قابل توجه کاربران گرامی: سایت بازار طلا از تاریخ 28 اسفند لغایت 13 فروردین هیچ گونه فعالیتی ندارد. کلیه درخواست ها به بعد از تاریخ مذکور موکول خواهد شد. حراج 5 درصدی روی تمامی مصنوعات طلا و جواهر از 29 اسفند الی 13 فروردین اعمال خواهد شد.

بازار طلا دانستنیها معرفی نخستین برندهای معروف طلا و جواهر
معرفی نخستین برندهای معروف طلا و جواهر
چکیده این مطلب : انتشار : 1401/08/15 - 13:37 0 نظر

معرفی نخستین برندهای معروف طلا و جواهر!

 

اولین برندهایی که طلا و جواهرات را به شیوه گسترده تولید کردند، کدام‌اند؟!

طلا و جواهر، همیشه در طول تاریخ مورد توجه اکثر شاهان و مقامات بلند پایه هر کشور بوده است. همچنین استفاده از آن‌ها در کنار پوشیدن لباس‌های گران قیمت، برای نشان دادن قدرت افراد به دیگران بوده است. طلا و جواهر و تمام زیورآلاتی که با استفاده از طلا طراحی و تولید می‌شوند، همچنان از اهمیت و ارزش بالایی برخوردار است. می‌دانیم که در جهان چندین برند بسیار محبوب و معروف، طلا و جواهرات بسیار با ارزش و زینتی را تولید می‌کنند؛ اولین برندهای طلا و جواهرات شامل برند کارتیه، بوشرون، شوپارد، تیفانی و .. هستند اما آیا کدام یک از این برندها، اولین برند ساخت طلا به شیوه یک صنعت را پایه گذاری کردند؟ و کدام یک از این برندها به طلا جان دادند و آن را درخشان‌تر از قبل به مخاطبان و دوست داران طلا، تقدیم کردند؟!

اولین برندی که از طلا یک شغل ایجاد کرد: بوشرون برند طلا و جواهر فرانسوی

خانه جواهر فروشی فرانسوی بوشرون در سال 1858 میلادی توسط فردی به نام فردیک بوشرون در شهر پاریس راه‌اندازی شد. بوشرون اولین برند در ساخت طلا و جواهر از برندهای مشهور جهانی است که تحت تاثیر هنر آسیایی و مصری بوده و در طراحی طلا و جواهرات خود از ترکیب سنگ‌های غیر هم‌خوان استفاده می‌کند. Bouchron  یک برند جواهرات لوکس از گروه Kering در فرانسه است، که در ارائه جواهرات گران‌بها، ساعت و عطرهای لوکس مشهور است.

این برند معروف طلا و جواهر بوتیک‌های زیادی در سراسر جهان از اروپا، روسیه، ایالات متحده، ژاپن گرفته تا کره جنوبی و چین راه‌اندازی کرده است. همچنین این برند از معدود فروشگاه‌هایی است که هنر عالی و سبک سنتی جواهرات و ساعت را حفظ نموده است. از معروف‌ترین محصولات این برند می‌توان به Maison Bouchron  که در سال 1875 طراحی و به بازار عرضه شد، اشاره کرد. این محصول نماد دلبستگی و دوست داشتن است که پیامی با مضمون “من به تو فکر می‌کنم” را ارائه می‌دهد. همچنین می‌توان این برند را بنیان‌گذار ترکیب برنز و طلا در صنعت جواهراسازی دانست.

اولین برندی که از طلا یک شغل ایجاد کرد: بوشرون برند طلا و جواهر فرانسوی

برند محبوب و معروف کارتیه  برند فرانسوی

برند کارتیه که نیاز به معرفی ندارد، با این حال به طور مختصر به چگونگی شکل گیری این برند محبوب و فوق العاده ساخت طلا و جواهر اشاره می‌کنیم.

این برند در سال 1860 میلادی توسط لوئی فرانچسکو، بنا شده و نامی آشنا برای کسانی است که به دنبال مجموعه‌های شخصی سازی شده می‌گردند. نقطه قوت برند کارتیر طراحی زیورآلات آن می‌باشد که برای تمامی سنین جذاب است. کارتیه با عناوینی همچون “جواهر ساز پادشاهان، پادشاه جواهر سازان” شهرت یافت. به این خاطر که محصولات خود را با تلفیق الماس و پلاتین طراحی و تولید می‌کرد. کالکشن‌های کارتیه اغلب مورد توجه سلبریتی‌ها قرار دارد و طلاهای آن نیز تنوع رنگی زیادی دارند.

