قابل توجه کاربران گرامی: سایت بازار طلا از تاریخ 28 اسفند لغایت 13 فروردین هیچ گونه فعالیتی ندارد. کلیه درخواست ها به بعد از تاریخ مذکور موکول خواهد شد. حراج 5 درصدی روی تمامی مصنوعات طلا و جواهر از 29 اسفند الی 13 فروردین اعمال خواهد شد.

بازار طلا آخرین خبرها طلا و ارز طلای جهانی از اوج برگشت
طلای جهانی از اوج برگشت
چکیده این مطلب : انتشار : 1401/08/23 - 10:18 0 نظر

گلدمگ: قیمت طلا امروز دوشنبه نسبت به اوج سه ماهه خود در روز معاملاتی قبل اندکی عقب‌نشینی کرد زیرا بازده دلار و اوراق قرضه ایالات‌متحده پس از هشدار رئیس بانک مرکزی آمریکا مبنی بر عدم تعدیل فدرال رزرو با تورم، افزایش یافت.

به گزارش سایت بازار طلا، بهای هر اونس طلا صبح به وقت امروز به 1762 دلار و 20 سنت رسید. قیمت طلا در بازار معاملات آمریکا نیز با 0.51 درصد افزایش به 1763 دلار و 20 سنت رسید.

قیمت طلا هفته گذشته پس از اینکه نشانه‌هایی از کاهش تورم در ایالات‌متحده افزایش یافت، بیشترین درصد افزایش هفتگی خود را از مارس 2020 به ثبت رساند. با این حال، کریستوفر والر، رئیس فدرال رزرو گفت که فدرال رزرو ممکن است در جلسه بعدی خود کاهش سرعت در افزایش نرخ بهره را در نظر بگیرد اما این نباید به عنوان کاهش مقابله آن با تورم تلقی شود.

طلا نسبت به افزایش نرخ‌های بهره ایالات‌متحده بسیار حساس است زیرا باعث افزایش هزینه فرصت نگهداری شمش‌های غیر بازده می‌شود و در عین حال دلار را که در آن قیمت‌گذاری می شود، افزایش می‌دهد.

بر اساس گزارش رویترز، شاخص دلار پس از سقوط به پایین‌ترین سطح سه ماهه در روز جمعه، 0.4 درصد در برابر رقبای خود افزایش یافت و طلا را برای سایر دارندگان ارز گران کرد. شاخص بازدهی خزانه داری 10 ساله ایالات‌متحده از پایین‌ترین سطح یک ماهه خود افزایش یافت و هزینه فرصت نگهداری طلای بدون بهره را افزایش داد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با 0.5 درصد کاهش به 21.57 دلار رسید. پلاتین با 0.2 درصد کاهش به 1026 و 20 سنت دلار رسید و پالادیوم در 2037 دلار و 60 سنت ثابت ماند.

منبع : اتحادیه طلای تهران

نظرات

captcha

کاربر گرامی، در صورت مشاهده هرگونه خطا در این صفحه، روی دکمه گزارش خطا کلیک کنید تا در اولین فرصت مشکل را برطرف کنیم

گزارش خطا
پشتیبانی

پشتیبانی

در حال تلاش جهت برقراری ارتباط با سرور
  • جهت گفتگو با پشتیبانی، اطلاعات زیر را تکمیل کنید

00:00