بازار طلا مد و برندشناسی داستان جواهرات ماری آنتوانت
داستان جواهرات ماری آنتوانت
چکیده این مطلب : انتشار : 1401/08/18 - 13:17 0 نظر

ماری آنتوانت در سال 1755 در اتریش به دنیا آمد.سپس به فرانسه فرستاده شد تا عروس پادشاه آینده، لوئی شانزدهم شود. او با نام مستعار مادام دیفیسیت، یکی از ملکه های نمادین تاریخ است. وی در دوران بحران مالی فرانسه، در تجمل فراوان زندگی می کرد و مبالغ هنگفتی را صرف غذا، لباس، قمار و جواهرات می کرد.

قصر الماس

او در چهارده سالگی با لویی آگوست، (لویی شانزدهم) ازدواج کرد. در سال 1774 شوهرش پادشاه شد و او نیز ملکه فرانسه شد. مردم فرانسه او را به هدر دادن ثروت و نفوذ بر پادشاه متهم می‌ کردند.اینچنین بودکه به سرعت از محبوبیت او کاسته شد. مخارج سنگینی که میتراشید بشدت مورد انتقاد قرار گرفت. پف مو و لباس مجلسی باشکوه او به صورت سفارشی طراحی شده بود. شایعاتی وجود داشت مبنی بر اینکه او دیوارهای قصری در محوطه ورسای را با طلا و الماس تزئین کرده است. او همچنین متهم به همدردی با کشورهای دیگر، از جمله کشور دوران کودکی اش یعنی اتریش شد.

قصر الماس

ماری آنتوانت، نماد مد

سپس در سال 1777 به طور رسمی به زندگی مشترک خود با لویی شانزدهم پایان داد. با این حال، او همیشه به خاطر سبک و سلیقه ی خاصی که داشت شهرت دارد. وی یکی از نمادهای اولیه دنیای مد بود.

ماری آنتوانت، نماد مد

اعدام با گیوتین

ماری آنتوانت و لویی شانزدهم در طول انقلاب، پس از بازداشت خانگی در تولیرس و فرار ناموفق از فرانسه، در ژانویه 1793 در میدان انقلاب توسط گیوتین اعدام شدند. با این حال، شب قبل از دستگیری، او با ظرافت بسیار جواهرات خود را در پنبه پیچید و آنها را در جعبه چوبی قرار داد. این جعبه به وین فرستاده شد و در آنجا نزد یکی از دوستان ملکه قرار گرفت. ماری ترز، دختر ماری آنتوانت، از انقلاب جان سالم به در برد و هنگامی که در سال 1795 آزاد شد، به وین بازگشت تا جواهرات مادرش را پس بگیرد. از آن زمان، جواهرات به نسل او منتقل شده اند.

جواهرات سلطنتی ماری آنتوانت از خانواده بوربون-پارما

در حراج مهم سال 2018 در ساتبیز، خانواده بوربون-پارما چندین جواهر شخصی ماری آنتوانت را برای فروش گذاشتند. خانواده بوربون-پارما از تعدادی از خانواده های مهم حاکم در اروپا، از جمله هابسبورگ ها، منشاء می گیرند. گفته می شود که پادشاهان و ملکه های فرانسه و همچنین امپراتورهای اتریش از این خانواده بوده اند. بنابراین برخی از جواهرات گرانبهای محافظت شده ماری آنتوانت به دست آنها رسیده بود. ملکه از انقلاب جان سالم به در نبرد، اما برخی از دارایی های ارزشمند او دست نخورده باقی ماند.

مطالعه بیشتر: الماس، پادشاه جواهرات

جواهرات سلطنتی ماری آنتوانت از خانواده بوربون-پارما

چگونه جواهرات ماری آنتوانت و الماس های سلطنتی فرانسه سر از یک حراجی درآورد؟

وقتی یک جواهر الماس از یک مجموعه سلطنتی به حراج گذاشته می شود، هیجان زیادی در بازار به راه می افتد. این حراجی، فرصتی برای دیدن جواهرات از نزدیک یا خرید بخشی از یک تاریخ درخشان را ارائه می دهد.

ارزش تخمینی جواهرات ماری آنتوانت 2 تا 4 میلیون دلار است.اما اگر با قیمتی بیشتر از این به فروش برسد، هیچ کس تعجب نخواهد کرد. این دستبندها که با 112 الماس به وزن تقریبی 145 قیراط ست شده اند. زمانی که در بهار 1776 ملکه فرانسه آنها را خرید هم بسیار گران بودند. وینسنت میلن، مورخ جواهرات فرانسوی، رسیدهای فروش جواهرات را در اوراق شخصی پادشاه لوئی شانزدهم یافت و فاش شد که هزینه آنها به صورت نقدی پرداخت شده است. طبق اعلام خانه حراج، تخمین پیش فروش دو دستبند الماس که زمانی متعلق به ملکه فرانسه، ماری آنتوانت بود 1 تا 2 میلیون فرانک سوئیس بوده است، که در 9 نوامبر، توسط یک فرد ناشناس که از طریق تماس تلفنی در مناقصه شرکت کرده بود، به قیمت 7.46 میلیون فرانک سوئیس (8.18 میلیون دلار) فروخته شد که چندین برابر تخمین پیش فروش بود.

فرانسوا کوریل، رئیس خانه حراج کریستیز در اروپا گفت:این دستبندها درطول زمان سفرکردندتامهم ترین دوران تاریخ فرانسه راباشکوه ودرام بازگوکنند.

بیشتر بخوانید: تاریخچه دستبند و استفاده از آن

چگونه جواهرات ماری آنتوانت و الماس های سلطنتی فرانسه سر از یک حراجی درآورد؟

جواهرات ماری آنتوانت چگونه در حراج به فروش رفتند؟ و این همه سال کجا بودند؟

قبل از شروع انقلاب فرانسه در سال 1789 و زندانی شدن خانواده سلطنتی، ماری آنتوانت تعدادی از جواهرات مورد علاقه خود را در صندوقچه چوبی بسته بندی کرد و آنها را به زادگاهش اتریش فرستاد. سال ها بعد، تنها فرزند بازمانده ماری آنتوانت، ماری ترز دو فرانس، معروف به مادام رویال، جواهرات را دریافت کرد. آنها از آن زمان از طریق اعضای خانواده دست به دست شده اند و سرانجام در حراج قرار گرفتند.

سازمان «دوستان لوور» یکی از چندین موسسه ای است که ممکن است برای خرید دستبندهای ماری آنتوانت در مناقصه شرکت کند. در چند دهه گذشته، این سازمان جواهراتی را خریداری کرده است که متعلق به اعضای اصلی اشراف فرانسوی بوده و آنها را به موزه هدیه داده است.

جواهرات ماری آنتوانت چگونه در حراج به فروش رفتند؟ و این همه سال کجا بودند؟

نظرات

captcha

کاربر گرامی، در صورت مشاهده هرگونه خطا در این صفحه، روی دکمه گزارش خطا کلیک کنید تا در اولین فرصت مشکل را برطرف کنیم

گزارش خطا
پشتیبانی

پشتیبانی

در حال تلاش جهت برقراری ارتباط با سرور
  • جهت گفتگو با پشتیبانی، اطلاعات زیر را تکمیل کنید

00:00