بازار طلا دانستنیها جواهرات سنگ های قیمتی و معانی آنها
جواهرات سنگ های قیمتی و معانی آنها
چکیده این مطلب : انتشار : 1401/09/02 - 11:28 0 نظر

در کنار استفاده از سنگ‌های قیمتی به دلایل زیبایی‌شناختی یا به نمایش گذاشتن قدرت و ثروت، تاریخچه بسیار طولانی‌ای وجود دارد که انسان‌ها معتقد بودند انواع خاصی از جواهرات ممکن است محافظت، شفا و موارد دیگر را فراهم کنند. ما اینجا هستیم تا خلاصه ای از برخی از سنگ های قیمتی مورد علاقه خود و معانی آنها را به شما ارائه دهیم.

اولین استفاده از سنگ های قیمتی و کریستال ها به 5000 سال قبل از میلاد برمی گردد. سومریان باستان، مصریان، چینی ها و سایر فرهنگ های باستانی دارای تاریخچه ای عمیق با سنگ های قیمتی مختلف هستند. حتی باستان‌تر از آن، مکان‌های دفن پارینه سنگی با قدمت بیش از 30000 سال هستند که حاوی دانه‌های عاج ماموت هستند.حتی در دنیای مدرن، جواهرات سنگ های قیمتی نه تنها به دلیل کیفیت زیبای زیبایی شناختی، بلکه به دلیل معانی که مردم را با انواع مختلف سنگ ها مرتبط می کنند، محبوب هستند. هر سنگ قیمتی منحصر به فرد است ،اگر می خواهید در مورد سنگ های قیمتی و معانی آنها بیشتر بدانید،این راهنما می‌تواند به شما کمک کند.

سنگ آمازونیت قیمتی

این سنگ غیرمعمول به رنگ سبز مایل به آبی،سنگی چشم نوازی برای جواهر است.آمازونیت نوعی فلدسپات پتاسیم است که از آسیای شرقی، روسیه، ماداگاسکار و جاهای دیگر می آید. همچنین می توان آن را در کلرادو در ایالات متحده یافت. بیش از 2000 سال است که توسط انسان استفاده شده است، اگرچه تا قرن 18 توصیف نشده بود. گفته می‌شود که این سنگ برای کسانی که آن را می‌پوشند رفاه و اقبال مالی به ارمغان می‌آورد.برخی از مردم معتقدند که به کاهش افکار مضطرب و بازگرداندن تعادل کمک می کند، در حالی که برخی دیگر معتقدند که برای چاکرای قلب مفید است، روابط را بهبود می بخشد و ارتباطات را تشویق می کند، به این معنی که ممکن است بخواهید آمازونیت را نزدیک قلب خود نگه دارید.

مطالعه بیشتر: خواص سنگ فیروزه و انواع آن

سنگ آمازونیت قیمتی

سنگ قیمتی سیترین

سنگ‌های قیمتی سیترین، نوعی کوارتز کریستالی، رنگ‌شان از زرد کم رنگ تا نارنجی پررنگ و طلایی متفاوت است. در حالی که کوارتز بسیار رایج در سرتاسر سیاره یافت می‌شود، سیترین کمیاب‌تر است و همین امر آن را بسیار مورد توجه قرار داده است. در عصر مدرن، سیترین ممکن است برای افزایش رنگ زرد آن تحت عملیات حرارتی قرار گیرد.سیترین یکی از مناسب ترین معانی را به رنگ خود دارد. به نظر می رسد پرتوی از خورشید است و ویژگی های گرما و شادی را از خود بیرون می آورد. گفته می‌شود که این سنگ قیمتی نمی‌تواند منفی‌ها را در خود نگه دارد و به افزایش انرژی شما کمک می‌کند تا با انرژی خود مطابقت داشته باشد. سیترین با انرژی، پشتکار و قدرت نیز مرتبط است.سیترین به عنوان سنگ ماه تولد نوامبر، انتخاب مناسبی برای متولدین آن ماه است. 

