بازار طلا دانستنیها استاندارد طلا چیست و چه تاثیری بر قیمت آن دارد
استاندارد طلا چیست و چه تاثیری بر قیمت آن دارد
چکیده این مطلب : انتشار : 1401/12/06 - 13:59 0 نظر

طلا یکی از محبوب ترین فلزات گرانبها است و قرن هاست که در انواع جواهرات استفاده می شود. طلا به دلیل خواص منحصر به فردش همیشه گران بوده و در نتیجه نمایشی از ثروت بوده است. اما قیمت طلا باید به چه شکلی تعیین شود؟  اینجاست که استاندارد طلا وارد عمل می شود. در این مطلب ما توضیح خواهیم داد که استاندارد طلا چیست و چقدر با جواهرات طلا مرتبط است.

استاندارد طلا چیست؟

استاندارد طلا سیستمی است که قیمت طلا و نحوه ارتباط آن با ارزهای مختلف را تعیین می کند. این بدان معناست که طلا می تواند با قیمت ثابت با ارزش برابر بدون توجه به اینکه واحد پول انتخابی کشور پوند، دلار، یورو یا غیره باشد، معامله شود.

چرا استاندارد طلا معرفی شد؟

استاندارد طلا در دهه 1870 اجرا شد و در ابتدا شامل گردش سکه های طلا نیز می شد. با این حال، سکه‌ها بعداً با اسکناس‌های بانکی جایگزین شدند و ارزش آنها توسط شمش طلا تعیین شد. در ابتدا، استاندارد طلا تأثیر بسیار مثبتی بر اقتصاد جهانی داشت، اما بعداً در آغاز جنگ جهانی اول، عمدتاً به دلیل هزینه‌های نظامی، کنار گذاشته شد.

چرا استاندارد طلا معرفی شد؟

آیا عیار بر قیمت طلا تأثیر می گذارد؟

یکی دیگر از عوامل کلیدی که تعیین می‌کند چقدر برای طلا پرداخت می‌کنید، عیار است که محتوای طلای واقعی قطعه را به تفصیل شرح می‌دهد. به عنوان مثال، طلای 24 عیار خالص ترین شکل طلا است، با این حال، از آن برای ساخت جواهرات استفاده نمی شود زیرا بسیار نرم است.

بیشتر بخوانید: عیار طلا چیست؛ همه آن چیزی که در مورد عیار طلا باید بدانید!

آیا عیار بر قیمت طلا تأثیر می گذارد؟

ارزش طلا به عنوان یک سرمایه گذاری

در حالی که ممکن است یک قطعه طلا جذابیت خاصی داشته باشد و هزینه زیادی نیز بابت آن پرداخت کرده باشید ولی به دلیل وجود سود و اجرت ساخت احتمال ضرر کردن شما در هنگام فروش طلا بالاست. برای به دست آوردن بهترین بازده سرمایه خود، بهتر است پول اضافیتان را به صورت طلای آب شده پس انداز کنید. در این حالت با توجه به اینکه طلای آبشده کمترین میزان سود را دارد و اجرتی هم بابت آن گرفته نمی شود ضرر کمتری متحمل می شوید. نکته مهم در هنگام خرید طلای آبشده توجه به انگ طلا است. کدی که برای اعتبار سنجی بر روی قطعات طلای آبشده حک می شود انگ نام دارد. شما می توانید به صورت آنلاین استعلام انگ طلا را انجام دهید.

ارزش طلا به عنوان یک سرمایه گذاری

نظرات

captcha

کاربر گرامی، در صورت مشاهده هرگونه خطا در این صفحه، روی دکمه گزارش خطا کلیک کنید تا در اولین فرصت مشکل را برطرف کنیم

گزارش خطا
پشتیبانی

پشتیبانی

در حال تلاش جهت برقراری ارتباط با سرور
  • جهت گفتگو با پشتیبانی، اطلاعات زیر را تکمیل کنید

00:00