانی

پشتیبانی

در حال تلاش جهت برقراری ارتباط با سرور
  • جهت گفتگو با پشتیبانی، اطلاعات زیر را تکمیل کنید

00:00