قابل توجه کاربران گرامی: سایت بازار طلا از تاریخ 28 اسفند لغایت 13 فروردین هیچ گونه فعالیتی ندارد. کلیه درخواست ها به بعد از تاریخ مذکور موکول خواهد شد. حراج 5 درصدی روی تمامی مصنوعات طلا و جواهر از 29 اسفند الی 13 فروردین اعمال خواهد شد.

بازار طلا آخرین خبرها طلا و ارز قیمت طلا رو به افزایش است یا کاهش؟
قیمت طلا رو به افزایش است یا کاهش؟
چکیده این مطلب : انتشار : 1401/08/18 - 10:02 0 نظر

گلدمگ: طبق گفته متخصصین بازار، طلا از مرز 1600 و بعد 1700 دلار گذشته و شکستن این مرزهای فنی به معنی تقویت بیشتر آن است.

به گزارش سایت بازار طلا، ،قیمت فلز زرد به دلیل پایین آمدن ارزش دلار و سود اوراق بهره خزانه‌داری آمریکا و همچنین برخی خریدهای فنی افزایش یافت اما تمرکز بازار هنوز بر اطلاعات تورم آمریکاست که قرار است در انتهای همین هفته منتشر شود.

قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با 39 دلار افزایش به 1710 دلار رسید.

قیمت طلا بیش‌از 100 دلار در هر اونس نسبت‌به پایین‌ترین رقمی که هفته گذشته به آن رسیده بود یعنی 1615 دلار افزایش‌یافته است.

 

تحلیلگران عقیده دارند انتظار آرام‌تر شدن روند افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا در ماه آینده، ارزش دلار را پایین آورده و باعث افزایش خرید طلا و نقره و بالا رفتن قیمت آنها شده‌است.

شاخص دلار 0.5 درصد کاهش‌یافته و به پایین‌ترین رقم طی 2 هفته گذشته رسیده‌است. بدین‌ترتیب قیمت طلا برای دارندگان سایر ارزهای دنیا ارزان‌تر شده و تمایل برای خرید آن بالا رفته‌است. سود اوراق بهره خزانه‌داری آمریکا هم کاهش‌یافته است.

طبق گفته متخصصین بازار، طلا از مرز 1600 و بعد 1700 دلار گذشته و شکستن این مرزهای فنی به معنی تقویت بیشتر آن است.

شاخص قیمت مصرف‌کننده در آمریکا در روز پنجشنبه منتشر می‌شود و اقتصاددان‌ها انتظار کاهش نرخ تورم ماهانه و سالیانه را دارند. به‌این‌ترتیب از میزان افزایش نرخ بهره در اجلاس آینده بانک مرکزی آمریکا کاسته خواهد شد که به نفع سرمایه‌های مخاطره‌آمیز مخصوصاً طلاست.

 

از طلا همواره به‌عنوان پشتوانه‌ای ایمن در زمان تورم بالا یاد می‌شود اما بالا رفتن نرخ بهره هزینه نگهداری آن را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

شرکت‌کنندگان بازار همچنین بر نتایج انتخابات میان‌دوره آمریکا متمرکز شده‌اند..

 

قیمت نقره امروز با 0.50 درصد کاهش به 21 دلار و 40 سنت رسید و پلاتین با 0.49 درصد افزایش 1006 دلار و 99 سنت معامله می‌شود.

دو سیاستگذار ارشد بانک مرکزی اروپا روز سه‌شنبه گفتند، بانک مرکزی اروپا حتی در شرایطی که اقتصاد منطقه یورو آسیب می‌بیند نیز به افزایش هزینه‌های استقراض ادامه خواهد داد زیرا بالا ماندن تورم بسیار سخت خواهد بود

منبع : tgju

نظرات

captcha

کاربر گرامی، در صورت مشاهده هرگونه خطا در این صفحه، روی دکمه گزارش خطا کلیک کنید تا در اولین فرصت مشکل را برطرف کنیم

گزارش خطا
پشتیبانی

پشتیبانی

در حال تلاش جهت برقراری ارتباط با سرور
  • جهت گفتگو با پشتیبانی، اطلاعات زیر را تکمیل کنید

00:00