بازار طلا مد و برندشناسی مجموعه جواهرات جدید chanel
 مجموعه جواهرات جدید chanel
چکیده این مطلب : انتشار : 1401/10/28 - 11:29 0 نظر

مجموعه Chanel 1932 High Jewellery شواهدی است که نشان می دهد یک ایده واقعاً درخشان می تواند خلاقیت را برای نسل ها برانگیزد.

 در داخل سالن بزرگ و تاریکی که شنل تصمیم گرفته است مجموعه جواهرات جدید خود را ارائه دهد - به نام 1932 پس از سالی که گابریل "کوکو" شنل اولین (و تنها) خط جواهرات بلند خود را رونمایی کرد - مردی که رویای آن را دیده است منتظر است. . پشت یک کپی پوستر بزرگ از رویداد اصلی که 90 سال پیش روی داد، روی یک قایق بزرگ که با چراغ‌های سفید روشن شده بود و از میان اتاق‌های چندگانه میز صحنه که در آن جواهرات برجسته مجموعه اصلی Bijoux de Diamants با عکس‌های گرفته شده در آن به نمایش گذاشته شده است. زمان ارائه گابریل شانل، آنجا در فاصله ای که او می نشیند.

پاتریس لگوئرو از زمانی که در سال 2009 مدیر استودیوی خلاقانه جواهرات زیبای شانل شد، با آن جذابیت جذابی که به نظر می رسد فقط مردان فرانسوی دارند، داستان شانل را از طریق سنگ های قیمتی تعریف می کند. اما این بار، با سال 1932، او پیشرفت کرده است. حول و حوش خودش، زیرا این دومین بار در زندگی حرفه ای او در خانه است که از مجموعه اصلی Chanel بازدید می کند.

او (گابریل شانل) از ابتدا دیدگاهی مدرن و سبکی داشت که بسیار معاصر بود. پاتریس در مورد انتخاب خود می‌گوید: ارزش‌های او که در هنگام طراحی آن‌ها را بیان کرد - آزادی، راحتی، استقلال، انتخاب - ارزش‌هایی هستند که هنوز برای زنان صحبت می‌کنند و من متعهد به دفاع از آنها هستم. برای بازدید مجدد از مجموعه جواهرات عالی طراح. و از دیدگاه سبکی، قطعات او با سادگی و خلوصی آغشته است که آنها را از محدود شدن به یک دوره خاص باز می دارد. این باعث می‌شود که آثار شانل به راحتی در زمان سفر کنند و همیشه مدرن به نظر برسند.»

رویکرد پاتریس برای مجموعه 1932 تفسیر مجدد سه جرم آسمانی بود که اغلب نمادهایی بودند که شانل در جواهرات و طرح های خود به آنها اشاره می کرد. خورشید، ماه و البته ستاره ها. پاتریس در مورد روش طراحی این مجموعه می‌گوید: «این در مورد تلاش برای نشان دادن شخصیت هر یک از این نمادها است. هر کدام از آنها احساسات متفاوتی را منتقل می کنند و چیزهای بسیار متفاوتی را نشان می دهند. خورشید ایده هایی در مورد قدرت و قدرت پرتوهای آن را تداعی می کند، در حالی که ستاره مفهوم ظریف تری دارد. پرتوهای آن ظریف تر است و تعداد بیشتری از آنها در شب چشمک می زند. و در مورد ماه، همه چیز درباره گرد بودن آن، ارتباط آن با مفهوم زنانگی و نرمی آن، نرمی درخشش آن است. بنابراین من می خواستم هر قطعه جواهرات به روش خود این عناصر اساسی سه نماد را منعکس کند.

و در داخل مکان تاریک، گردنبندها، حلقه‌ها، گوشواره‌ها و دستبندهای مجموعه به‌طور درخشانی می‌درخشند، که گویی در هوا شناور هستند، در امتداد دیوارهای یک اتاق گرد که در مرکز مکان تاریخی ساخته شده است. 77 قطعه این مجموعه را تشکیل می‌دهند که 34 قطعه آن‌ها را جشن می‌گیرند و پسر عمویشان را جشن می‌گیرند - دنباله‌دار ستاره تیرانداز، 18 قطعه به ماه ادای احترام می‌کنند و بیش از 20 قطعه به احترام خورشید، که اتفاقاً بخشی از نجومی بنیانگذار است. چارت سازمانی.

دیگر جنبه های قابل توجه این مجموعه این است که تعدادی از جواهرات عالی قابل تغییر هستند و بر خلاف مجموعه اصلی Bijoux de Diamants (که همانطور که از نام پیشنهاد شده عمدتاً بر روی سنگ های قیمتی سفید خالص متمرکز شده است) مجموعه 1932 دارای تعداد کمی از رنگ های درخشان است. سنگ ها. الماس‌های زرد و آبی، یاقوت‌های سرخ، یاقوت‌های کبود صورتی و آبی، تانزانیت‌ها و همچنین عقیق‌ها و عقیق‌ها همگی خانه‌هایی در میان اجرام آسمانی (و یک سنجاق سینه ماهواره‌ای دوست‌داشتنی) در این مجموعه پیدا می‌کنند.

به نظر می رسد جوهر آسمانی مجموعه 1932 از گردنبند معروف Comète الهام گرفته شده است که قطعه اصلی در عرضه اولیه Bijoux de Diamants بود. یک گردنبند الماس که تجسم جواهراتی از یک ستاره تیرانداز است که اتفاقاً گردن صاحبش را احاطه کرده است. «من می‌خواستم حس حرکت آن گردنبند، عدم تقارن زیبای آن، این واقعیت که در امتداد گردن باز می‌نشیند را بازسازی کنم، این یک قطعه بسیار قدرتمند است. این واقعا نقطه شروع این مجموعه بود،” پاتریس تایید می کند.

اثر کلی مجموعه 1932 یکی از اجسام در حرکت است. گردنبندهایی که به نظر می‌رسند به دور یقه می‌چرخند، حلقه‌هایی که می‌درخشند و می‌درخشند انگار که صاحبش پرتوهای خورشید را در دستش گرفته است و گوشواره‌هایی که به لطف برش و انتخاب نگین‌ها، به نظر می‌رسد که ممکن است شروع به چرخش در اطراف لوب کنند. 

پاتریس با این مجموعه جواهرات بالا به طرز ماهرانه ای به گذشته داستانی خانه شانل احترام می گذارد. اما در هیچ لحظه به نظر نمی رسید که در گذشته گیر کرده باشد. بلکه سال 1932 کشش گرانشی خودش را داشت. جذب کلکسیونرها به مدار خود، مجذوب زیبایی بهشتی آن.

 

نظرات

captcha

کاربر گرامی، در صورت مشاهده هرگونه خطا در این صفحه، روی دکمه گزارش خطا کلیک کنید تا در اولین فرصت مشکل را برطرف کنیم

گزارش خطا
پشتیبانی

پشتیبانی

در حال تلاش جهت برقراری ارتباط با سرور
  • جهت گفتگو با پشتیبانی، اطلاعات زیر را تکمیل کنید

00:00