بازار طلا آخرین خبرها طلا و ارز پیش بینی قیمت طلا و بیت‌کوین در سال 2023
پیش بینی قیمت طلا و بیت‌کوین در سال 2023
چکیده این مطلب : انتشار : 1401/10/04 - 09:20 0 نظر

گلدمگ: مایک مک‌گلون کارشناس در بلومبرگ معتقد است احتمالا طلا در سال 2022 کف های قیمتی خود را تجربه کرده است و سال 2023 در صورتی که فدرال رزرو نیز کاهش نرخ بهره را آغاز کند، می تواند سال خوبی برای این بازار باشد.

به گزارش سایت بازار طلا، در حالی کمتر از یک هفته به پایان سال 2022 میلادی باقی مانده است، طلا همچنان در مرز 1800 دلاری باقی مانده است. در حالی که روزهای زیادی به پایان سال میلادی نمانده است که بیت و کوین و طلا در این سال دو عملکرد متفاوت داشتند.

طلا این سال پر نوسان را در حالی به پایان می برد که از ابتدای سال تاکنون در حدود یک درصد فقط افت داشته است؛ در حقیقت پس از این سال پر نوسان طلا تقریبا در نقطه ابتدایی خود ایستاده است. البته این موضوع به خوبی سالی که گذشت را نشان نمی دهد؛ سالی که در آن قیمت هر اونس سقف بالاتر از 2 هزار دلار و کف نزدیک به 1630 دلار را به چشم دید.

 مایک مک‌گلون کارشناس در بلومبرگ معتقد است احتمالا طلا در سال 2022 کف های قیمتی خود را تجربه کرده است و سال 2023 در صورتی که فدرال رزرو نیز کاهش نرخ بهره را آغاز کند، می تواند سال خوبی برای این بازار باشد. بر اساس نظر این تحلیل گر طلا در سال 2023 می تواند به بالای مرز 2 هزار دلار برسد و هرگز هم به زیر آن برنگردد.

به ویژه اینکه سال آینده میلادی فدرال رزرو قصد دارد از یکی از شدیدترین عملیات های انقباضی خود در طول تاریخ به سطوح نرمال نرخ بهره بازگردد. البته این موضوع را نیز باید در نظر داشت که شاید روند صعودی قیمت طلا در ابتدای سال آغاز نشود زیر هنوز بر اساس نظر مقامات فدرال رزرو جنگ با تورم به پایان نرسیده است.

بیت کوین نیز در روزی که گذشت نوسان قیمتی خاصی نداشت و همچنان در محدوده ای زیر مرز 17 هزار دلاری در حال نوسان بود. بیشتر از یک ماه است که بیت کوین در همین محدوده قیمتی در حال نوسان است. بیت کوین در حالی که تا بیست و چهارمین روز دسامبر بازدهی منفی 2 درصد داشته است که سال را در قیمت 46 هزار دلار آغاز کرده بود و اکنون 30 هزار دلار پایین تر از آن قیمت مبادله می شود.

منبع : اقتصادنیوز

نظرات

captcha

کاربر گرامی، در صورت مشاهده هرگونه خطا در این صفحه، روی دکمه گزارش خطا کلیک کنید تا در اولین فرصت مشکل را برطرف کنیم

گزارش خطا
پشتیبانی

پشتیبانی

در حال تلاش جهت برقراری ارتباط با سرور
  • جهت گفتگو با پشتیبانی، اطلاعات زیر را تکمیل کنید

00:00