قابل توجه کاربران گرامی: سایت بازار طلا از تاریخ 28 اسفند لغایت 13 فروردین هیچ گونه فعالیتی ندارد. کلیه درخواست ها به بعد از تاریخ مذکور موکول خواهد شد. حراج 5 درصدی روی تمامی مصنوعات طلا و جواهر از 29 اسفند الی 13 فروردین اعمال خواهد شد.

بازار طلا دانستنیها معرفی انواع آلیاژهای طلا
معرفی انواع آلیاژهای طلا
چکیده این مطلب : انتشار : 1401/10/29 - 12:23 0 نظر

آلیاژ طلا دنیای کاملا جدیدی از امکانات را با رنگ های طلایی عجیب و غریب مانند صورتی، بنفش، آبی و سبز باز می کند.

 آلیاژ طلا چیست؟

آلیاژ طلا از ترکیب طلا با یک یا چند فلز ساخته می شود، بنابراین رنگ طلا، چکش خواری، شکل پذیری و مقاومت در برابر خوردگی را با خواص فلزات اضافی ترکیب می کند. این امر دوام، مقرون به صرفه بودن طلا را تا حد زیادی افزایش می دهد و حتی می تواند رنگ های عجیب و غریب تولید کند.

چرا از طلای خالص در جواهرات استفاده نمی شود؟

طلای خالص بسیار چکش‌خوار است و خراشیدن و تاب برداشتن آن را حتی با استفاده ملایم آسان می‌کند. آلیاژ طلا با فلزات دیگر دوام آن را تا حد زیادی افزایش می دهد، جواهرات شما را به بهترین شکل حفظ می کند و از خراشیدگی آن در استفاده روزمره به راحتی محافظت می کند.

آیا می دانستید…؟ طلا به قدری چکش خوار است که فقط یک اونس را می توان به ورقه ای به قدری نازک پهن کرد که بتواند 100 فوت مربع را پوشش دهد.

مطالعه بیشتر: آیا انواع مختلف طلا و انواع رنگ‌های طلا را می‌شناسید؟

کارات یعنی چه؟

کارات که اغلب به صورت اختصاری "K" یا "kt" خوانده می شود، واحدی است که برای اندازه گیری خلوص طلا استفاده می شود. عدد عیار می گوید که از 24 قسمت یک آلیاژ چند قطعه طلا است. به عنوان مثال، طلای 100٪ خالص (99.9٪ یا بیشتر در عمل) حاوی 24 قسمت از 24 قسمت طلا است. محبوب ترین قیراط ها برای جواهرات طلا 18K (75٪ طلا)، 14K (58.5٪ طلا) و 10K (41.6٪) هستند.

بیشتر بخوانید: عیار طلا چیست؛ همه آن چیزی که در مورد عیار طلا باید بدانید!

رنگ های مختلف طلا چگونه ساخته می شود؟

احتمالاً با طلاهای کلاسیک زرد، سفید و رزگلد آشنا هستید، اما آیا می‌دانستید طلا بسته به فلزاتی که به آن اضافه می‌شود در رنگ‌های آبی، بنفش، قرمز و سبز نیز وجود دارد؟ در حالی که درصد طلا با توجه به عیار تعیین می شود، فلزات اضافی می توانند از هر نوع و درصدی باشند که طیف وسیعی از رنگ های عجیب و غریب را امکان پذیر می کند.

زرد - نقره ای، مس و روی
سفید - نیکل، نقره و روی (یا پالادیوم و نقره برای طلای سفید بدون نیکل)
رز - مس و نقره
سبز - نقره ای، مس و کادمیوم
آبی - آهنی
بنفش - آلومینیوم

نظرات

captcha

کاربر گرامی، در صورت مشاهده هرگونه خطا در این صفحه، روی دکمه گزارش خطا کلیک کنید تا در اولین فرصت مشکل را برطرف کنیم

گزارش خطا
پشتیبانی

پشتیبانی

در حال تلاش جهت برقراری ارتباط با سرور
  • جهت گفتگو با پشتیبانی، اطلاعات زیر را تکمیل کنید

00:00