بازار طلا دانستنیها چشمگیرترین رکوردهای جواهرات طلای جهان
چشمگیرترین رکوردهای جواهرات طلای جهان
چکیده این مطلب : انتشار : 1401/12/16 - 10:04 0 نظر

قطعات جواهراتی مانند زنجیر طلا و حلقه های الماس برای هزاران سال یکی از اصلی ترین موارد مد بوده اند و چیزی که زمانی نماد ثروت و اعتبار بود اکنون یک بیانیه مد و نشانه ای از عشق است.

  جواهرات در طول تاریخ محبوب بوده است، به طوری که مردم برای نشان دادن موقعیت خود جواهرات طلایی عجیب و غریب می پوشند. امروزه، بسیاری هنوز قصد دارند با پر زرق و برق ترین و مشهورترین جواهرات جهانی تحت تاثیر قرار دهند.

سال‌هاست که مردم در تلاش برای شکستن رکوردهای جهانی، از طولانی‌ترین زنجیر طلا و سنگین‌ترین حلقه‌های طلا گرفته تا بزرگترین اکسسوری طلا هستند. این موضوع رکوردشکنی علاقه علاقه مندان به الماس را نیز برانگیخته است و الماس کولینان در صدر گران ترین الماس بی رنگ تاریخ قرار گرفته است.

در این پست وبلاگ، تعدادی از جواهرات رکورد شکن جهان را به اشتراک می گذاریم.

رکوردهای طلایی باورنکردنی

طلا برای ساخت انواع مختلف جواهرات از جمله انگشتر، دستبند، آویز و غیره استفاده می شود. جالب‌تر این است که آن تکه‌های طلا به افراط کشیده می‌شوند و در این فرآیند رکوردها را می‌شکنند. در اینجا تعدادی از معروف ترین جواهرات طلا را مشاهده می کنید ...

طولانی ترین زنجیر طلای جهان

طول بلندترین زنجیر طلای جهان 5522 متر (5.5 کیلومتر) است که آن را به رکورد شکنی تبدیل کرده است. زنجیر طلای 22 عیار توسط گروه طلا و جواهرات دبی در ژانویه 2015 ساخته شد.

زنجیر طلایی برای مردان که مدت‌هاست با رپرها و دیگر هنرمندان هیپ‌هاپ مرتبط بوده‌اند، همچنین به عنوان نمادهای مذهبی یا نگهداری اطلاعات پزشکی استفاده می‌شوند. با گذشت زمان آنها تکامل یافته اند و به جواهراتی همه کاره تر تبدیل شده اند که می تواند نشان دهنده ثروت و موقعیت باشد. یافتن بهترین زنجیر طلای مردانه عمدتاً در مورد انتخاب طول مناسب است، اما برای برخی، همه چیز در مورد شکستن رکوردهای طولانی ترین زنجیر طلا در تاریخ است.

گرانترین زنجیر طلای جهان

یکی از گران‌ترین و بدون شک گران‌قیمت‌ترین زنجیرهای طلا که ابتدا تصور می‌شد یک شوخی اول آوریل است، زنجیره صدها است. این زنجیر ساخته شده توسط Ben Baller دارای 26 کیلوگرم طلای 18 عیار است که با الماس 700 قیراط تزئین شده است.

این قطعه جذاب حدود 2,476,400 پوند (تبدیل شده از دلار آمریکا) ارزش گذاری شده است، که در ترکیب با ظاهر جسورانه آن، به این معنی است که احتمالا اولین انتخاب شما برای هدیه روز پدر نیست، اما ما جایگزین های بسیار خوبی داریم.

مطالعه بیشتر: جذاب ترین مدل های زنجیر طلا

بزرگترین حلقه طلا

بزرگترین حلقه طلای جهان توسط Mokingran Jewellery Group در چانگل چین ساخته شد. این انگشتر که در ماه می 2016 به صورت دستی ساخته شد، وزن فوق‌العاده 82.2 کیلوگرمی دارد و از طلای 24 عیار ساخته شده است که آن را به یک اثر فوق‌العاده شگفت‌انگیز تبدیل می‌کند.

طلا به طور معمول مترادف با ثروت، اعتبار و حق امتیاز است. پوشیدن انگشتر طلا یک راه چشم نواز عالی برای اضافه کردن رنگ نهایی به لباس شما است - چه کسی بزرگترین حلقه طلا را نخواهد داشت؟

سنگین ترین گوشواره جهان

GRT Jewellers در دبی که با استفاده از طلای 22 عیار دست ساز شده بود، چندین جفت گوشواره طلایی لوستری به وزن هر کدام بیش از 1 کیلوگرم ساخت. گفته می شود این گوشواره حدود 44000 پوند (تبدیل شده از دلار آمریکا) ارزش دارد.

گوشواره‌ها به دلایل مختلف، از معنویت و اعتقادات مذهبی گرفته تا موقعیت و استایل، استفاده می‌شوند، بنابراین جای تعجب نیست که کسی بخواهد بزرگترین و بهترین جفت را بسازد. ممکن است برای پوشیدن سنگین‌ترین گوشواره‌های دنیا مشکل داشته باشید، اما مطمئناً جواهراتی چشمگیر هستند.

بزرگترین قطعه طلا

«غریبه خوش آمدید» بزرگ‌ترین قطعه طلای جهان است که وزن آن 11 سنگ (72 کیلوگرم) و طول آن 61 سانتی‌متر است. این قطعه عظیم در سال 1869 توسط دو معدنچی کورنیش به نام‌های جان دیسون و ریچارد اوتس کشف شد.

