قابل توجه کاربران گرامی: سایت بازار طلا از تاریخ 28 اسفند لغایت 13 فروردین هیچ گونه فعالیتی ندارد. کلیه درخواست ها به بعد از تاریخ مذکور موکول خواهد شد. حراج 5 درصدی روی تمامی مصنوعات طلا و جواهر از 29 اسفند الی 13 فروردین اعمال خواهد شد.

بازار طلا آخرین خبرها طلا و ارز پشت پرده افزایش قیمت سکه/پیش‌بینی جدید رییس اتحادیه طلا از قیمت‌ها
پشت پرده افزایش قیمت سکه/پیش‌بینی جدید رییس اتحادیه طلا از قیمت‌ها
چکیده این مطلب : انتشار : 1401/09/07 - 09:38 1 نظر

گلدمگ: ورود سکه به کانال 17 میلیون تومان در حالی است که بررسی‌ها نشان می‌دهد که از ابتدای آذرماه با افزایش 720 هزار تومانی روبه‌رو شده است. هر قطعه سکه امامی در ابتدای معاملات آذرماه 16 میلیون و 355 هزار تومان قیمت داشت.

به گزارش سایت بازار طلا، سکه رکورد قیمتی را زد؛ به طوری که هر قطعه سکه امامی کانال 17 میلیون تومان را رد کرد.

هر قطعه سکه امامی دیروز در بازار 232 هزار تومان گران شد و روی قیمت 17 میلیون و 75 هزار تومان ایستاد.

ورود سکه به کانال 17 میلیون تومان در حالی است که بررسی‌ها نشان می‌دهد که از ابتدای آذرماه با افزایش 720 هزار تومانی روبه‌رو شده است. هر قطعه سکه امامی در ابتدای معاملات آذرماه 16 میلیون و 355 هزار تومان قیمت داشت.

روند بازار از ابتدای پاییز نیز حاکی از آن است که سکه توانسته سه کانال را رد کند تا امروز رکورد قیمتی را بزند. در ابتدای پاییز هر قطعه سکه امامی 14 میلیون و 256 هزار تومان بود که این عدد نشان می‌دهد 2 میلیون و 819 هزار تومان گران شده است.

گزارش‌ها همچنین نشان می‌دهد که دیروز قیمت نیم‌سکه 200 هزار تومان و ربع‌سکه 220 هزار تومان گران شد. نیم‌سکه دیروز در بازار 9 میلیون و 230 هزار تومان، ربع‌سکه 6 میلیون و 220 هزار تومان و سکه گرمی 3 میلیون و 430 هزار تومان قیمت خورد.

حباب سکه بزرگ‌تر شد

در این میان، اما نکته مهم بازار، بزرگ‌تر شدن حباب سکه است. دیروز حباب سکه امامی 302 هزار تومان بزرگ‌تر شد و به 2 میلیون و 211 هزار تومان افزایش یافت. حباب سکه بهار آزادی نیز دیروز یک میلیون و 382 هزار تومان اعلام شد.

حباب نیم‌سکه نیز یک میلیون و 793 هزار تومان و ربع‌سکه 2 میلیون و 494 هزار تومان گزارش شد.

چرا سکه گران شد؟

تحلیلگران بازار، رکورد قیمتی سکه را ناشی از افزایش قدرت سطح ریسک‌های سیاسی در اقتصاد ایران می‌دانند که باعث شده پول‌های هوشمند فقط به دنبال دارایی‌های رزرو سرازیر شوند.

همچنین عده‌ای از معامله‌گران دلیل صعودی شدن نرخ سکه در بازار آزاد را ناشی از صعود قیمت سکه در بورس می‌دانستند. قیمت سکه رفاه دیروز رکورد زد و وارد کانال 17 میلیون تومان شد. سکه بورسی نیز دیروز در محدوده 17 میلیون و 100 هزار تومان به فروش رسید.

اما دلیل اصلی گرانی سکه در بازار، گران شدن قیمت دلار است. هر دلار آمریکا دیروز در بازار 208 تومان گران شد و روی عدد 35 هزار و 307 تومان ایستاد.

همچنین روند بازار ارز حاکی از آن است که از ابتدای پاییز تاکنون قیمت دلار 3 هزار و 595 تومان گران شده است. هر دلار آمریکا در ابتدای پاییز 31 هزار و 712 تومان بود.

بازار سکه به چه سمتی می‌رود؟

اما در شرایطی بازار سکه روند صعودی را طی می‌کند که به گفته فعالان بازار، تقاضایی در بازار وجود ندارد.

به اعتقاد آن‌ها، التهاب‌ها و افزایش قیمت‌ها تاکنون هیچ اثری در تقاضا نداشته و بازار همچنان روند متعادل همیشگی خود را طی می‌کند.

در این شرایط، نادر بذرافشان، رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران عنوان کرده است: اگر بازار با افزایش تقاضا مواجه بود، قیمت بیش از این‌ها افزایش می‌یافت.

به گفته او، در حال حاضر بازار باثبات و خوبی داریم، بنابراین مردم نگران کاهش یا افزایش خاصی نباشند. نوسانات بین 300 تا 500 هزار تومان در بازار طبیعی است.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران پیش بینی کرده است: نبود تقاضا در بازار موجب خواهد شد در روزهای آینده بازار باثبات تری را داشته باشیم و جو روانی خاصی حاکم بر بازار نیست.

منبع : اقتصاد نیوز

نظرات

captcha
موسوی
۱۴۰۱/۰۹/۱۵۰۰
پاسخبسیار جالب وزیباست به قول آقای نادر ‌خان نوسات بین 300 و 500 هزار تومان طبیعیه در هر روز اولا چرا باید اینطور باشد و دوما فقط به سمت بالا طبیعیه و به سمت طبیعی نیست .اگه اقتصاد دانان ما مثل شماکه امور کشور را در دست دارن این طور عمل کنن باید فاتحه کشور را خواند . متاسفم .

کاربر گرامی، در صورت مشاهده هرگونه خطا در این صفحه، روی دکمه گزارش خطا کلیک کنید تا در اولین فرصت مشکل را برطرف کنیم

گزارش خطا
پشتیبانی

پشتیبانی

در حال تلاش جهت برقراری ارتباط با سرور
  • جهت گفتگو با پشتیبانی، اطلاعات زیر را تکمیل کنید

00:00