بازار طلا آخرین خبرها طلا و ارز کاهش ارزش دلار قیمت طلا را افزایش داد
کاهش ارزش دلار قیمت طلا را افزایش داد
چکیده این مطلب : انتشار : 1401/09/09 - 10:52 0 نظر

گلدمگ: قیمت طلا امروز(چهارشنبه) به کمک کاهش ارزش دلار افزایش یافت و سرمایه‌گذاران بر سخنرانی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو برای مسیر سیاست پولی بانک مرکزی ایالات‌متحده تمرکز کردند.

به گزارش سایت بازار طلا، بهای هر اونس طلا تا ساعت 8 صبح به وقت شرقی با 5.2 درصد افزایش به 1755 دلار رسید و قیمت هر اونس طلا در بازار معاملات آمریکا نیز به 1756 دلار رسید.

شاخص دلار 0.1 درصد کاهش یافت و شمش را برای سایر دارندگان ارز ارزان‌تر کرد. سخنرانی پاول در مؤسسه بروکینگز برای هر گونه سرنخ جدید در مورد برنامه‌های بانک مرکزی ایالات‌متحده برای افزایش نرخ بهره در سال آینده ارزیابی خواهد شد. گزارش اشتغال ملی نیز مورد توجه سرمایه‌گذاران است.

ادوارد میر، تحلیلگر شرکت ED&F Man Capital Markets گفت که سخنرانی پاول تمرکز اصلی بازار است. اگر پاول موضع تهاجمی داشته باشد، دلار تقویت می‌شود و طلا پایین‌تر می‌رود و احتمالاً به سطح 1745 دلار باز می‌گردد و در غیر آن، ممکن است طلا تا سطح 1780 دلار افزایش یابد.

بر اساس گزارش رویترز، نرخ‌های بهره بالا وضعیت سنتی طلا را به‌عنوان پوششی در برابر تورم فزاینده و سایر عدم قطعیت‌ها در سال جاری حفظ کرده است زیرا آنها به هزینه‌های فرصت بالاتر برای نگهداری دارایی‌های غیر بازده تبدیل می‌شود.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با 0.1 درصد کاهش به 21.25 دلار رسید. پلاتین با 0.3 درصد افزایش به 1004 دلار و 75 سنت و پالادیوم با 1.2 درصد افزایش به 1856 دلار و 17 سنت رسید.

منبع : اقتصاد انلاین

نظرات

captcha

کاربر گرامی، در صورت مشاهده هرگونه خطا در این صفحه، روی دکمه گزارش خطا کلیک کنید تا در اولین فرصت مشکل را برطرف کنیم

گزارش خطا
پشتیبانی

پشتیبانی

در حال تلاش جهت برقراری ارتباط با سرور
  • جهت گفتگو با پشتیبانی، اطلاعات زیر را تکمیل کنید

00:00