متأسفانه، قطعه دست نخورده باقی نمانده است. در واقع آنقدر بزرگ بود که برای قرار گرفتن روی ترازو باید شکافته می شد. فقط تصور کنید که چند قطعه جواهرات طلای خوب می توانید از آن بسازید!

گرانترین ساعت طلایی جهان

ساعت مچی Breguet Grande Complication Marie-Antoinette با قیمت 25 میلیون پوند رسما به عنوان گران ترین ساعت طلا جهان معرفی شد. مکانیسم پیچیده این ساعت با رنگ طلایی پوشانده شده است که یک ساعت جیبی مناسب برای خانواده سلطنتی است.

این ساعت با سابقه ای غنی، از اولین ساخته شدن برای ماری آنتوانت ملکه سابق فرانسه تا دزدیده شدن در اورشلیم، اکنون در موزه هنرهای اسلامی نگهداری می شود. اگر به دنبال قطعه‌ای می‌گردید که در محدوده قیمتی شما بیشتر از یک ساعت رکوردشکن 25 میلیون پوندی باشد، ما مجموعه‌ای از حلقه‌های الهام‌گرفته از رولکس را برای علاقه‌مندان به کرنومتر داریم تا بتوانید بدون شکستن قیمت به آن قطعه نگاه کنید!

گران ترین خودروی طلایی جهان

اگرچه از نظر فنی یک قطعه جواهرات طلا نیست، اما یک ماشین نیز نیست، بلکه یک مدل در مقیاس 1:8 است. این لامبورگینی آونتادور مینیاتوری با طلای جامد روکش شده است و حدود 6 میلیون پوند (تبدیل شده از دلار آمریکا) برای شما به ارمغان می آورد. همچنین دارای 1400 الماس بر روی صندلی ها است که آن را به یک قطعه طلای واقعا خیره کننده تبدیل می کند!

حتی اگر رسماً به عنوان یک جواهر طلا به رسمیت شناخته نشده است، هیچ چیز مانع شما نمی شود که آن را به یک زنجیر طلا وصل کنید یا آن را در کنار مجموعه حلقه ها و زنجیرهای طلای خود ذخیره کنید.

رکوردهای شگفت انگیز الماس

به همان اندازه که رکوردهای جهانی جواهرات طلا را تحت تاثیر قرار می دهد، این رکورد شکنان الماس معروف هستند. از بزرگترین تا گران ترین الماس، این سنگ های قیمتی زرق و برق دار عناوین واقعا باورنکردنی را به خود اختصاص می دهند.

بزرگترین الماس تراش خورده

الماس کولینان I (یا الماس ستاره بزرگ آفریقا) با 530.4 قیراط، بزرگترین الماس تراش خورده، با کیفیت و بی رنگ در جهان است. این سنگ باید در سال 1910 دوباره طراحی می شد تا در سر عصای پادشاه با صلیب نصب شود، جایی که هنوز هم هست.

کولینان I تا سال 1985 که الماس Golden Jubilee کشف شد، بزرگترین الماس تراش خورده در جهان بود. این معدن که در معدن برتر یافت شد، با وزن 545.67 قیراط رکورد شکنی جدید بود. با این حال، الماس Cullinan I همچنان رکورد بزرگترین الماس شفاف، بی رنگ و تراش خورده در جهان را دارد.

بیشتر بخوانید: الماس، پادشاه جواهرات

گرانترین الماس در هر قیراط

گران ترین الماس، در هر قیراط، ماه آبی ژوزفین نام دارد که ارزش آن 2,665,890 پوند (4,028,940 دلار) است. الماس آبی کوسنی شکل و بی عیب و نقص از 12.03 قیراط تشکیل شده است که در معدن کولینان در سال 2014 یافت شد. نه تنها رکورد گران ترین الماس را دارد، بلکه اولین الماسی بود که به ازای هر قیراط از 4 میلیون دلار فراتر رفت. حراج

در طول قرن ها الماس نماد عشق، خلوص و وفاداری بوده است. آنها که به عنوان کریستال های محبت آمیز شناخته می شوند، حلقه های نامزدی و سایر جواهرات را خاص می کنند. این سنگ های درخشان مطمئناً چشم نواز هستند، بنابراین یک نوار یا گردنبند طلا با گران ترین الماس را تصور کنید - نفس گیر!

حلقه ای با بیشترین الماس

این انگشتر که در هند توسط جواهرساز 25 ساله و شرکت او Renani Jewels ساخته شده است، دارای 12638 الماس باورنکردنی است که رکورد جهانی بیشترین الماسی را که روی یک انگشتر ثبت شده است، می سازد. این حلقه با ادعای به رسمیت شناختن بین المللی، واقعاً تعریف بلینگ است.

با استفاده از طلای 38.08 عیار، هیچ دو گلبرگ در حلقه هشت لایه الهام گرفته از گل همیشه بهار یکسان نیست. این انگشتر طبق جواهرات رنانی پوشیدنی و راحت است، با این حال وزن آن 165 گرم است که آن را به یک قطعه بسیار سنگین برای دست شما تبدیل می کند. اما با این وجود، این انگشتر با وزن و ساخت چشمگیر خود، واقعاً شایسته عنوان رکوردشکنی خود است.

نظرات

captcha

کاربر گرامی، در صورت مشاهده هرگونه خطا در این صفحه، روی دکمه گزارش خطا کلیک کنید تا در اولین فرصت مشکل را برطرف کنیم

گزارش خطا
پشتیبانی

پشتیبانی

در حال تلاش جهت برقراری ارتباط با سرور
  • جهت گفتگو با پشتیبانی، اطلاعات زیر را تکمیل کنید

00:00