بازار طلا آخرین خبرها طلا و ارز یک باور مهم در میان معامله گران طلا
یک باور مهم در میان معامله گران طلا
چکیده این مطلب : انتشار : 1401/11/04 - 14:26 0 نظر

گلدمگ: در حال حاضر یک باور مشترک میان معامله گران بوجود آمده است؛ در صورتی که در روزهای آینده طلا بتواند به خوبی به بالای مرز 1950 دلار برسد و در آن محدوده مقاومت کند فتح قله 2 هزار دلاری حتمی خواهد بود.

به گزارش سایت بازار طلا، فلز زرد در بازارهای جهانی در روزی که گذشت تا سقف 1935 دلار بالا رفت هر چند در ادامه روز به نزدیکی مرز 1920 دلار بازگشت.

امروز کاهش ارزش دلار در شرایطی باعث بالا رفتن قیمت طلا شده که سرمایه‌گذاران منتظر اطلاعات اقتصادی آمریکا هستند و امیدوارند روند افزایش نرخ بهره بانک مرکزی این کشور آهسته‌تر شود.

بهای هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با 8 دلار افزایش نسبت به روز گذشته به 1936 دلار رسید.

شاخص دلار 0.2 درصد کاهش یافت. دلار ضعیف‌تر، شمش به قیمت دلار را برای بسیاری از خریداران مقرون به صرفه‌تر می‌کند. سرمایه‌گذاران اکنون بر برآوردهای رشد تولید ناخالص داخلی سه ماهه چهارم ایالات‌متحده متمرکز شده‌اند که قرار است در روز پنجشنبه انجام شود.

 

بازارها در انتظار اطلاعات بیشتر آمریکا در این هفته هستند تا ببینند آیا بزرگترین اقتصاد جهان در سال 2023 با رکود بالقوه مواجه است یا خیر. حجم معاملات در بازارهای فلزات نیز در آغاز هفته نسبتاً کمتر بود، در میان تعطیلات بازار در چندین کشور آسیایی، به ویژه چین، برای سال نو قمری. بازارهای چین تا پایان هفته تعطیل خواهند بود.

تمرکز این هفته بر روی داده‌های تولید ناخالص داخلی سه ماهه چهارم آمریکا است که در روز پنجشنبه منتشر می شود. انتظار می‌رود که رشد در سه ماهه چهارم نسبت به سه ماهه سوم کند شود، زیرا اثرات سیاست‌های پولی سخت‌تر در اقتصاد مشاهده می‌شود.

این گزارش از آنجایی اهمیت بالایی دارد که گفت و گوهای زیادی درباره رکود احتمالی اقتصاد در ماه های آینده وجود دارد و این گزارش می تواند چشم انداز شفاف تری درباره عملکرد اقتصاد در ماه های گذشته ارائه و پیش بینی ها را نیز دقیق تر کند.

 

مت سیمپسون، تحلیلگر ارشد بازار در سیتی ایندکس گفت: هرگونه نشانه‌ای از ضعیف‌تر شدن اقتصاد ایالات‌متحده دلیلی برای انقباض کمتر فدرال رزرو در نظر گرفته می‌شود و این می‌تواند از طلا حمایت کند که جریان‌های پناهگاه امن را نیز به همراه خواهد داشت و احتمالاً به صعود طلا به بالای 1960 دلار کمک می‌کند اما با توجه به اهمیت این عدد ممکن است در اولین تلاش خود از 2000 دلار عبور نکند.

بر اساس گزارش رویترز، نرخ بهره پایین‌تر برای شمش سودمند است و هزینه نگهداری دارایی غیر بازده را کاهش می‌دهد. انتظار می‌رود هند تعرفه واردات طلا را کاهش دهد که می‌تواند فروش خرده‌فروشی را با ارزان‌تر کردن این فلز پیش از فصل اوج تقاضا در دومین مصرف‌کننده بزرگ شمش در جهان، افزایش دهد.

 

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با 0.4 درصد افزایش به 23.54 دلار رسید. پلاتین با 0.8 درصد افزایش به 1054 دلار و 88 سنت رسید و پالادیوم با 0.6 درصد افزایش به 1713 دلار و 88 سنت رسید.

در حال حاضر یک باور مشترک میان معامله گران بوجود آمده است؛ در صورتی که در روزهای آینده طلا بتواند به خوبی به بالای مرز 1950 دلار برسد و در آن محدوده مقاومت کند فتح قله 2 هزار دلاری حتمی خواهد بود.

منبع : tgju

نظرات

captcha

کاربر گرامی، در صورت مشاهده هرگونه خطا در این صفحه، روی دکمه گزارش خطا کلیک کنید تا در اولین فرصت مشکل را برطرف کنیم

گزارش خطا
پشتیبانی

پشتیبانی

در حال تلاش جهت برقراری ارتباط با سرور
  • جهت گفتگو با پشتیبانی، اطلاعات زیر را تکمیل کنید

00:00