قابل توجه کاربران گرامی: سایت بازار طلا از تاریخ 28 اسفند لغایت 13 فروردین هیچ گونه فعالیتی ندارد. کلیه درخواست ها به بعد از تاریخ مذکور موکول خواهد شد. حراج 5 درصدی روی تمامی مصنوعات طلا و جواهر از 29 اسفند الی 13 فروردین اعمال خواهد شد.

بازار طلا آخرین خبرها طلا و ارز قیمت بیت کوین جهش کرد /پرسه طلا در مرز 1750 دلاری
قیمت بیت کوین جهش کرد /پرسه طلا در مرز 1750 دلاری
چکیده این مطلب : انتشار : 1401/09/09 - 10:37 0 نظر

گلدمگ: روز سه شنبه هم نوسان قیمتی طلا پایین و در حوالی مرز 1750 دلار بود.

به گزارش سایت بازار طلا، همانطور که تحلیل گران پیش بینی می کردند بدون وجود کاتالیزور جدید در بازار طلا نه سمت و سوی صعودی به خود می گیرد و نه نزولی می شود. روز سه شنبه هم نوسان قیمتی طلا پایین و در حوالی مرز 1750 دلار بود.

سرمایه گذاران و معامله گران بازار پس از یک دوره طولانی و بی سابقه انقباضی از سوی بانک های مرکزی به ویژه فدرال رزرو، اکنون امیدواری بیشتری نسبت به پایان این دوره پیدا کرده اند. فدرال رزرو چهارمین افزایش متوالی 75 صدم درصدی نرخ بهره را در نشست ماه نوامبر انجام داد.

در حال حاضر بازارها شانس افزایش نیم درصدی نرخ بهره در نشست ماه دسامبر را نزدیک به 63.5 درصد می دانند و شانس افزایش نیم درصدی در نشست ماه فوریه را نیز نزدیک به 88 درصد تخمین می زنند. این یعنی بازارها متقاعد شده اند که فدرال رزرو آرام آرام پای خود را از روی پدال عملیات انقباضی برخواهد داشت. همچنین بازارها در انتظار سخنرانی جرومی پاول در موسسه بروکینگز در روز چهارشنبه هستند تا ادامه مسیر سیاست پولی فدرال رزرو شفاف تر شود.

با این وجود نباید فراموش کرد که هنوز هم هر چند با نرخ پایین تر، نرخ های بهره روندی افزایشی دارد و این موضوع خوشایندی برای طلا به حساب نمی آید.

بیت‌کوین بالاخره صعودی شد

بزرگ ترین رمز ارز جهان پس از اینکه پنج روز معاملاتی متوالی کاهش قیمت را به ثبت رسانده بود، در روزی که گذشت بیش از 1.6 درصد رشد قیمت داشت تا به میانه کانال 16 هزار دلاری بازگردد. بازدهی هفتگی بیت کوین با این رشد وارد محدوده مثبت شد هر چند که پادشاه رمزارزها از ابتدای ماه نوامبر تاکنون نزدیک به 20 درصد از قیمت خود را از دست داده است.

اتریوم نیز روز خوبی را پشت سر گذاشت و با افزایش 45 دلاری قیمت طی یک روز وارد کانال 1200 دلاری شد. بادزهی هفتگی اتریوم نیز امروز وارد محدوده مثبت شد و به بیش از یک درصد رسید. اتریوم نیز بیش از 22 درصد از ارزش خود را در این ماه از دست داده است.

منبع : اقتصاد نیوز

نظرات

captcha

کاربر گرامی، در صورت مشاهده هرگونه خطا در این صفحه، روی دکمه گزارش خطا کلیک کنید تا در اولین فرصت مشکل را برطرف کنیم

گزارش خطا
پشتیبانی

پشتیبانی

در حال تلاش جهت برقراری ارتباط با سرور
  • جهت گفتگو با پشتیبانی، اطلاعات زیر را تکمیل کنید

00:00