بازار طلا آخرین خبرها اقتصادی دومین اجلاس ماهانه اتاق اصناف تهران در دوره جدید با حضور مشاور عالی مقام معظم رهبری برگزار شد/ دفاع رئیس اتحادیه طلا و جواهر از منافع صنفی
دومین اجلاس ماهانه اتاق اصناف تهران در دوره جدید با حضور مشاور عالی مقام معظم رهبری برگزار شد/ دفاع رئیس اتحادیه طلا و جواهر از منافع صنفی
چکیده این مطلب : انتشار : 1401/10/05 - 15:24 0 نظر

گلدمگ: دومین اجلاس ماهانه اتاق اصناف تهران در دوره جدید روز گذشته با حضور دکتر غلامعلی حدادعادل مشاور عالی مقام معظم رهبری و عضو تشخیص مصلحت نظام، مقامات نظامی و انتظامی، هیات رئیسه اتاق اصناف تهران، روسای اتحادیه های صنفی و هیات امنای بازار تهران برگزار شد.

به گزارش سایت بازار طلا، علی توسطی رئیس و اعضای هیئت رئیسه اتاق اصناف و اکثریت روسای اتحادیه های صنفی تهران، دکتر غلامرضا حسن پور رئیس سازمان بسیج اصناف کشور، سرهنگ نعمت کاکاوند رئیس بسیج اصناف تهران بزرگ، سرهنگ نادر مرادی معاونت نظارت بر اماکن عمومی فاتب و منتخبین هیئت امنای بازار تهران، دومین اجلاس ماهانه اتاق اصناف تهران در دوره جدید در راستای پیگیری مسائل و بررسی دستور جلسات روز یکشنبه 4 دی 1401 برگزار شد.

با حضور دکتر غلامعلی حدادعادل مشاور عالی مقام معظم رهبری و عضو تشخیص مصلحت نظام، علی توسطی رئیس و اعضای هیئت رئیسه اتاق اصناف و اکثریت روسای اتحادیه های صنفی تهران، دکتر غلامرضا حسن پور رئیس سازمان بسیج اصناف کشور، سرهنگ نعمت کاکاوند رئیس بسیج اصناف تهران بزرگ، سرهنگ نادر مرادی معاونت نظارت بر اماکن عمومی فاتب و منتخبین هیئت امنای بازار تهران، دومین اجلاس ماهانه اتاق اصناف تهران در دوره جدید در راستای پیگیری مسائل و بررسی دستور جلسات روز یکشنبه 4 دی 1401 برگزار شد.
در ابتدای این اجلاس علی توسطی، رئیس اتاق اصناف تهران با ارایه گزارشی از عملکرد یک ماهه گذشته هیئت رئیسه اتاق گفت: علی رغم تمام مشکلات و ناآرامی ها و اعتصابات اخیر که اصناف را هدف قرار داده بود، خوشبختانه اصناف تهران با درایت و هوشمندی توانستند بازار و امور اقتصادی مربوط به خود را با همکاری مراکز امنیتی به نحو احسن مدیریت کنند.

توسطی ضمن تقدیر از برگزاری برخی همایش ها و نمایشگاه های تخصصی و صنفی از سوی برخی اتحادیه های صنفی گفت: در تمام همایش ها و نمایشگاه های برگزار شده هیئت رئیسه اتاق حضور داشته و از نزدیک شاهد پتانسیل و انرژی موجود در میان اتحادیه های صنفی برای انجام مطلوب بسیاری از امور مربوط به صنف متبوع خود بوده است.

وی با تاکید بر نقش اصناف تهران به عنوان پیشانی اقتصاد کشور گفت: برگزاری جلسات و گسترش ارتباطات و تعاملات مختلف با سازمان ها و مراکز دولتی و تصمیم گیرنده می تواند گام موثری در احصای حقوق اصناف باشد؛ لذا در این راستا پس از برگزاری جلسه ای به اتفاق روسای اتحادیه های صنفی در قوه قضاییه کارگروهی تشکیل و مقرر در خصوص امور مشترک بررسی های و همکاری های لازم فی مابین اتاق اصناف و قوه قضاییه صورت گیرد.

توسطی تصریح کرد: ما نیاز داریم با تمام لایه های نظامی، اقتصادی، اجتماعی و سازمان های بالادستی ارتباطی کاملا اصولی و برنامه ریزی شده ای داشته باشیم تا در مسیر توسعه و پیشرفت اصناف گام برداریم؛ بنابراین دنبال راهکارهایی هستیم که با تبیین جایگاه اصناف به اهداف و برنامه های خود دست یابیم.

در ادامه این اجلاس دکتر غلامعلی حدادعادل، مشاور عالی مقام معظم رهبری و عضو تشخیص مصلحت نظام در بیاناتی ضمن خرسندی از حضور در جمع روسای اتحادیه های صنفی از تلاش اتاق اصناف تهران و اتحادیه های صنفی در مدیریت ناآرامی های اخیر در بازار قدردانی کرد و گفت: نقش اصناف در تمام برهه ها و بوِیژه در جریانات اخیر بسیار حائز اهمیت بود. مشکلات اصناف را می دانیم و به آن اشراف داریم. اصناف با تمام مشکلات و چالش هایی که دارند بسیار خوش درخشیدند؛ لذا تمام تلاش و کوشش خود را به کار خواهم برد تا بتوانم به عنوان یک رابط امین مشکلات و چالش های آنها را به مراکز و مسئولان ذیربط انتقال بدهم.

