بازار طلا آخرین خبرها طلا و ارز پیش بینی قیمت طلا در هفته آینده/ دهه حساس در بازار طلا و سکه آغاز شد
پیش بینی قیمت طلا در هفته آینده/ دهه حساس در بازار طلا و سکه آغاز شد
چکیده این مطلب : انتشار : 1401/11/13 - 11:04 0 نظر

گلدمگ: برخی از فعالان بازار طلا و سکه در حالی معتقدند که بازارساز در دهه فجر اجازه افزایش قیمت طلا و سکه را نمی‌دهد که محمد کشتی آرای، نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران می‌گوید: با توجه به ثبات نسبی قیمت طلا و سکه در هفته اخیر، الان بهترین زمان برای خرید طلا و سکه است.

به گزارش سایت بازار طلا،  مشاهدات اقتصاد 24 از بازار طلا و سکه نشان می‌دهد قیمت‌ها در بازار روز چهارشنبه با افزایش نسبی نسبت به روز سه شنبه همراه بود. اما برخلاف روز سه شنبه که قیمت سکه امامی طلایه دار افزایش قیمت بود، این بار سکه طرح جدید 50 هزار تومان عقب نشینی کرد تا سکه بهار آزادی با افزایش 105 هزار تومانی نسبت به روز سه شنبه، پرچمدار بازار سکه در روز چهارشنبه 12 بهمن 1401 باشد.

قیمت طلا نیز که روز سه شنبه را کاهشی به پایان رسانده بود، تغییر جهت داد و شاهد افزایش قیمت بود. این در حالی است که محمد کشتی آرای، نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران به اقتصاد 24 گفت: روز سه شنبه قیمت جهانی طلا با کاهش 22 دلاری همراه شد و این کاهش قیمت اونس طلا، سکه را وارد کانال 23 میلیون تومانی کرد؛ ولی چهارشنبه مجددا قیمت جهانی طلا 20 دلار افزایش یافت و همین عامل موجب ورود سکه به کانال 24 میلیون و طلا به گرمی یک میلیون و 120 هزار تومانی شد.

اما سوال اصلی این است که با آغاز دهه فجر و نزدیک شدن به پایان سال و آغاز خرید‌های نوروزی، آیا الان زمان مناسبی برای خرید طلا و سکه است؟

مرز تعادل در بازار طلا

محمد کشتی آرای به اقتصاد 24 گفت: بعد از نوسانات شدید قیمتی طلا و سکه در هفته‌های گذشته، هفته آرامی را در این بازار پشت سر گذاشتیم.

 

نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر ادامه داد: نخست، قیمت جهانی طلا و در وهله دوم قیمت دلار و ارز و سوم، عرضه و تقاضا تعیین کننده قیمت طلا و سکه در بازار داخلی است. بعد از نوسانات شدید قیمت دلار در هفته‌های گذشته، با توجه به کنترل قیمت دلار و ارز در هفته اخیر توسط بانک مرکزی، عامل نخست موثر در افزایش قیمت طلا در بازار داخل تا حدودی کنترل شده است.

ترکش‌های افزایش اونس جهانی به بازار طلای ایران

این کارشناس بازار طلا و سکه با تشریح عامل دوم موثر بر قیمت‌ها در بازار طلا و سکه، گفت: عامل دوم موثر بر قیمت طلا و سکه، قیمت جهانی اونس طلاست. قیمت هر اونس طلا در ابتدای هفته 1927 دلار بود که روز سه شنبه از التهاب آن کاسته شد و کاهش 22 دلاری قیمت اونس جهانی در روز سه شنبه باعث شد که سکه امامی هم به کانال 23 میلیون تومان کاهش پیدا کند، ولی روز چهارشنبه و در جریان بازار مجددا قیمت جهانی طلا با 20 دلار افزایش به 1925 دلار رسید که موجب بازگشت قیمت سکه به کانال 24 میلیون تومان شد.

کشتی آرای عامل سوم موثر بر قیمت طلا و سکه را «عرضه و تقاضا» دانست و به اقتصاد 24 گفت: طبیعتا زمانی که بازار هیجانی است، تعادل عرضه و تقاضا به هم می‌خورد و این مساله باعث ایجاد حباب کاذب در قیمت طلا و سکه می‌شود؛ بنابراین با توجه به ثبات نسبی قیمت طلا و دلار در هفته اخیر، عرضه و تقاضا تعادل داشت و در نتیجه حباب سکه هم تغییری نکرد.

چوب جادویی قیمت سکه را رام کرد!

نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر با اشاره به ادامه عرضه ربع سکه در بورس گفت: با توجه به نزدیک شدن به ایام نوروز 1402 و افزایش تقاضای خرید سکه به ویژه ربع سکه به دلیل ارزان‌تر بودن آن نسبت به سایر قطعات سکه، پیش فروش ربع سکه در بورس باعث می‌شود این قطع سکه در بازار افزایش قیمت نداشته باشد و در کانال 9 میلیون تومانی نوسان کند یعنی اختلاف قیمت ربع سکه در بورس و در بازار آزاد یک میلیون تومان است که این یک میلیون تومان در طول هفته اخیر ثابت مانده است.

 

منبع : tgju

نظرات

captcha

کاربر گرامی، در صورت مشاهده هرگونه خطا در این صفحه، روی دکمه گزارش خطا کلیک کنید تا در اولین فرصت مشکل را برطرف کنیم

گزارش خطا
پشتیبانی

پشتیبانی

در حال تلاش جهت برقراری ارتباط با سرور
  • جهت گفتگو با پشتیبانی، اطلاعات زیر را تکمیل کنید

00:00