سنگ قیمتی سیترین

سنگ قیمتی توپاز سفید

توپاز یک کانی سیلیکات است که از آلومینیوم و فلوئور تشکیل شده است. بسته به عیوب یا ناخالصی های موجود در سنگ قیمتی، رنگ های مختلفی دارد. سنگ های توپاز می توانند سفید (بی رنگ)، زرد، نارنجی، قهوه ای، صورتی، قرمز و آبی باشند. برخی از سنگ‌های توپاز برای بهبود رنگ آنها ازعملیات حرارتی استفاده می‌شوند.برزیل دارای بیشترین مقدار توپاز در جهان است، اما در آسیای جنوب شرقی و بخش هایی از آفریقا نیز یافت می شودتوپاز سفید یک سنگ منشوری است که سفید به نظر می رسد، اما ممکن است بسته به زاویه و جهت نور، اشارات ظریف رنگی از خود بروز دهد. گفته می شود که با پاکسازی افکار شما و کمک به ایجاد یک مسیر روشن از آگاهی حمایت می کند. برخی افراد از این سنگ برای تجلی و درک بهتر هویت خود استفاده می کنند.شفاف بودن، توپاز سفید یکی از جایگزین‌هایی است که ما به‌عنوان سنگ ماه تولد برای آوریل ارائه می‌کنیم.

سنگ قیمتی توپاز سفید

سنگ قیمتی رز کوارتز

رز کوارتز یکی از محبوب ترین و رایج ترین سنگ های قیمتی است. این نوعی کوارتز است که رنگ صورتی دارد که اغلب توسط مقادیر کمی از تیتانیوم، آهن یا منگنز ایجاد می شود.این سنگ می تواند از کم رنگ ترین - تقریبا سفید - صورتی تا صورتی مایل به ارغوانی پررنگ تر متفاوت باشد.رنگ صورتی غبارآلود رز کوارتز نه تنها زیباست، بلکه گفته می‌شود انرژی آرام‌بخشی دارد و به التیام زخم‌های قدیمی کمک می‌کند. به دلیل رنگ صورتی، این سنگ با عشق همراه است. برخی افراد معتقدند که این سنگ روابط عاشقانه را تسکین و رنج را کاهش می دهد.

سنگ قیمتی رز کوارتز

سنگ قیمتی آکوامارین

آکوامارین در مجموعه‌ای از آبی روشن‌تر و گاهی سبز روشن‌تر می‌آید که از رنگ‌های بی‌شمار در اقیانوس تقلید می‌کند. این نوعی بریل است که زمرد یکی دیگر از انواع آن است.این سنگ زیبا باعث سلامت جسمی و روانی می شود. از لحاظ تاریخی به دلیل رنگ آن به عنوان نمادی برای جوانی و شادی دیده می شد. همچنین گفته می‌شود که محافظت می‌کند، به‌ویژه برای ایمن نگه‌داشتن ملوانان در حالی که در آب‌های خطرناک هستند. همچنین از سایر مسافران محافظت می کند و مترادف با هماهنگی و آرامش است.

سنگ قیمتی آکوامارین

سنگ قیمتی آمتیست

آمتیست یکی دیگر از سنگ‌های قیمتی بسیار ارزشمند با تاریخچه طولانی و غنی است. همچنین نوعی کوارتز است و رنگ بنفش خود را مدیون تابش، ناخالصی های آهن و در برخی موارد دیگر فلزات و عناصر کمیاب است. رنگ سنگ های قیمتی آمتیست می تواند ازیاسی کم رنگ تا بنفش تیره پر رنگ متفاوت باشد.

رنگ جذاب آن، آن را به سنگ جواهر ترجیحی کسانی تبدیل کرده است که به جادو و معنویت علاقه دارند. جادوگران و شفادهندگان به طور یکسان سابقه طولانی در استفاده از این سنگ برای کمک به تقویت بینایی دارند.

آمتیست برای مدیتیشن نیز محبوب است. گفته می‌شود که به شما کمک می‌کند تا احساسات خود را مدیریت کنید و وقتی آن را نزدیک بدن خود نگه دارید، اضطراب را آرام می‌کند. کسانی هستند که معتقدند این به شما کمک می کند تا تعادل را پیدا کنید و افراط در زندگی خود را از بین ببرید.

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره سنگ جواهر آمتیست

سنگ قیمتی آکوامارین

کلام اخر

جواهرات سنگی عمدتاً به خاطر زیبایی‌شان محبوب هستند، اما اگر بخواهید به آن اعتقاد داشته باشید، می‌توانند اهمیت و انرژی خاص خود را برای شما حفظ کنند. 

نظرات

captcha

کاربر گرامی، در صورت مشاهده هرگونه خطا در این صفحه، روی دکمه گزارش خطا کلیک کنید تا در اولین فرصت مشکل را برطرف کنیم

گزارش خطا
پشتیبانی

پشتیبانی

در حال تلاش جهت برقراری ارتباط با سرور
  • جهت گفتگو با پشتیبانی، اطلاعات زیر را تکمیل کنید

00:00