بازار طلا مد و برندشناسی نگاهی انحصاری به جواهرات نفیس فواز گروسی
نگاهی انحصاری به جواهرات نفیس فواز گروسی
چکیده این مطلب : انتشار : 1401/09/21 - 12:27 0 نظر

برند جدید جواهرات نمادین فواز گروسی خیره کننده و جسورانه است.

 

جواهرات فواز جسور، سازش ناپذیر و نمادین هستند. سنگ های درخشان با معماری و زیبایی آرت دکو ترکیب شده و به تخیل او جان می بخشد. او می‌گوید: «از همه جا، اما بیشتر از طبیعت» الهام می‌گیرد، و مانند هنرمندی که هست، می‌خواهد دید خود را به واقعیت تبدیل کند و غروب‌ها، مناظر دریایی، گیاهان و جانوران را به نمایش بگذارد.

 او با میراث دوگانه لبنانی و ایتالیایی، اولین شغل خود را در یک جواهرفروشی در فلورانس در سن 17 سالگی آغاز کرد، قبل از اینکه هری وینستون جواهرساز مشهور برای موقعیتی در عربستان سعودی با او تماس گرفت. از آنجا، او توسط Bvlgari استخدام شد و قبل از اینکه تصمیم مخاطره آمیزی برای راه اندازی برند خود، de Grisogono بگیرد، زیر نظر رئیس جمهور و مدیرعامل  این برند، جیانی بولگاری، در ایتالیا کار کرد.

فواز  نزدیک به سه دهه به یک نیروگاه جواهرات لوکس تبدیل شد، قبل از جدایی از این برند بیش از یک سال پیش، شهرتی به‌عنوان یک خالق ماهر دست پیدا کرد که بیشتر جواهرات تنها می‌توانند آرزوی آن را داشته باشند. از خانواده سلطنتی هالیوود گرفته تا خانواده سلطنتی واقعی، A-Listers در صف قرار می گیرند تا خود را در قطعات حسی و زیبای خود که اغلب دارای یک عنصر غیرمنتظره هستند تزئین کنند – بالاخره او پیشگام الماس های سیاه بود. او  می‌گوید: «من هرگز از انجام کارهای غیرعادی نترسیدم.

«با الماس‌های سیاه و الماس‌های یخی، به خودم این آزادی را دادم که رها کنم. در آن زمان، هر مغازه در هر شهر بزرگ اروپا، طرح های مینیمالیستی، قطعات کوچک را خلق می کرد. بنابراین شروع به انجام کارهای جسورانه و رنگارنگ با مواد غیرعادی کردم.» شورش خلاقانه او نتیجه داد. در اوج فعالیت de Grisogono، او موفق به افتتاح 17 بوتیک و همچنین فروش به 114 خرده‌فروش در سراسر جهان شده بود که منابع صنعتی تخمین می‌زنند که فروش سالانه شرکت بالای 100 میلیون دلار است. راه اندازی نام تجاری جدید او پس از آن با وزن قابل توجهی از انتظارات همراه است.

 سال گذشته، او فروشگاه پرچمدار جدید این برند در لندن را در میدان برکلی افتتاح کرد و از فرانسیس سلطانا برای ایجاد دکوراسیون داخلی استفاده کرد. این بوتیک با الهام از دوره هنر دکو دهه 1920 پاریس و نیویورک، مانند یک خانه خصوصی شیک و مجلل با برنز پتینه کاری شده، جیر، توید با نخ شمش، کریستال سنگ و مرمر و همچنین مخمل های عمیق و غنی به نظر می رسد.

افتتاح بوتیک فصلی Fawaz Gruosi در پورتو سروو در تابستان امسال، گام بعدی در استراتژی این برند همنام، همزمان با تولد فواز است. واقع در قلب هتل سروو، یک هتل پنج ستاره مناسب که مشرف به نمادین پیاتزتا است، جواهرات مانند پرتوهای رنگارنگ آفتاب می‌چرخند. آن‌ها هم از نظر سبک و هم از نظر عشق خالقشان به جزیره که دهه‌هاست از آن دیدن کرده است، در اینجا بسیار راحت هستند. او می گوید: «پورتو سروو برای من معنادار است. این به من الهام می‌دهد، جایی که جواهرات در ذهن من شکل می‌گیرد. دوست دارم در خیابان ها قدم بزنم، آدم ها، رنگ ها و عطرها را بپذیرم. من از چیزهای غیرمنتظره لذت می برم.»

این عنصر غافلگیری در مجموعه های جدید او بسیار زنده است. فواز پس از معرفی کهربا توسط دوست لیتوانیایی که آن را در سواحل دریای بالتیک جمع آوری می کند - که به عنوان بهترین در جهان است - تصمیم گرفت خواص آن را کشف کند و جوهر آفتاب گرفته آن را در مجموعه ای از قطعات دیدنی به تصویر بکشد. کهربا به طرز ماهرانه ای به شکل کابوشون، یک النگو باریک با یک الماس منفرد، شکل کرئول گوشواره های حلقه ای، یا قسمت مرکزی یک حلقه رزگلد، الماس قهوه ای حک شده است. او با کنار هم قرار دادن رنگ‌های عمیق کهربایی با یاقوت‌های کبود صورتی بازیگوش، کابوکون‌های عقیق، رزگلد یا آکوامارین، مواد خام را تقویت می‌کند.

 مجموعه Enlaced، با الهام از نماد باستانی گره عشق و پیوندهای ابدی بین دوستان و خانواده است، فواز یک بار دیگر با دادن یک پایه جواهرات، گوشواره حلقه ای، یک پیچ و تاب جدید معاصر، انتظارات را نادیده گرفت. دو بیضی به هم متصل می‌شوند که اولی در جلوی گوش قرار می‌گیرد و دومی به پشت حلقه می‌زند. مدرن، قوی و ظریف، یک تجسم مجدد قدرتمند است.

در جای دیگر، جواهراتی که بخشی از مجموعه Colorissima هستند، عشق فواز به رنگ و توانایی آن در برانگیختن احساسات و یادآوری خاطره را ایفا می کنند. درخشنده با سنگ های قیمتی و سبک با سنگ های سخت - توپاز آبی، روبلیت، فیروزه ای، عقیق صورتی، آمتیست، زمرد و سیترین - در رنگی گیج کننده.

این توانایی جدید ساختن چیزهای آشنا با دعوت از عناصر به ظاهر متفاوت - مواد، رنگ ها، سنگ های قیمتی - برای گفتگو با یکدیگر و ایجاد نوع جدیدی از شعر بصری است که در قلب فواز گروسی قرار دارد.

 

نظرات

captcha

کاربر گرامی، در صورت مشاهده هرگونه خطا در این صفحه، روی دکمه گزارش خطا کلیک کنید تا در اولین فرصت مشکل را برطرف کنیم

گزارش خطا
پشتیبانی

پشتیبانی

در حال تلاش جهت برقراری ارتباط با سرور
  • جهت گفتگو با پشتیبانی، اطلاعات زیر را تکمیل کنید

00:00