قابل توجه کاربران گرامی: سایت بازار طلا از تاریخ 28 اسفند لغایت 13 فروردین هیچ گونه فعالیتی ندارد. کلیه درخواست ها به بعد از تاریخ مذکور موکول خواهد شد. حراج 5 درصدی روی تمامی مصنوعات طلا و جواهر از 29 اسفند الی 13 فروردین اعمال خواهد شد.

بازار طلا دانستنیها نحوه صحیح نگهداری از سکه های طلا
نحوه صحیح نگهداری از سکه های طلا
چکیده این مطلب : انتشار : 1401/12/22 - 09:54 0 نظر

در این مطلب مهم ترین نکات در نگهداری صحیح از سکه های طلا را برای شما جمع آوری کرده ایم. در ادامه با ما همراه باشید.

 در 28 اکتبر 1489، پادشاه هنری هفتم به ضرابخانه سلطنتی خود دستور داد تا اولین سکه طلا را تولید کند. از آن زمان، مدل‌های بی‌شماری از سکه‌های طلایی در گردش بوده است، تقریباً هر پادشاه بریتانیایی از زمان هنری هفتم حداقل یک نسخه از خود را تولید کرده است.

با این حال، کارشناسان تخمین می زنند که کمتر از 1٪ از تمام سکه های اصلی طلای اصلی هنوز در شرایط قابل جمع آوری هستند. در نتیجه، سکه های طلا از جمله اقلام مورد تقاضای کلکسیونر در بازار امروز هستند.

علاوه بر این، سکه های دولتی طلا حاوی دقیقاً 7.3224 گرم طلای خالص هستند که آنها را به گزینه ای عالی برای سرمایه گذاران طلا تبدیل می کند. همانطور که می‌توانید تصور کنید، سکه‌های کمیاب می‌توانند به طور قابل توجهی بیشتر از ارزش خام آنها در طلا ارزش داشته باشند.

نکاتی برای نگهداری سکه های طلا

از نور خورشید و رطوبت خودداری کنید
تا جایی که ممکن است، سکه های طلای خود را در دمای اتاق در شرایط تاریک و خشک نگه دارید. این به این دلیل است که نور خورشید و محیط های مرطوب می تواند به سکه های شما آسیب برساند، به خصوص اگر آنها برای مدت طولانی در این شرایط باشند.

برای اقلام با ارزش از گاوصندوق استفاده کنید

مانند هر کالای با ارزش دیگری، آرامش خاطر بسیار مهم است. بسیاری از مردم ترجیح می دهند سکه های خود را در یک گاوصندوق شخصی خوش ساخت نگهداری کنند تا از سرمایه خود در برابر سارقان محافظت کنند، به ویژه برای هر سکه نادر قابل جمع آوری. البته، بسیار مهم است که یک گاوصندوق بادوام و با کیفیت انتخاب کنید تا مطمئن شوید که اقلام شما واقعاً محافظت می شوند. ما توصیه می کنیم یک گاوصندوق با رتبه کافی یوروگرید انتخاب کنید تا مطمئن شوید که ارزش کامل سکه های شما توسط ارائه دهنده بیمه شما پوشش داده می شود. به عنوان مثال، اگر ارزش سکه های طلای شما بیش از 60000 پوند باشد، یک گاوصندوق با رتبه یوروگرید 1 باید مناسب باشد.

بیشتر بخوانید: تفاوت انواع سکه طلا، سکه بهار آزادی و سکه امامی

از تمیز کردن سکه های خود خودداری کنید

با اکثریت قریب به اتفاق سکه های طلا، ما معمولاً توصیه می کنیم از تمیز کردن آنها خودداری کنید تا ارزش آنها حفظ شود. این به این دلیل است که بسیاری از محصولات تمیز کننده حرفه ای حاوی مواد شیمیایی اسیدی هستند که می تواند به سطح سکه های مستقل آسیب برساند. حتی روش‌های تمیز کردن ساده مانند کشیدن سکه زیر شیر آب یا مالیدن آن با حوله می‌تواند باعث آسیب شود، بنابراین معمولاً بهتر است از روش‌های تمیز کردن کاملاً خودداری کنید.