مشاور عالی مقام معظم رهبری بیان کرد: در جرنایات اخیر اصناف به تحریکات دشمنان برای اعتصاب و به تطیلی کشاندن بازار جواب مثبت ندادند و چیزی که مورد نظر آنها بود اتفاق نیفتاد و این از هوشمندی و مدیریت اصناف ناشی می شود. نظام سلطه جهانی که ادامه همان استعمار قرن 17 و 18 انگلیس، فرانسه و بعد هم آمریکایی هاست و این نظام استعماری که بعدا به شکل استعمار نو درآمده است، میخواهد دنیا را به شکلی که خود میخواهد اداره کند و لذا هر جایی که کمترین تخطی صورت گیرد با کودتا، دخالت و ترور همه را سر خط میکنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: فشار اصلی اینها روی جنبه اقتصادی است و این موضوع به اصناف مربوط میشود، شما ملاحظه کنید که مخالفان جمهوری اسلامی میبینند که ایران با همه گرفتاریها دارد پیش میرود. در کشور ما صنعت پیشرفت کرده است و به صادرکننده توربین تبدیل شده ایم و حتی کشتی های اقیانوس پیما می سازیم و هر روز یک شرکت دانش بنیان یک اختراعی انجام میدهد و ابتکاری نو دارد، لذا اینها این شرایط را تحمل نمیکنند.

وی تصریح کرد: مشکلات اصناف را می توان به دو دسته تقسیم کرد؛ مشکلات مالیاتی که غالب اصناف از این موضوع ناراضی هستند و چالش هایی که از تصمیمات شتابزده مراکز تصمیم گیرنده برای اصناف ایجاد می شود. متاسفانه موضوع مالیات در ایران از دیرباز برای گیرنده و دهنده آن نظم و انظباطی نداشته و شاید یکی از دلایل آن متکی بودن اقتصاد کشور به منبع نفتی بوده است.

حدادعادل اظهار داشت: اصناف همیشه بر این عقیده هستند که امور مالیاتی واقع بینانه نیست و دولت از بسیاری افراد که باید مالیات پرداخت کنند مالیاتی نمی گیرد و در عوض به اصناف فشار می آورد. برای کاهش اتکا به نفت باید یک نظام مالیاتی منطقی برای دهندگان و گیرندگان مالیات تعریف شود.

مشاور عالی مقام معظم رهبری همچنین به موضوع اصلاح قانون نظام صنفی به عنوان یکی از خواسته های اصناف اشاره کرد و افزود: اتاق اصناف تهران چندین سال است که موضوع اصلاح قانون نظامی صنفی را مطرح نموده اما تاکنون به دلایلی در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار نگرفته است. این موضوع با مراکز ذیربط در میان گذاشته خواهد شد تا بتوانیم گام موثری در این راستا برداریم.

عضو تشخیص مصلحت نظام در بخشی از صحبت های خود با گلایه از برخی اظهارات مسئولان وزارت اقتصاد پیرامون اصناف تصریح کرد: هدف اصلی نظام سپردن کار مردم به مردم می باشد و اصناف نیز بخش قابل توجهی از مردم هستند، همانگونه که همه مستحضرید مقام معظم رهبری همیشه بر این موضوع تاکید دارند و اصل 44 قانون اساسی هم بر این امر صحه گذاشته شده است؛ اما متاسفانه شرایط اقتصادی بر مبنا و مسیر این اصل قرار نگرفت و آن چیزی که مورد نظر بود تحقق نیافت که امید داریم در آینده نزدیک این هدف محقق شود.

مشاور عالی مقام معظم رهبری در پایان بنا به درخواست هیئت رئیسه و روسای اتحادیه های صنفی تهران مبنی بر دیدار با مقام معظم رهبری، اظهار داشت: این درخواست و سایر موارد مطروحه در این اجلاس را طی نامه ای مکتوب خدمت مقام معظم رهبری ارسال و تا حصول نتیجه پیگیری خواهم نمود. انشاء الله بتوانیم در آینده ای نزدیک شرایط دیدار اصناف با مقام معظم رهبری را فراهم آوریم.

نادر بذرافشان رئیس اتحادیه طلا، جواهر، نقره و سکه تهران در این اجلاس طی سخنانی ضمن انتقاد از برخی مشکلات و محدودیت های مالی برای همکاران صنف طلا و جواهر، بر لزوم حل مشکلات صنفی و ایجاد زمینه های رشد و ارتقاء صنف و صنعت بزرگ طلا و جواهر تاکید کرد.

همچنین در این اجلاس هیئت رئیسه اتاق، روسای اتحادیه های صنفی و منخبین هیئت امنای بازار تهران به بیان دیدگاه، مطالبات و چالش های اصناف و صنوف تحت پوشش خود پرداخته و خواستار دیدار با رهبر معظم انقلاب جهت تجدید بیعت و بیان بسیاری از مسائل مبتلابه اصناف شدند.

منبع : اتحادیه طلای تهران

نظرات

captcha

کاربر گرامی، در صورت مشاهده هرگونه خطا در این صفحه، روی دکمه گزارش خطا کلیک کنید تا در اولین فرصت مشکل را برطرف کنیم

گزارش خطا
پشتیبانی

پشتیبانی

در حال تلاش جهت برقراری ارتباط با سرور
  • جهت گفتگو با پشتیبانی، اطلاعات زیر را تکمیل کنید

00:00