بیشتر بخوانید: دستبند کارتیه زنانه، محبوب‌ترین مدل‌های سال 2021

برند محبوب و معروف کارتیه – برند فرانسوی

شوپارد ( Chopard) برند سوئیسی طلا و جواهر

کمپانی شوپارد در سال 1860 توسط لوئیس شوپارد 24 ساله تاسیس گردید. برند سوئیسی شوپارد با تاسیس یک کارخانه تولید ساعت با دقت بالا و تخصص در ساخت ساعت‌های جیبی و ساعت‌های لوکس سوئیسی و کلکسیون جواهرات بسیار مجلل خود نیز شناخته شده است. شوپارد کمپانی را در مسیری مدرن پیش برد و بخش تولید جواهرات را نیز به خط تولید ساعت شوپارد اضافه کرد. جواهرات و ساعت‌های زنانه با الماس‌های متحرک و معلق بین دو کریستال یاقوت کبود از طراحی‌های شاخص این برند برتر است. رویکرد شوپارد در کنار استفاده از ظریف‌ترین طراحی‌ها و ریزترین قطعات برای جواهرات و حساس بودن روی جزئیات، ارزش تولیدات این برند لاکچری را بیشتر کرده است.

معرفی: معرفی برند CHOPARD شوپارد

شوپارد ( Chopard) برند سوئیسی طلا و جواهر

برند طلا و جواهر آمریکایی تیفانی اند کو (Tiffany & Co)

نام تیفانی یک نام مجلل در صنعت جواهرسازی است، شرکت Tiffany یک شرکت جواهر فروشی و نقره سازی آمریکایی است و از لحاظ تاریخی به عنوان پادشاه الماس شناخته می‌شود. تیفانی اند کو از استاندارهای دقیقی برخوردار است که کیفیت جواهراتش را بالا برده است. این شرکت توسط چالز لوئیس تیفانی و جان بی یانگ در سال 1873 در شهر نیویورک با فروش محصولات فانتزی و لوازم التحریر شروع به کار کرد. در طرح‌های جدید برند تیفانی مجموعه جواهراتی با طراحی نوستالژیک که از دوران آغاز تشکیل کشور آمریکا الهام گرفته است، دیده می‌شود.

جواهرات کلکسیون “کتاب آبی” که از پرفروش‌ترین طرح‌های افسانه‌ای تیفانی به حساب می‌آید، دقت و توجه این برند در انتخاب و استفاده از سنگ‌های قیمتی همچون آکوامارین، تانزانیت و اسپینل‌های قرمز رمز موفقیت این برند پرآوازه می باشد.

برند طلا و جواهر آمریکایی تیفانی اند کو (Tiffany & Co)

برند طلا و جواهر ایتالیایی بولگاری

بدون شک برند بولگاری یکی از معروف‌ترین برندهای شناخته شده در صنعت جواهرات لوکس می‌باشد. این برند ایتالیایی در سال 1884 تاسیس شد. سبک بولگاری جسورانه، منحصر به فرد، متمایز و کلاسیک است. استفاده از سنگ‌های جواهر معروف به کوژ تراش، مختص بولگاری می‌باشد.

این برند توانسته ویژگی‌های کلاسیک و مدرن را با هم ترکیب کند و قوانین سخت‌گیرانه طرح‌های آکادمیک سنتی را در هم بشکند. بولگاری توانسته سه عنصر، ظرافت یونانی، رنساس ایتالیا و فناوری متالورژی قرن 19 را در هنرهای مدرن ادغام کرده و به بهترین مفسر مدرن کلاسیک در صنعت جواهرات تبدیل گردد. شهرت بولگاری به دلیل سنگ‌های جواهر رنگی و الماس های خوش تراشش می‌باشد. این برند همواره بدنبال جواهراتی با رنگ‌های روشن و قطعات درشت و تاثیرگذار بوده است.

بیشتر بخوانید: 10 نمونه از معروف ترین طلا و جواهرات جهان

برند طلا و جواهر ایتالیایی بولگاری

کلام آخر…

ما امروز در این مقاله در مورد نخستین برندهای معروف طلا و جواهر صحبت کردیم و چگونگی شکل گیری این ابر برندها را برای شما به طور مختصر، بیان کردیم.

امیدواریم که توانسته باشیم منبعی ارزشمند برای شما خلق کرده باشیم.

نظرات

captcha

کاربر گرامی، در صورت مشاهده هرگونه خطا در این صفحه، روی دکمه گزارش خطا کلیک کنید تا در اولین فرصت مشکل را برطرف کنیم

گزارش خطا
پشتیبانی

پشتیبانی

در حال تلاش جهت برقراری ارتباط با سرور
  • جهت گفتگو با پشتیبانی، اطلاعات زیر را تکمیل کنید

00:00