قابل توجه کاربران گرامی: سایت بازار طلا از تاریخ 28 اسفند لغایت 13 فروردین هیچ گونه فعالیتی ندارد. کلیه درخواست ها به بعد از تاریخ مذکور موکول خواهد شد. حراج 5 درصدی روی تمامی مصنوعات طلا و جواهر از 29 اسفند الی 13 فروردین اعمال خواهد شد.

بازار طلا آخرین خبرها طلا و ارز مسیرهای طلا به صعود ختم می‌شود؟
مسیرهای طلا به صعود ختم می‌شود؟
چکیده این مطلب : انتشار : 1401/09/17 - 11:41 0 نظر

گلدمگ: با تضعیف تقاضا برای دلار آمریکا، قیمت طلا امروز با افزایش به بالاترین سطح روزانه رسید.

به گزارش سایت بازار طلا، سایت «اف‌ایکس استریت» در یادداشتی با مروری بر رویدادهای اخیر پیرامون فلزات گرانبها اینگونه نوشت: به دنبال بازگشایی وال استریت، طلای نقطه‌ای افزایش یافت و به بالاترین سطح روزانه 1787.79 دلار در هر اونس رسید، در حالی که لحن مثبت شاخص‌های ایالات متحده، تقاضا برای دلار آمریکا را تضعیف کرد. البته مدت زمان خوش‌بینی کوتاه بود، چرا که بازارهای سهام رشد خود را کاهش دادند و قرمز شدند، در حالی که شاخص‌های اروپایی پس از گذراندن یک روز در زیر سطح افتتاحیه خود، بیشتر افت کردند.

دلار آمریکا توانست تا حدی در زمینه‌ی رشد پیش رود، اما همچنان در برابر بیشتر رقبای اصلی خود به معاملات قرمز ادامه می‌دهد. طلا (XAU/USD) در حال حاضر حدود 1782 دلار معامله می‌شود.

فعالان بازار بار دیگر منحنی بازدهی خزانه‌داری ایالات متحده را در مرکز توجه قرار دادند. نگرانی‌های مرتبط با رکود و عدم اطمینان در مورد آنچه که فدرال رزرو ایالات متحده در هفته‌ی آینده در آخرین جلسه خود در سال انجام خواهد داد، منحنی را به وسیع‌ترین وارونگی در بیش از چهل سال گذشته سوق داد. بازدهی اسکناس 10 ساله به 3.559 درصد رسید، در حالی که سود اوراق دو ساله به 4.381 درصد رسید. شایان ذکر است که بازدهی در آستانه‌ی افتتاحیه ایالات متحده کاهش یافت و در حال حاضر به پایین‌ترین حد چند هفته اخیر رسیده است. اوراق قرضه 10 ساله خزانه‌داری پس از پایین‌آمدن آن در روز و رسیدن به 3.408%، در حال حاضر 3.46% بازدهی دارد.

چشم‌انداز تکنیکال کوتاه‌مدت قیمت XAU/USD

از نقطه نظر تکنیکال، جفت XAU/USD پتانسیل صعودی خود را دست‌نخورده نگه می‌دارد. در نمودار روزانه، این فلز درخشان باعث می‌شود تا جلسه‌ی خریداران در آستانه‌ی 20-SMA صعودی قرار گیرد، که پیشرفت خود را به بالای 100-SMA خفیف صعودی افزایش می‌دهد. 200-SMA، بالاتر از سطح فعلی، وضعیتی خنثی به نزولی دارد که حاکی از مقاومت دینامیکی در حدود 1793.50 دلار است. در عین حال، اندیکاتور مومنتوم، از حوالی خط وسط خود بدون دنباله جهش کرد، در حالی که اندیکاتور RSI در حدود 60 ساکن مانده است.

در کوتاه‌مدت و طبق نمودار 4 ساعته، طلا XAU/USD خنثی است و در حال حاضر در اطراف یک SMA نزولی ملایم 20 مشاهده می‌شود، در حالی که میانگین‌های متحرک طولانی‌تر بسیار پایین‌تر از سطح فعلی باقی می‌مانند. شاخص‌های تکنیکال فاقد قدرت جهت‌گیری هستند، RSI در سطوح خنثی است، در حالی که مومنتوم در زیر خط وسط خود باقی می‌ماند.

سطوح پشتیبانی: 1,762.70 1,749.10 1,738.25

سطوح مقاومت: 1,778.45 1,794.35 1,807.30

منبع : tgju

نظرات

captcha

کاربر گرامی، در صورت مشاهده هرگونه خطا در این صفحه، روی دکمه گزارش خطا کلیک کنید تا در اولین فرصت مشکل را برطرف کنیم

گزارش خطا
پشتیبانی

پشتیبانی

در حال تلاش جهت برقراری ارتباط با سرور
  • جهت گفتگو با پشتیبانی، اطلاعات زیر را تکمیل کنید

00:00