روش‌های ذخیره‌سازی سکه‌های طلا

لنگر سکه

برگرداندن سکه یکی از محبوب‌ترین روش‌ها برای ذخیره سکه‌های مستقل طلا است که به کلکسیونرها این امکان را می‌دهد تا سکه‌های خود را با خیال راحت نمایش دهند و در عین حال از گرد و غبار و مایعات محافظت کنند. ورقه‌های سکه را می‌توان در مقوا یا انواع پلاستیک پیدا کرد، اگرچه توصیه می‌کنیم از ورقه‌های پی‌وی‌سی خودداری کنید زیرا گاهی اوقات می‌توانند به سکه‌های شما آسیب برسانند - معمولاً بهترین انتخاب برای شما، ورقه‌های سکه‌های مایلار هستند. کپسول‌های سکه‌ای پلاستیکی یکی دیگر از انواع پرطرفدار سکه‌ها هستند، اگرچه اغلب گزینه‌ای محکم‌تر هستند.

مطالعه بیشتر: انواع سکه و پول در حکومتهای مختلف ایران

آلبوم های سکه

یکی دیگر از راه‌های محبوب برای نگهداری ایمن سکه‌های طلا، در حالی که امکان نمایش آن‌ها را فراهم می‌کند، نگهداری آن‌ها در آلبوم‌های سکه است. این‌ها اساساً آلبوم‌های ذخیره‌سازی با صدها ردیف سکه هستند که آنها را برای مجموعه‌های بزرگ سکه‌های مستقل ایده‌آل می‌کند. مانند چرخاندن سکه‌ها، آنها همچنین به کلکسیونرها اجازه می‌دهند تا سکه‌ها را با خیال راحت نمایش دهند و در عین حال از آن‌ها در برابر گرد و غبار، مایعات و سایر عناصر محافظت کنند.

پایه های آویز

در حالی که برخی از مجموعه‌داران ترجیح می‌دهند سکه‌های طلای خود را در آلبوم‌های سکه پنهان نگه دارند، بسیاری دوست دارند سکه‌های مورد علاقه خود را در مناسبت‌های خاص بیرون بیاورند. در این شرایط، چرخش سکه واقعاً آنطور که بیشتر مردم دوست دارند، بر روی سکه های مستقل تأکید نمی کند. در نتیجه، بسیاری از کلکسیونرها روی پایه‌های آویز طلای جامد برای نگهداری سکه‌های طلای خود سرمایه‌گذاری می‌کنند، که به آنها اجازه می‌دهد آن را روی یک زنجیر یا گردنبند طلا ببندند. اگر تصمیم به انجام این کار دارید، توصیه می‌کنیم سکه‌های خود را در هر زمان دیگری در گاوصندوق خود نگه دارید.

پایه های حلقه

پایه‌های حلقه یکی دیگر از گزینه‌های محبوب برای کلکسیونرهایی است که دوست دارند سکه‌های طلای خود را در مناسبت‌های خاص بیرون بیاورند. برخلاف پایه‌های آویز، این پایه‌های سکه طلایی به شکل حلقه ساخته می‌شوند و به صاحب آن اجازه می‌دهند سکه را روی دست خود ببندند. مانند پایه‌های آویز، آنها را می‌توان در طرح‌ها و پرداخت‌های متنوعی یافت، با این حال بیشتر پایه‌ها از طلای زرد جامد با الگوهایی که مکمل سکه هستند ساخته شده‌اند.

همانطور که می بینید، روش های مختلفی وجود دارد که می توانید سکه های طلا را ذخیره کنید، خواه آنها را برای فروش در آینده جمع آوری کنید یا صرفاً از روی اشتیاق. این تکه های زیبای فلز گرانبها واقعاً تاریخچه زیادی را با خود حمل می کنند - فقط به این فکر کنید که سکه های شما از چند نسل منتقل شده است.

نظرات

captcha

کاربر گرامی، در صورت مشاهده هرگونه خطا در این صفحه، روی دکمه گزارش خطا کلیک کنید تا در اولین فرصت مشکل را برطرف کنیم

گزارش خطا
پشتیبانی

پشتیبانی

در حال تلاش جهت برقراری ارتباط با سرور
  • جهت گفتگو با پشتیبانی، اطلاعات زیر را تکمیل کنید

00:00